Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser så ofte om foreldre som forskjellsbehandler barna sine sett fra barnas perspektiv. Det jeg lurer på er hva er grunnen til forskjellsbehandlingen sett fra foreldrenes perspektiv? 

Anonymkode: 6c06d...06c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva slags forskjellsbehandling du snakker om. 

Jeg forskjellsbehandler barna mine ist i fra det ståsted er at hvis jeg behandler to individer med ulike behov helt likt, vil minst en av dem bli urettferdig behandlet (vil ikke få dekket sitt individuelle behov). 

Når det kommer til kjærlighet, oppmerksomhet og økonomiske bidrag er det derimot ingen forskjell. 

Anonymkode: a8720...76f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har snakket med foreldrene mine om dette, og fra deres perspektiv så har de ikke forskjellsbehandlet i det hele tatt. Tror ikke du får de som gjør det til å innrømme det her heller.

Anonymkode: 98d05...984

• Liker 3
Gjest TheCatLady
Skrevet

At man forskjellsbehandler barn basert på at de er ulike personer med ulike behov er vel helt normalt og bare bra, men annen type forskjellsbehandling tror ikke jeg heller at særlig mange ønsker å innrømme eller de er ikke engang bevisst på det selv. 

Det sitter kanskje langt inne å for eksempel innrømme for andre at man liker det ene barnet bedre enn det andre og derfor forskjellsbehandler dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja forskjellsbehandler med at 8 åringen får være våken en time lenger 2 åringen 😁 og 8 åringen får være ute i gata å leke med venner, mens 2-åringen har med seg voksen😁 

Anonymkode: 19c29...ac2

Skrevet

Vi har alltid hatt en åpen dialog om at siden de er ulike har de også ulike behov for oppfølging og ting. Jeg og vi er likevel opptatt av at det skal være rettferdighet over tid. Ikke likt, siden de er ulike, men en rettferdighet i at hvers behov ivaretas like godt, og er like prioritert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forskjellsbehandler de ikke, men møter de ulikt da de har ulike behov. I perioder har en av de behov for å snakke mye med oss, en annen periode er det han andre som trenger oss. De får lik ukelønn, samme lørdagsgodt og like regler. 

Anonymkode: 297bc...925

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellsbehandler fordi jeg liker det ene barnet best. Har aldri følt samme kjærlighet for det andre barnet. 

Anonymkode: 487a8...f4c

Skrevet

Ja, det har jeg nok gjort. De har vært spredt i alder og hatt forskjellige behov.

Men om du mener forfordelt eller urettferdig behandling av dem, så håper jeg inderlig ikke det! De har ikke sagt noe😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det spørs hva slags forskjellsbehandling du snakker om. 

Jeg forskjellsbehandler barna mine ist i fra det ståsted er at hvis jeg behandler to individer med ulike behov helt likt, vil minst en av dem bli urettferdig behandlet (vil ikke få dekket sitt individuelle behov). 

Når det kommer til kjærlighet, oppmerksomhet og økonomiske bidrag er det derimot ingen forskjell. 

👍

AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle var storesøsteren min ett virkelig ett ønsket barn. "the golden child" eller what ever.

Men jeg var i aller høyeste grad ett uønsket barn. Moren vår var i alle fall klar over denne gigantiske forskjellsbehandlingen. Problemet var at hun rett og slett gav blanke pokker.. 

Anonymkode: 23f72...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...