AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Jeg var 14 år da jeg fikk en lillesøster, og fra jeg var 15 og søstern min var 1 år kunne jeg ta henne med på tur eller om jeg skulle i butikken. Jeg likte å passe henne. Det jeg opplevde var helt forferdelig. Voksne mennesker som sa stygge ting til meg og søstern min. De bare gikk ut ifra at jeg var moren, og jeg var jo så en ung mor. Jeg fikk stygge blikk og sjokkerte blikk. Jeg prøvde å si at jeg var søstern. Senere ble jeg tante da jeg var i 20-årene, og da jeg passet nevøen min var jeg 28 og han var 2 år. Jeg husker jeg fikk slengt stygge og ekle kommentarer etter meg. At jeg var en ung mor og en fyr lo og sa "det er vel ikke jeg som er faren?" En annen gang, da jeg var 30, var jeg med familien min på et storesenter. Akkurat i det øyeblikket trillet jeg på den andre nevøen min som var 2, var det en ung dame som hveste til meg "herregud, det er så mange unge mødre overalt!" og satte øynene sine i meg. Så tenker jeg, klarer ikke folk å forstå at kanskje den som triller rundt på et barn er et søster, en tante, en barnepasser feks? Må folk bare gå utifra at det er en ung mor? Og ja, jeg ser nok ganske ung ut, for da jeg passet nevøene og niesene mine da jeg var rundt 30-40 fikk jeg slengt dette etter meg hele tiden. Hvor gammel må man være for å IKKE være en ung mor? Skal man få barn når man er er 50??? Anonymkode: b3056...cfc 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var 14 år da jeg fikk en lillesøster, og fra jeg var 15 og søstern min var 1 år kunne jeg ta henne med på tur eller om jeg skulle i butikken. Jeg likte å passe henne. Det jeg opplevde var helt forferdelig. Voksne mennesker som sa stygge ting til meg og søstern min. De bare gikk ut ifra at jeg var moren, og jeg var jo så en ung mor. Jeg fikk stygge blikk og sjokkerte blikk. Jeg prøvde å si at jeg var søstern. Senere ble jeg tante da jeg var i 20-årene, og da jeg passet nevøen min var jeg 28 og han var 2 år. Jeg husker jeg fikk slengt stygge og ekle kommentarer etter meg. At jeg var en ung mor og en fyr lo og sa "det er vel ikke jeg som er faren?" En annen gang, da jeg var 30, var jeg med familien min på et storesenter. Akkurat i det øyeblikket trillet jeg på den andre nevøen min som var 2, var det en ung dame som hveste til meg "herregud, det er så mange unge mødre overalt!" og satte øynene sine i meg. Så tenker jeg, klarer ikke folk å forstå at kanskje den som triller rundt på et barn er et søster, en tante, en barnepasser feks? Må folk bare gå utifra at det er en ung mor? Og ja, jeg ser nok ganske ung ut, for da jeg passet nevøene og niesene mine da jeg var rundt 30-40 fikk jeg slengt dette etter meg hele tiden. Hvor gammel må man være for å IKKE være en ung mor? Skal man få barn når man er er 50??? Anonymkode: b3056...cfc Du må ikke gjøre deg tilgjengelig for folks drittoppførsel. Det er enkelte folk som bare er på jakt etter en søppelkasse å spy i og du har blitt utsatt for dem. Anonymkode: e74b4...4f1 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må ikke gjøre deg tilgjengelig for folks drittoppførsel. Det er enkelte folk som bare er på jakt etter en søppelkasse å spy i og du har blitt utsatt for dem. Anonymkode: e74b4...4f1 Jeg har alltid trodd at veldig mange mennesker ikke liker barn? Så du mener jeg er et lett bytte? Anonymkode: b3056...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Folk generelt liker ikke mødre uansett alder. Anonymkode: b01e6...8c8 8
OlsenHansen Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Hvor er dette? Høres ut som et fremmed land. 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Fordi gamle mødre er sjalu på unge mødre. Anonymkode: 97237...f36 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 OlsenHansen skrev (1 time siden): Hvor er dette? Høres ut som et fremmed land. Osloområdet. Anonymkode: b3056...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk generelt liker ikke mødre uansett alder. Anonymkode: b01e6...8c8 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi gamle mødre er sjalu på unge mødre. Anonymkode: 97237...f36 Men jeg er ikke mor engang! Bare passer barn iblant. Anonymkode: b3056...cfc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 At så mange kommer bort til deg og er spydig på den måten har jeg faktisk vanskelig for å tro på. Anonymkode: 79dff...456 15
OlsenHansen Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Osloområdet. Anonymkode: b3056...cfc Da har det faktisk offisielt blitt et annet land. Utrolig rar oppførsel. Aldri opplevd noe som i det hele tatt minner. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 OlsenHansen skrev (3 minutter siden): Da har det faktisk offisielt blitt et annet land. Utrolig rar oppførsel. Aldri opplevd noe som i det hele tatt minner. Alle som har oppført seg sånn etnisk norske. Jeg tiltrekker meg vel søppel. Anonymkode: b3056...cfc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At så mange kommer bort til deg og er spydig på den måten har jeg faktisk vanskelig for å tro på. Anonymkode: 79dff...456 Det er sant. Jeg har utviklet angst for å få barn og gruer meg alltid til å passe andres barn. Anonymkode: b3056...cfc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg er ikke mor engang! Bare passer barn iblant. Anonymkode: b3056...cfc Så du er en av de som snakker stygt om unge mødre. Jeg mente at gamle mødre ofte er sjalu på unge. Anonymkode: 97237...f36 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Folk generelt liker ikke mødre uansett alder. Anonymkode: b01e6...8c8 Mange folk liker ikke folk uansett. De som liker færrest folk liker ofte ikke seg selv heller. Anonymkode: 1faab...faf 1
