AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Fordi dere hadde en unge som krevde oppmerksomhet at man ikke tenkte på det hele tiden? Syns den første graviditeten føltes som at den varte i en evighet..men jeg tenkte jo heller ikke på annet. Nå som min første er her og eg er så opptatt av han vil jeg kanskje "glemme" det litt med neste eller er det ikke sånn? Anonymkode: 0f9f9...b12
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Nr 3, styrte med så mye annet, så jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var 14 uker på vei! 😂😂😂 korteste svangerskapet ever! Fullstendig uplanlagt, men veldig gledelig. Men vi stoppet der 😉 Anonymkode: 2973d...840
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Absolutt ikke. Ble minnet på å Være gravid hver dag.. fordi jeg var så sliten.. med første så levde jeg som før, hvilte når jeg ville, gjorde som jeg ville osv:) 1 svangerskap var det beste !!:) Anonymkode: 3dfe4...dab 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Jeg synes det går mye fortere i graviditet nummer to enn det gjorde første gang jeg var gravid. Nå har jeg hendene fulle med nummer én og jeg har derfor ikke tid til å tenke så mye på at jeg er gravid. Jeg synes for eksempel at tiden før jeg skulle på OUL var veldig lang i første graviditet, mens nå så var det plutselig tid for det før jeg visste ordet av det. Anonymkode: 25ed0...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Foreløpig kjennes det ut som om jeg har vært gravid i ca 6 mnd med nr to. Er 14 uker på vei. Så nei.. Anonymkode: 15294...1bf
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Jeg syns faktisk ikke det, hadde mer plager med nr to som også merkes bedre når jeg hadde en til å ta meg av. I tillegg var det midt i pandemien så dagene var lange.. Anonymkode: aedcf...4ca
Amatariel Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Absolutt, mine svangerskap har bare gått raskere og raskere. Nr.1 sneglet seg avgårde. Med nr.3 hadde jeg ikke tid til å tenke på at jeg var gravid omtrent før uke 25. 1
Snurrepurre Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Ikke for min del 😬. Med første graviditet så hadde jeg ikke en brøkdel av bekymringene jeg har nå. Har i mellomtiden blitt diagnostisert med pcos og habituell abort. Med bekymringer så øker også følelsen av tid for min del. Men samtidig så er jeg overrasket over at jeg plutselig er i uke 19 🤷🏼♀️ Men glemmer ikke at jeg er gravid nei, frykten og bekymringene kommer og får 😬😅. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Tror d handler mye om hvordvidt man har plager eller ei. Har man plager kan man lettere komme seg igjennom med nr 1 fordi man kun har seg selv å tenke på. Har man plager med nr 2 så går disse naturligvis ikke disse plagene bort selv om man har et annet barn + jobb Osv.. har man ikke plager med nr 2 ser jeg at det kan gå fortere ja Anonymkode: 3dfe4...dab 2
Arkana Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Ja, jeg synes nr 2 og 3 gikk raskere. Det var både fordi vi hadde barn fra før, men også fordi alle milepælene hadde jeg vært gjennom allerede så det var ikke spennende og nytt på samme måte som med førstemann. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror d handler mye om hvordvidt man har plager eller ei. Har man plager kan man lettere komme seg igjennom med nr 1 fordi man kun har seg selv å tenke på. Har man plager med nr 2 så går disse naturligvis ikke disse plagene bort selv om man har et annet barn + jobb Osv.. har man ikke plager med nr 2 ser jeg at det kan gå fortere ja Anonymkode: 3dfe4...dab Det stemmer ikke for meg i hvert fall. Jeg har hatt mer plager med nummer 2, men jeg synes allikevel dagene og graviditeten har gått fortere fordi dagene går sånn i ett med alle ting som må gjøres med nummer 1. Anonymkode: 25ed0...