Gå til innhold

Ta "praten" med svigerfamilie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer det noe godt ut av det?

Har i mange år forsøkt å få til en nærmere relasjon til svigerfamilien,  gjennom å ta initiativ, invitere til mat,turer , barnevakt etc. Men det kommer aldri noe tilbake. Mistenker de har hatt mange negative tanker om vårt valg av bosted,men det er veldig mange år siden vi valgte det nå, og vi  bor kun en kort kjøretur unna i nabobyen. Det skal å sies de veldig sjelden tar noe  initiativ ovenfor hverandre så vidt jeg vet.

Lurer på om det kan komme noe godt ut av å ta en prat å si jeg synes det er trist å ikke ha mer kontakt,uten å klage på det som har vært. Men vet ikke ,kanskje blir det bare enda mer kunstig.

Noen med erfaringer? 

Anonymkode: d2a8e...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at å ta opp noe med svigerfamilien er meningsløst. Men det handler vel gjerne om hvordan de er fra før og hvordan man opplever dem.

Her er det ekstrem forskjellsbehandling av barn og barnebarn, og et enormt behov for å bygge fasade. 

Alt som pirker i livsløgnen blir møtt med raseri og irritasjon.

Så best å bare holde avstand for oss. 

Anonymkode: 0e072...2fa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din kan ta den praten, om hvordan det føles for ham, og hva som kan bedres mellom dem ( i den grad han også føler det trist). Du og din relasjon til dem som noe annet enn del av mannens kjernefamilie bør ikke være fokus.

Anonymkode: edfd3...b92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen din kan ta den praten, om hvordan det føles for ham, og hva som kan bedres mellom dem ( i den grad han også føler det trist). Du og din relasjon til dem som noe annet enn del av mannens kjernefamilie bør ikke være fokus.

Anonymkode: edfd3...b92

Takk for svar, er både enig og litt uenig.

Mannen min  har nok ikke hatt så tett relasjon til sin kjernefamilie i oppveksten. Så han er nok ikke der. Men han har tilbudt seg og ønska å snakke med dem om hvordan de har vært ovenfor meg, men jeg har sagt nei da. Ikke ønsket å lage noe drama. 

Storfamilier er vel sikkert forskjellige. Jeg tenker på hvor fint det hadde vært å ha en tettere relasjonen til feks svigerinne. Spesielt siden vi deler mange interesser og liker mange av de samme tingene. Så sånn sett synes jeg det er litt rart det du skriver at min relasjon til dem ikke bør være noe utover at de er min manns kjernefam. 

Ts

Anonymkode: d2a8e...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...