Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg blir tilbudt jobb, og ikke ønsker å tape inntekt (har 487000 idag) hvordan gå frem i lønnsforhandling? Jeg er idag i jobb og MÅ jo ikke bytte 🙂

Jobb innenfor K/S. Har 3 årig utdanning og 5 års ansiennitet, minimum. Ser at grunnlønn ligger på ca 444 000, så kommer tillegg utenom. Hva er rimelig å komme med forslag? Skal ta videreutdanning snart, 60 stp. 

Anonymkode: 05b53...033

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er K/S? :)

Anonymkode: 9be0c...d07

AnonymBruker
Skrevet

K/S = 

• kvalitetssikring?
  • kommunal sektor?
  • konsulentselskap? 
  • ku og sau? ;) 

Du er ikke veldig entydig, og Google er ikke til hjelp. 

Anonymkode: c8472...08f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

K/S = 

• kvalitetssikring?
  • kommunal sektor?
  • konsulentselskap? 
  • ku og sau? ;) 

Du er ikke veldig entydig, og Google er ikke til hjelp. 

Anonymkode: c8472...08f

Ku og sau hahaha jeg før 🤣

Anonymkode: aa91c...1d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om jeg blir tilbudt jobb, og ikke ønsker å tape inntekt (har 487000 idag) hvordan gå frem i lønnsforhandling? Jeg er idag i jobb og MÅ jo ikke bytte 🙂

Jobb innenfor K/S. Har 3 årig utdanning og 5 års ansiennitet, minimum. Ser at grunnlønn ligger på ca 444 000, så kommer tillegg utenom. Hva er rimelig å komme med forslag? Skal ta videreutdanning snart, 60 stp. 

Anonymkode: 05b53...033

Be om et tilbud fra arbeidsgivere og se hva de kommer opp med. Så sjekker du med fagforeningen din hva som er vanlig for den type stilling. Utover det får du vurdere hvor mye som skal til for at du skal flytte på det hvis du har det bra der du er. 

Anonymkode: 7c3a7...4ee

AnonymBruker
Skrevet

At du skal ta videreutdanning snart er fullstendig irrelevant. Fokuser på det du gjør i dag og eventuelle ansvar/arbeidsoppgaver du har i dag som du ikke hadde ved forrige lønnsamtale. Du kan også legge til prestasjoner som er over det man bør kunne forvente av din rolle (f.eks. du selger betydelig mer enn målene bedriften har til deg, dersom K/S er noe salgsrelatert). Du skal selge deg selv og din kompetanse, samt å vise hvorfor du mener du fortjener mer.

Du må vite hva som er vanlig å få i hva nå enn for en bransje K/S er. Deretter må du vise til hvorfor du fortjener høyere lønn og du må ha et tall i bakhodet (derfor du skal finne ut av hva som er vanlig). De kommer til å spørre deg om hva du mener er en akseptabel lønn.

Anonymkode: 0f0cc...54d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...