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi dere hadde en unge som krevde oppmerksomhet at man ikke tenkte på det hele tiden? Syns den første graviditeten føltes som at den varte i en evighet..men jeg tenkte jo heller ikke på annet. Nå som min første er her og eg er så opptatt av han vil jeg kanskje "glemme" det litt med neste eller er det ikke sånn? Anonymkode: 0f9f9...b12 Jeg tenkte på dette her om dagen! Jeg konkluderte med at jeg ikke sitter og leser meg opp på ALT som har med graviditet/etterpå å gjøre, at jeg ikke er så opphengt i noe som helst som har med graviditeten å gjøre, fordi jeg har jo gjort det før 🤷🏻♀️ Anonymkode: e9d22...dba 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det stemmer ikke for meg i hvert fall. Jeg har hatt mer plager med nummer 2, men jeg synes allikevel dagene og graviditeten har gått fortere fordi dagene går sånn i ett med alle ting som må gjøres med nummer 1. Anonymkode: 25ed0...e2d Kommer vel kanskje an på graden av plager da.. skal love deg at har man virkelig plager så vil man bli desto mer utslitt av å holde seg gående med flere barn osv Anonymkode: 3dfe4...dab 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 Synes svangerskap nummer to har gått mye raskere! Det til tross for at jeg har visst om dette svangerskapet mye lengre. Fant ut ganske sent i første svangerskap. Første gang var jeg student, singel, hadde mye fritid osv. Det eneste som svirra rundt i hodet mitt var baby. Jeg gleda meg sånn! Var tidlig hos lege, jordmor osv. Denne gangen er situasjonen litt annerledes. Jeg har allerede ett barn i småskolealder som krever oppfølging. I tillegg har jeg samboer, hus og full jobb. Vi lever et aktivt liv og jeg har sjeldent tid til å sette meg ned «å være gravid». Barnet var planlagt, og jeg har visst om det siden uke 4. Nå er jeg kommet til uke 20 og forstår ikke hvor tiden ble av? 😮 har vært hos lege for blodprøver (uke 14) og selvsagt vært på ordinær ultralyd. Ellers har jeg ikke tenkt så mye mer på det. Var fryktelig kvalm og kastet opp til uke 13, men det er glemt og forbi nå! Anonymkode: b405e...74d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 Nei, synes ikke jeg hadde følelsen av at svangerskap 2 og 3 var kortere. Anonymkode: 9ce33...e27
Arkana Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror d handler mye om hvordvidt man har plager eller ei. Har man plager kan man lettere komme seg igjennom med nr 1 fordi man kun har seg selv å tenke på. Har man plager med nr 2 så går disse naturligvis ikke disse plagene bort selv om man har et annet barn + jobb Osv.. har man ikke plager med nr 2 ser jeg at det kan gå fortere ja Anonymkode: 3dfe4...dab AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det stemmer ikke for meg i hvert fall. Jeg har hatt mer plager med nummer 2, men jeg synes allikevel dagene og graviditeten har gått fortere fordi dagene går sånn i ett med alle ting som må gjøres med nummer 1. Anonymkode: 25ed0...e2d Det stemmer ikke for meg heller. Jeg hadde mange flere plager med nr 2. Det var et skikkelig slitsomt svangerskap, men det føltes likevel som det gikk fortere. Nr 3 var et enklere svangerskap igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kommer vel kanskje an på graden av plager da.. skal love deg at har man virkelig plager så vil man bli desto mer utslitt av å holde seg gående med flere barn osv Anonymkode: 3dfe4...dab Mer utslitt blir jeg jo og det er helt klart mer krevende å gå gravid gang nummer to fordi jeg ikke har tid til å slappe av, men jeg synes allikevel tiden går fortere. Anonymkode: 25ed0...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 Jeg trodde at andre graviditet kom til å føles som å gå mye fortere,og de første ukene gikk ganske fort. Men så ble jeg så dårlig med bekkenplager og utslitt og i det hele tatt at jeg ble sykemeldt. Og da går tiden ekstremt sakte. Føler jeg har gått gravid og vært fødeklar i fem år nå cirka. Og føler jeg går glipp av så mye med 3 åringen fordi jeg ikke klarer noenting Så for meg har andre graviditet vært tung, lang og vanskelig. Anonymkode: 23781...13c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mer utslitt blir jeg jo og det er helt klart mer krevende å gå gravid gang nummer to fordi jeg ikke har tid til å slappe av, men jeg synes allikevel tiden går fortere. Anonymkode: 25ed0...e2d Samme her, legger meg klokka 20 hver kveld, så tiden flyr 😂 Anonymkode: e9d22...dba
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 Mitt tredje svangerskap var definitivt det mest langdryge. Måtte være delvis sengeliggende, så henger nok sammen med at jeg kjedet meg veldig. Anonymkode: c819b...1e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå