Gå til innhold

Dere som Skriver at skoler I Oslo øst ikke er bra de her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle selvfølgelig Dere som Skriver at skoler I Oslo øst ikke er bra se her

Anonymkode: a3628...7b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vist ikke så ille likevel gitt 

• Liker 1
Skrevet

Hva er en «bra» skole? Skolene i øst får dobbelt så mye penger per elev, eller mer, sammenlignet med skolene på vestkanten. Tenk hvor høy kvalitet skolene på vestkanten hadde hatt om de fikk like vilkår. 

• Liker 7
Gjest Kastanjefrø
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er vel i det store og det hele ganske uviktig for individene hvorvidt de skårer bra på nasjonale prøver eller ikke. Det er i hovedsak snakk om VGS og yrker etterpå det henvises til når skolene omtales som dårlige. Og her gjør stovner det for forferdelig.

Endret av Kastanjefrø
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kastanjefrø said:

Det er vel i det store og det hele ganske uviktig for individene hvorvidt de skårer bra på nasjonale prøver eller ikke. Det er i hovedsak snakk om VGS og yrker etterpå det henvises til når skolene omtales som dårlige. Og her gjør stovner det for forferdelig.

Deg om det det syns ikke jeg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ikaros2020 said:

Hva er en «bra» skole? Skolene i øst får dobbelt så mye penger per elev, eller mer, sammenlignet med skolene på vestkanten. Tenk hvor høy kvalitet skolene på vestkanten hadde hatt om de fikk like vilkår. 

Er du sjalu og bitter?

• Liker 7
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deg om det det syns ikke jeg. 

Hva du synes er irrelevant, enn så lenge det er et faktum. Det er såvidt jeg vet heller ingen påvist korrelasjon mellom hvordan noen presterer på de nasjonale prøvene og VGS karakterene (som faktisk er viktige for individet). 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet om mine barn hadde fått gått på slike skoler. De gikk på privatskoler hele bunten.

Anonymkode: fee90...19c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn går på skole I østlanten I oslo, og de stortrives vi er fornøyd med skolen vi og.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er du sjalu og bitter?

Typisk svar fra slike som tar og krever, heller enn å gi og bidra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For det første: Hvor mange av 2,8 og 5,1 elevene fritar de? 

for det andre hovedgrunnen til at jeg ikke ønsker å sende barna mine til en skole med mer enn 50% innvandrere er ikke læringstilbudet, men det sosiale.

Anonymkode: 8cf4a...6eb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

For det andre hovedgrunnen til at jeg ikke ønsker å sende barna mine til en skole med mer enn 50% innvandrere er ikke læringstilbudet, men det sosiale.

Neg kan ikke snakke påvegne av alle skoler I oslo øst men på skolen hvor barna mine går er nesten alle barna flinke I norsk og det går både etnisk norske barn og invandringsbarn der. Null mobbing og merkepress er det også. Alle inkluderes

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe nytt. I 2015 utmerket Prinsdal Skole på Søndre Nordstrand seg ved å plassere seg helt i tet  både på Oslo- og landsoversikten. Det til tross for at barn med innvandrerbakgrunn er sterkt overrepresentert på denne skolen. 

Men folk liker jo ikke ta til seg fakta som ikke stemmer overens med eget verdensbilde. Østkanten er jo så forferdelig, må vite.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/AVwE/oslo-har-en-resultatorientert-skole-der-skolen-alltid-settes-under-pr

Anonymkode: cb46a...c25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

For det første: Hvor mange av 2,8 og 5,1 elevene fritar de? 

for det andre hovedgrunnen til at jeg ikke ønsker å sende barna mine til en skole med mer enn 50% innvandrere er ikke læringstilbudet, men det sosiale.

Anonymkode: 8cf4a...6eb

Et svar på ditt spørsmål om fritak, finnes i artikkelen som er linket til her:

2 hours ago, AnonymBruker said:

I artikkelen står det blant annet:

Ifølge tall fra Utdanningsdirektoratet, ble imidlertid 16,5 prosent av elevene ved Stovner skole fritatt fra høstens prøve i engelsk, 14,1 prosent i lesing og 15,3 prosent av elevene ble fritatt fra prøven i regning.

I hele landet ble det i gjennomsnitt fritatt 5,7 prosent av elevene fra prøven i engelsk, 5,9 prosent i lesing og 5 prosent fra prøven i regning.

Rektor forklarer den høye fritaksprosenten med at "skolens elevmasse stadig er i endring, at antallet elever med flerkulturell bakgrunn øker" og at det har vært en økning de senere årene av elever med paragraf 2.8-vedtak(elever med særskilt norskopplæring på 5. trinn).

Det kan minne om Finland som av mange hevdes å ha et sånn flott skolesystem med høye elevprestasjoner, men der virkeligheten er at Finland tar ut flere elever av ordinær undervisning og over på spesialundervisning, enn det andre nordiske land gjør.

Det er logisk at når de faglig svakeste elevene plukkes ut av statistikken, øker snittkarakteren for resten av elevgruppen.

Anonymkode: a043d...fca

• Liker 3
Skrevet (endret)

Statistikkmasasje. Når politiet kommer ukentlig for å slå ned på grov vold og lærere angripes med kniv, så sier det seg selv at læringsmiljøet neppe er optimalt.

Endret av OlsenHansen
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt utrolig at ikke skal være mulig å si en eneste positiv ting om østkanten og noe med innvandrere uten at folk får hysteriske anfall.

Anonymkode: 36968...7cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, OlsenHansen said:

Statistikkmasasje. Når politiet kommer ukentlig for å slå ned på grov vold og lærere angripes med kniv, så sier det seg selv at læringsmiljøet neppe er optimalt.

Vel det er drap og vold på vestlanten også dessuten mye mobbing og merkepress der så det sier seg selv at læringsmiljøet er optimalt? Når stovner barneskole er en av skolene I hele norge som tar seg ut best så sier det ganske mye at ikke ALLE skoler I oslo øst er dårlige.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...