Gå til innhold

Svigerinner som stjeler. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har en svigerinne som stjeler mine barn sine klær. Altså, det er ikke snakk om bare ett par ting men tilsammen tipper jeg over 50 plagg. Barna er mellom 10 og 6 år og dette har pågått siden de var baby da vi har 2 barn hver på nesten samme alder. Hennes er 1 år mindre og 1 på samme alder som mine. Jeg har forsiktig forsøkt å si at: "åja, det er visst mitt barn sitt plagg." Men da bare sier hun enten nei, det det ikke, eller så sier hun at hun har fått det av meg. Hender at jeg ser etter navn på klærne og da står jo det at det er vårt. Noen ganger blir jeg irritert og tar det med meg andre ganger ikke. Men jeg orker ikke lage drama, håpte liksom at hun skulle bli flau og slutte å ta ting når jeg tok det opp men det har ikke hjulpet i det hele tatt🥴 Spesielt jenten min reagerer veldig på dette og spør meg hvorfor de sier at hennes ting er deres.💔 Og jeg vet ikke mine arme råd. Jeg har sagt til hun at det sikkert er gått litt i surr for de at de har glemt at det ikke er de som har kjøpt tingene. Hun har ikke dårlig råd heller. Svigerinne nr 2 gjør det samme, men hun ha ikke egne unger, hun har bare gått rett inn i skapet til ungene mine og hentet ut klær og samler det opp i skapet hjemme hos seg slik at når hun passer svigerinne nr 1 sine unger så bruker de klærne. Hun har jeg ikke tatt noe opp med, da jeg ikke orker. De lyger også ofte, noen ganger skikkelig stygge løgner, men også helt meningsløse løgner som jeg ikke helt forstår poenget med. Altså, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva er rett?  Både i forhold til meg selv og dem, men også ikke minst i forhold til mine unger som ser at dette skjer og blir jo naturligvis forvirret og noen ganger lei seg. Det frister ofte å bare si sannheten, at "vet du hva vennen, tantene dine stjeler og det er ikke greit!" Men da vil jeg jo ødelegge familierelasjonen. Og det vil jeg ikke heller. Sviger foreldrene mine er det ikke vits å snakke med. De tror på hvert eneste ord ungene deres sier, selv når det er helt opplagt at de ikke snakker sant og samboer har tatt de i løgn rett fremfor dem så er det akkurat som at det ikke skjer i det hele tatt. Svigers kan til og med gjenta utrolige ting som de har løyet om, og som meg og samboer har fortalt de at ikke stemmer. Altså, dette har plaget meg i mange år nå, spesielt dette med at de stjeler, og nå kom begge ungene hjem fra skolen og sa at fetteren og kusinen igjen kom med deres klær på skolen IGJEN. Jeg sendte melding og spurte om hun hadde fått noen klær ned til seg med en feiltagelse, for jeg manglet en del og at ungene hennes gikk med mine barn sine klær idag. Fikk melding tilbake om at hun ikke hadde noe klær som var mine sine! Samboer vil ikke konfrontere de når det kommer til klærne og bare en sjelden gang så tar han de I løgn hvis det blir for dumt. Men han vil ikke lage noe kvalme, men etter min meninger jo det de som stjeler og lyger som lager kvalme..  hvis noen har noen innspill og tips så tar jeg imot med stor takk❤

Beklager lang forklaring, men er så mye på hjertet og har forsøkt å kutte ned😅

Mvh

Bare..meg, en fortvilet mamma❤

Anonymkode: ddc7c...3f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror faktisk jeg hadde satt lås på klesskapene og ikke hatt klær liggende fremme så de kunne fått tak i. Noe så frekt!! Kjenner jeg blir irritert på dine vegne! Det når tydeligvis ikke gjennom til dem, så for å beholde «freden» må du nok anse klærne som tapt og sørge for at de i det minste ikke får tak i mer! Skulle ikke være nødvendig å fortelle voksne mennesker å ikke stjele klærne til tantebarna sine, det er jo helt sjukt!

Anonymkode: d83e3...8ba

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med hun over. Dette er jo helt sykt. Ville installert kamera i huset og låst skapene. Fortelle de at neste gang blir de anmeldt, og de får ikke komme inn til dere noe mer. 

Anonymkode: c7afb...35a

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har de nøkkel og fri tilgang til deres bolig siden de stjeler klærne til ungene dine? Jeg tror du rett og slett bare må gro deg et par baller og si kraftig i fra. Det går jo ut over ungene dine dette og jeg synes ikke du skal glatte over og lyge for dattera di. 

Anonymkode: 098d7...120

Ser at du har ett poeng altså, frister som sagt å bare si sannheten. Men hvis jeg gjør det vil ungene mine mest sannsynlig fortelle dette til andre, også blir det ett tema på bygden, i tillegg til at jeg er redd det blir kvalme innad familien. For dette blir nok tema med svigers osv, og jeg vet at det på ett eller annet vis blir meg som blir den store stygge ulven. 

Vi bodde i kjelleren til svigers en periode, og det var åpent mellom etasjene så når vi var borte kunne hun bare gå rett ned og inn i skapet.

Vil ikke lyge til datteren min, men har du en fin måte å formulere det på? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får de tak i klær i fra dine skap?

Anonymkode: 20040...6e6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer hun å stjele klærene?

Anonymkode: 2599b...e15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tror faktisk jeg hadde satt lås på klesskapene og ikke hatt klær liggende fremme så de kunne fått tak i. Noe så frekt!! Kjenner jeg blir irritert på dine vegne! Det når tydeligvis ikke gjennom til dem, så for å beholde «freden» må du nok anse klærne som tapt og sørge for at de i det minste ikke får tak i mer! Skulle ikke være nødvendig å fortelle voksne mennesker å ikke stjele klærne til tantebarna sine, det er jo helt sjukt!

Anonymkode: d83e3...8ba

Takk for svar❤ ja tror kanskje det beste er å anse klærne som tapt. Men samtidig så gjør det faktisk vondt å bare la det ligge også. Er så vanskelig å forstå at de kan oppføre seg sånn.. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan klarer hun å stjele klærene?

Anonymkode: 2599b...e15

Hun ene har gått rett i skapet å tatt ut helt nye klær som vi ikke enda hadde tatt i bruk, og ande klær som sikkert var fine da. De er jo unger, så de glemmer ofte igjen klærne når de er hos svigerinne nr 1, også bruker hennes unger mine unger sine klær. Hennes unger glemmer igjen klær her også, men jeg samler alltid alt sammen og gir det neste gang jeg ser de. Som alle andre normale folk😅 unger er unger, men selv om de glemmer igjen klær, så blir de ikke automatisk noen andre sitt...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt ikke greit, men du virker tafatt som ikke evner eller har vilje til å ta tak i det. Hvis du er mer bekymra for bygdesladder enn at klær blir borte må du bare la vær å bry deg

Anonymkode: 1adeb...ba1

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er absolutt ikke greit, men du virker tafatt som ikke evner eller har vilje til å ta tak i det. Hvis du er mer bekymra for bygdesladder enn at klær blir borte må du bare la vær å bry deg

Anonymkode: 1adeb...ba1

Ja kanskje jeg er tafatt.. men jeg HAR faktisk gitt beskjed, flere ganger, bare på en fin måte. Men det har ikke hjulpet.. og ja kanskje jeg bør gi skikkelig beskjed.. men gruer meg veldig..  men bygdesladder går ut over både mine og hennes unger. Jeg er sliten og lei, så hvis du har noe konkret å komme med så sier jeg takk😊

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt å lese innlegget ditt, men orker ikke. Lær deg AVSNITT.

Anonymkode: 92df4...905

• Liker 11
Skrevet

Tøm skapene til ungene. 
Oppbevar klærne på nytt sted i huset, gjerne bak en låst dør.

Da har du mer kontroll på hvilke plagg som kan stjeles. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde tenkt å lese innlegget ditt, men orker ikke. Lær deg AVSNITT.

Anonymkode: 92df4...905

Skal huske det nestegang. Er første gang jeg har skrevet innlegg på forum. Man lærer så lenge man lever🤪 var så opptatt med å få med de viktigste detaljene at jeg ikke tenkte på avsnitt..

Ts

• Liker 1
Skrevet

Herregud så absurd, søstrene til samboeren din har stjålet klær for tusenvis av kroner!!   Anmeld de for faen!   Jeg hadde sluttet å ha omgang med de, dette er jo helt sykt!

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville filmet meg selv mens jeg tusjer på vaskelappen, feks et hjerte, stjerne eller et smilfjes med sprittusj på alle plagg. Så ventet til et plagg blir stjålet. Så sagt til svigerinne: "Jeg er ganske sikker på at den genseren er Oda sin. Jeg tror jeg skal bare kjapt sjekke vaskelappen, for der har jeg tegnet et hjerte". Og hvis hun nekter viser du videoen. 

Anonymkode: 7d97c...912

• Liker 11
Skrevet

Tror eneste er som funker er som flere har sagt, å ha lås på skapene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Helt enig med hun over. Dette er jo helt sykt. Ville installert kamera i huset og låst skapene. Fortelle de at neste gang blir de anmeldt, og de får ikke komme inn til dere noe mer. 

Anonymkode: c7afb...35a

Jeg vil ikke lage drama.. men frister helt sinnsykt... skulle ønske jeg var en person som bare kunne gjøre det..

Skrevet

Hvor er mannen din i det hele? Er dette søstrene hans? Eller er det gift med dine søsken? 

Rar tyveribande, det der. Nesten så man lurer på om det er funnet opp ... 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Når barna dine reagerer på det er det kanskje på tide å ta av silkehanskene. Barn lærer fort hvor "verdifulle" de er og om det er greit å stå opp for seg selv (eller barna sine). Barn gjør som de ser og føler lm seg selv slik som de blir behandlet

Anonymkode: 81f74...c04

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...