AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Hvordan får jeg vekk smeltet sukker på induksjonsplate uten å ødelegge den? har prøvd med jif og stålul funker ikke Anonymkode: e81ae...833
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Varmt vann. Hvor jeg lager noe med smeltet sukker bruker jeg bare varmtvann fra springen for å fjerne sukker fra kjele og redskaper 😊 Anonymkode: fe4c0...2c3 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Yepp, du kan også koke det litt opp om det fra springen blir for lite varmt. Varmt vann løser opp Anonymkode: f977a...479
Tuba Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Enig, det er varmt vann som hjelper. Vannet må ligge på sukkeret en stund. Ha gjerne varmt vann på en svamp og la svampen ligge over noen min. Da burde du kunne tørke det av 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Tuba skrev (9 minutter siden): Enig, det er varmt vann som hjelper. Vannet må ligge på sukkeret en stund. Ha gjerne varmt vann på en svamp og la svampen ligge over noen min. Da burde du kunne tørke det av Jeg gjorde det nå og det ble verre Jeg fikk vekk sukkeret men nå er det en hvit flekk på induksjonsplata Anonymkode: e81ae...833
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjorde det nå og det ble verre Jeg fikk vekk sukkeret men nå er det en hvit flekk på induksjonsplata Anonymkode: e81ae...833 Du har brukt Jif og stålull, du har egentlig ødelagt induksjonstoppen din pga dette. Jif er skrekken og inneholder små partikler som skraper opp overflaten. Stålull lager masse riper. Beklager, men her har du gjort en dyr bommert. Anonymkode: f6e57...d8c 2
newman01 Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 For å fjerne fastbrente ting bruker man en glass-skrape. Og for å løse opp ting bruker man vann og klut. Jif Kjøkken er også greit. Brukte du Jif Skrurekrem og stålull på glass-plata på induksjonstoppen? Det er ikke spesielt lurt, siden begge deler sliper overflaten og lager masse riper. Da blir det enda verre med fastbrente ting fremover 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 Viktig å tørke over med keramikkrent med jevne mellomrom også, for da er det lettere å fjerne smuss. Jeg har en glasskrape som jeg bruker forsiktig på fatstbrente flekker. Anonymkode: 674ba...6f6
Gjest Pleneier Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Kjøp skrape på Elkjøp/Power. ALDRI stålull/skuremiddel på induksjonstopper. Endret 15. juni 2021 av Pleneier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå