AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Jeg og samboer har en datter på 2,5 år. Vi elsker hverandre, men de gangene vi prater om fremtiden, så vil vi forskjellige ting. Han vil kjøpe en gammel gård, drive med et oppussingsobjekt sammen med en kompis, som vi kan tjene penger på sier han. Jeg ønsker å kjøpe leilighet/hus nær min familie i fremtiden. Han ønsker å kunne leve selvstendig næringsdrivende, mens jeg har det helt fint med jobb i kommunen, bare jeg kommer nærmere familie. Vi blir ikke enige om dette. Går det an at han holder på med sitt, mens jeg gjør mitt? Hvordan fungerer dette i praksis? Redd for at vi stopper hverandre, og ikke får oppfylt ønskene våre. Har dere noen tanker? Anonymkode: f1d32...7b3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Jeg hadde ikke klart det. Hvor vi lever, hva vi bruker fritiden vår på, hva vi gjør i feriene, og ikke minst drømmene for pensjonstilværelsen, er jo det som gir livskvalitet og glede. Vi er bare 40, men et av våre favorittemaer er leiligheten i varmen vi skal kjøpe i 60-årene, hva slags mat vi skal lage, og drømmen om en liten kjøkkenhage og vinkjeller. Anonymkode: d2d7b...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Jeg lurer på det samme selv. Jeg ønsker et stabilt familieliv, gjerne på et småbruk, en trygg jobb og et "normalt" familieliv med mor og far og barn, ferieturer, og å skape felles opplevelser og minner. Mannen ønsker å gå ned i stilling for å bruke mer tid på sine hobbyer. Være spontan, dra på turer, oppleve nye ting, drive med musikk etc. Han ønsker ikke så mye ansvar og forpliktelser. Jeg vet helt ærlig ikke om disse to ønskedrømmene lar seg kombinere. Har ingen råd til deg TS, annet enn at dere må sette ned på papiret hva dere ønsker og ser for dere for fremtiden. Hva kan dere inngå kompromiss om, og ikke? Anonymkode: 18705...d03 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde ikke klart det. Hvor vi lever, hva vi bruker fritiden vår på, hva vi gjør i feriene, og ikke minst drømmene for pensjonstilværelsen, er jo det som gir livskvalitet og glede. Vi er bare 40, men et av våre favorittemaer er leiligheten i varmen vi skal kjøpe i 60-årene, hva slags mat vi skal lage, og drømmen om en liten kjøkkenhage og vinkjeller. Anonymkode: d2d7b...cb6 Ugh. Jeg hater å snakke om fremtiden. Alderdom er altfor glorifisert. For eksempel svekkes smakssansen betraktelig, så mat slutter å smake noe særlig. Ikke er man egentlig tiltrukket til partner lenger. Det blir mye ufrivillig bæsj og tiss også som ødelegger ytterligere. Har jobbet mye med eldre. Så personlig lever jeg bare i nuet og fortrenger tanken om alderdom Anonymkode: ae389...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ugh. Jeg hater å snakke om fremtiden. Alderdom er altfor glorifisert. For eksempel svekkes smakssansen betraktelig, så mat slutter å smake noe særlig. Ikke er man egentlig tiltrukket til partner lenger. Det blir mye ufrivillig bæsj og tiss også som ødelegger ytterligere. Har jobbet mye med eldre. Så personlig lever jeg bare i nuet og fortrenger tanken om alderdom Anonymkode: ae389...ff6 🤣🤣🤣det var dagens! Anonymkode: 553d4...62e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ugh. Jeg hater å snakke om fremtiden. Alderdom er altfor glorifisert. For eksempel svekkes smakssansen betraktelig, så mat slutter å smake noe særlig. Ikke er man egentlig tiltrukket til partner lenger. Det blir mye ufrivillig bæsj og tiss også som ødelegger ytterligere. Har jobbet mye med eldre. Så personlig lever jeg bare i nuet og fortrenger tanken om alderdom Anonymkode: ae389...ff6 Jeg har også jobba med eldre. Gamle folk setter virkelig pris på mat de er kjent med og liker. Mat er dagens høydepunkt og de får jo kaffemat hver dag. Ikke bare har gamle folk sex, de finner seg tom nye kjærester på gamlehjemmet og puler i vei. Husker vi hadde vedtak på hvordan vi skulle håndtere at et bestemt par (som ikke kom dit sammen) hadde sex. Ingen av dem kunne egentlig gå, men sex hadde de like fullt 😄 Anonymkode: 62b1d...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå