Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Vi er samboere, og vært det en stund nå. Har ikke barn enda, men vi håper. Tenkte å skrive testament idag, om jeg dør, så vil jeg at min dame skal arve alt fra meg. 

Har ikke sagt noe til henne, men hva ville dere tenkt om deres kjæreste, samboer gjorde det? 

Anonymkode: 14b3b...f9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, 

Vi er samboere, og vært det en stund nå. Har ikke barn enda, men vi håper. Tenkte å skrive testament idag, om jeg dør, så vil jeg at min dame skal arve alt fra meg. 

Har ikke sagt noe til henne, men hva ville dere tenkt om deres kjæreste, samboer gjorde det? 

Det er helt normalt og vanlig å gjøre det. Spesielt om man eier hus, hytte, bil etc sammen. Så jeg forstår ikke hva du vil ha en tilbakemelding på? Vil du at vi skal se på deg som en helgen eller noe? 

Anonymkode: ff0e7...fcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er helt normalt og vanlig å gjøre det. Spesielt om man eier hus, hytte, bil etc sammen. Så jeg forstår ikke hva du vil ha en tilbakemelding på? Vil du at vi skal se på deg som en helgen eller noe? 

Anonymkode: ff0e7...fcf

Wow. Er jo ikke vanlig om man ikke eier en dritt sammen, jeg har mye mer penger, og det er min leilighet. 

Så helgen ordet kunne du kanskje spart deg for. Men er vell vanlig her inne at folk ikke kan svare uten å komme med spydigheter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei, 

Ganske vanlig om man har vært sammen en stund og skapt seg et liv i felleskap, og enda mer vanlig om dere får barn sammen.  

Anonymkode: d1f5c...f22

AnonymBruker
Skrevet

Vi tegnet til fordel for hverandre. 

Har imidlertid planer om å lage nytt testamente når vi blir eldre, som fordeler likt til nevøer og nieser. Slik at ikke alt tilfaller familien til den lengstlevende. 

Men det er ikke "bare" å skrive testamente. Det er formkrav, krav til vitner, og en fordel med oppbevaring i tingretten. 

Og vi gjorde det selvfølgelig sammen, ikke som en "overraskelse", det er bare sært. 

Anonymkode: 5f17a...726

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Wow. Er jo ikke vanlig om man ikke eier en dritt sammen, jeg har mye mer penger, og det er min leilighet. 

Så helgen ordet kunne du kanskje spart deg for. Men er vell vanlig her inne at folk ikke kan svare uten å komme med spydigheter. 

Haha. Snakk om å bli sur for ingenting.
Hva forventet du at folk skulle svare?

Om du virkelig vil vise hvor storsinnet du er, så gir du samboer halvparten av det du eier mens du er i livet. Så får du se hvor lurt det var. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...