OlsenHansen Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Alle som har oppført seg sånn etnisk norske. Jeg tiltrekker meg vel søppel. Anonymkode: b3056...cfc Eller de etniske som fremdeles orker å bo i Oslo er en spesiell type mennesker.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men jeg er ikke mor engang! Bare passer barn iblant. Anonymkode: b3056...cfc Det beviser uansett påstanden min. Hvorfor skulle de ellers vært kjipe mot deg? Jeg opplever en del negativitet sjøl, men nå er ikke jeg ung mor, jeg er 31 og har to barn. Har heldigvis ikke opplevd det du beskriver.. Anonymkode: b01e6...8c8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Du må ikke gjøre deg tilgjengelig for folks drittoppførsel. Anonymkode: e74b4...4f1 Hvordan "gjør man seg tilgjengelig"? Med å gå ut av ytterdøra? 36 minutter siden, AnonymBruker said: At så mange kommer bort til deg og er spydig på den måten har jeg faktisk vanskelig for å tro på. Anonymkode: 79dff...456 Jeg tror på ts. Jeg ble selv mor rett før jeg fylte 22 år, men det var noe senere at spydige kommentarer kom. Lenge så jeg faktisk yngre ut enn mine år, så da jeg var 32 år(og datteren min 10) fikk jeg bl.a. høre "Fysj! Snakker om at barna får barn!!" Og det har vært utallige "Åh herregud, så UNG MOR du var! Hørt om prevensjon eller?" og mye annet "gøy". Kvinner som venter med å få barn får jo gjerne høre at de venter for lenge og bare bryr seg om seg selv, så det blir tydeligvis galt for noen uansett når kvinner får barn; for ikke å snakke om hvis de ikke får noen barn. Kjeft blir det på oss alle. Anonymkode: 5c4ec...110 3
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var 14 år da jeg fikk en lillesøster, og fra jeg var 15 og søstern min var 1 år kunne jeg ta henne med på tur eller om jeg skulle i butikken. Jeg likte å passe henne. Det jeg opplevde var helt forferdelig. Voksne mennesker som sa stygge ting til meg og søstern min. De bare gikk ut ifra at jeg var moren, og jeg var jo så en ung mor. Jeg fikk stygge blikk og sjokkerte blikk. Jeg prøvde å si at jeg var søstern. Senere ble jeg tante da jeg var i 20-årene, og da jeg passet nevøen min var jeg 28 og han var 2 år. Jeg husker jeg fikk slengt stygge og ekle kommentarer etter meg. At jeg var en ung mor og en fyr lo og sa "det er vel ikke jeg som er faren?" En annen gang, da jeg var 30, var jeg med familien min på et storesenter. Akkurat i det øyeblikket trillet jeg på den andre nevøen min som var 2, var det en ung dame som hveste til meg "herregud, det er så mange unge mødre overalt!" og satte øynene sine i meg. Så tenker jeg, klarer ikke folk å forstå at kanskje den som triller rundt på et barn er et søster, en tante, en barnepasser feks? Må folk bare gå utifra at det er en ung mor? Og ja, jeg ser nok ganske ung ut, for da jeg passet nevøene og niesene mine da jeg var rundt 30-40 fikk jeg slengt dette etter meg hele tiden. Hvor gammel må man være for å IKKE være en ung mor? Skal man få barn når man er er 50??? Anonymkode: b3056...cfc Det vitner om at en del av befolkningen ikke har det så bra. Ikke ta deg nær av ventileringen deres. Det er dem som har et problem, ikke deg! 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #20 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var 14 år da jeg fikk en lillesøster, og fra jeg var 15 og søstern min var 1 år kunne jeg ta henne med på tur eller om jeg skulle i butikken. Jeg likte å passe henne. Det jeg opplevde var helt forferdelig. Voksne mennesker som sa stygge ting til meg og søstern min. De bare gikk ut ifra at jeg var moren, og jeg var jo så en ung mor. Jeg fikk stygge blikk og sjokkerte blikk. Jeg prøvde å si at jeg var søstern. Senere ble jeg tante da jeg var i 20-årene, og da jeg passet nevøen min var jeg 28 og han var 2 år. Jeg husker jeg fikk slengt stygge og ekle kommentarer etter meg. At jeg var en ung mor og en fyr lo og sa "det er vel ikke jeg som er faren?" En annen gang, da jeg var 30, var jeg med familien min på et storesenter. Akkurat i det øyeblikket trillet jeg på den andre nevøen min som var 2, var det en ung dame som hveste til meg "herregud, det er så mange unge mødre overalt!" og satte øynene sine i meg. Så tenker jeg, klarer ikke folk å forstå at kanskje den som triller rundt på et barn er et søster, en tante, en barnepasser feks? Må folk bare gå utifra at det er en ung mor? Og ja, jeg ser nok ganske ung ut, for da jeg passet nevøene og niesene mine da jeg var rundt 30-40 fikk jeg slengt dette etter meg hele tiden. Hvor gammel må man være for å IKKE være en ung mor? Skal man få barn når man er er 50??? Anonymkode: b3056...cfc Hvorfor sitter du og tygger på noe som skjedde for nesten 20 år siden.? Anonymkode: 9fe7c...58b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå