AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har jobbet innen samme fagfelt i over 10 år og har lyst til å begynne innen et annet felt. Har søkt flere jobber som er på samme nivå som jeg er på nå, men når ikke fram pga manglende erfaring fra feltet. Nå har jeg søkt en jobb på et lavere nivå og det virker som jeg er aktuell (har vært på intervju). Er selvsagt glad om jeg får muligheten til å få denne erfaringen, men det vil inne bære enklere oppgaver og lavere lønn enn jeg har i dag. Men antakelig gode muligheter til å stige i gradene etter hvert. Andre som har gjort liknende? Hvordan gikk det? Anonymkode: 8695f...a82
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Noen ganger må man flytte litt på seg. Hvis du tror du vil trives godt i det andre feltet er det vel verdt et forsøk? Anonymkode: 1949f...afe
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Siden du ikke når frem på annen måte må du jo ta denne veien om du har lyst til å jobbe i dette feltet. Men lag deg en plan på hvordan du skal komme dit du egentlig vil. Spill også på at du har erfaring fra annet felt, hvis dette på noen måte er relevant i f.eks lønnsforhandlinger. Får du jobber og ser det er mulighet til å få høyere stillinger internt etterhvert, bruker du tiden på å lære deg mest mulig kjapt. Vær på hogget og vis at du tar de enkle oppgavene lett. Men spør for sikkerhets skyld hvilke muligheter det er i bedriften, slik at du vet på forhånd hvordan du skal legge opp løpet. Anonymkode: 902df...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå