Gå til innhold

Tror jeg har fått trips!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen grønne planter som har sturet litt en stund og her om dagen tok jeg meg tid til å kikke litt nøyere på dem. La merke til at de hadde mye hvitt "støv" på seg og plutselig så jeg at "støvet" flyttet på seg! Ved litt nøyere gransking var det både små hvite og små mørke "støvkorn" som kravlet rundt. Jeg googlet og er ganske sikker på at dette er trips. 

Jeg sjekket alle plantene mine og fant til sammen tre planter (alle med store, grønne blader) som hadde slike "støvkorn" på seg. Resten ser helt fine ut. 

Jeg har vasket plantene i grønnsåpevann og sprayet dem med insektdrepende middel. Det sto på flasken at den tok bla trips. Plantene det gjelder er satt i karantene. I dag har den ene planten fremdeles litt "støv" på seg så tenkte jeg skulle gi dem en ny runde med vask og spray. Jeg har sprayet absolutt alle plantene med spray en gang. 

Er det noe mer jeg kan gjøre for å bli kvitt tripsen? Skjønner jo at dette er vanskelig å bli kvitt. Alle tips mottas med takk! Jeg er ganske glad i plantene dette gjelder så vil helst unngå å måtte kaste dem... Hadde det vært noen av de andre hadde de gått rett i søpla :P

Anonymkode: a5ee6...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...