Gå til innhold

Hvordan er det å spise utgått kjøtt som varmebehandles når man er gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å handle kjøtt på 50%, så har en del liggende i fryseren. Dette er kjøtt som skal varmebehandles før det spises, og det ble fryst ned samme dag som «best før» datoen, eller et par dager tidligere.

Kan jeg spise dette som gravid, eller er det absolutt ikke anbefalt?

Anonymkode: 2d875...b90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten er kjøtt i orden eller så er det ikke det. Ingen har godt av å spise bedervet kjøtt og det smaker da ikke godt heller. Om kjøttet er gått over datomerkingen spiller ingen rolle gravid eller ikke så lenge kjøttet er i orden.

Anonymkode: c7e67...331

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enten er kjøtt i orden eller så er det ikke det. Ingen har godt av å spise bedervet kjøtt og det smaker da ikke godt heller. Om kjøttet er gått over datomerkingen spiller ingen rolle gravid eller ikke så lenge kjøttet er i orden.

Anonymkode: c7e67...331

Okei, da går jeg etter det☺️ Har lest mye om at kjøttpålegg ikke skal spises når det nærmer seg «best før» datoen, og heller ikke om det har vært åpent en stund i kjøleskap, så derfor lurte jeg. Kjøttpålegg er jo ikke bedervet når det bare har ligget litt, men skal allikevel ikke spises.

AnonymBruker
Skrevet

Null betenkeligheter med det så lenge det var i orden da det ble fryst og lukter i orden etter opptining. Og såklart ordentlig varmebehandlet 😊

Anonymkode: c1b44...06c

Gjest loveli
Skrevet

Lukt og se på kjøttet. :)

Lukter det ferskt blod og ser rødt ut så er det greit. Er det grått, grønt e.l. og lukter uvanlig så må det kastes.

Svin og kylling tåler dårligst å ligge over dato. Biff blir bedre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Null betenkeligheter med det så lenge det var i orden da det ble fryst og lukter i orden etter opptining. Og såklart ordentlig varmebehandlet 😊

Anonymkode: c1b44...06c

Supert😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...