Gå til innhold

Har kjøpt meg ny leilighet… gammelt, rosa bad og trenger interiørtips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte til en leilighet med et gammelt kjøkken og et gammelt bad.

Skal selge før jeg vet hva jeg har av penger til å pusse opp, men tror jeg beholder kjøkkenet og badet en stund (miljømessige og lidt økonomiske årsaker). Og så feiler hverken kjøkken eller badet noen ting.

Greien er, at badet har rosa/lyserøde fliser, speilskap og ellers hvite møbler. Cirka 2.5 kvm. Ikke helt min farge og derfor lidt usikker på hvilket tilbehør som passer til de lyserøde flisene…. Farge på tannbørsteholder, håndduker med videre. Kom gjerne med ideer og forslag 🤗

Anonymkode: fdded...6be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fliser kan males, billig og enkelt. 

Anonymkode: e7319...b0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, her tror jeg faktisk at jeg hadde gått all inn i bestemorstil bare for morro skyld :fnise: Jeg har gjort noe lignende med et vintrineskap jeg har. Litt koselig for det minner meg om bestemor 😊

Anonymkode: a15fb...f14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et nydelig (hehe) grønt bad, og skal selv pusse det opp om et år eller to. Mitt tips? Ikke legg en krone i det. Bruk tannbørsteholderen du har, bruk såpepumpe fra butikken eller en du har der du bodde før. Våre håndkler kræsjer skikkelig med rommet, men det gjør ikke noe, for det skal vekk etterhvert. Å bruke penger på å gjøre det pent midlertidig gjør i alle fall ikke vi.

Skal du gjøre noe, hadde jeg gått for hvitt som du kan bruke igjen i nytt bad. Tenk på badet du skal ha, kjøp deretter.

Anonymkode: 6ccfa...2a0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du, her tror jeg faktisk at jeg hadde gått all inn i bestemorstil bare for morro skyld :fnise: Jeg har gjort noe lignende med et vintrineskap jeg har. Litt koselig for det minner meg om bestemor 😊

Anonymkode: a15fb...f14

Jeg har også lyserosa bad! Det skal pusses opp, men badet er "helt og pent" og alt fungerer så det er ikke det som står først i køen. Jeg har bare gått all inn og kjørt på med hvitt og rosa i forskjellige nyanser bare for moro skyld. Det badet blir aldri pent uansett, så da kan man like gjerne kjøre det fult ut 😂 Nå begynner badet nesten å gro litt på meg.

Anonymkode: a23bf...591

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har også lyserosa bad! Det skal pusses opp, men badet er "helt og pent" og alt fungerer så det er ikke det som står først i køen. Jeg har bare gått all inn og kjørt på med hvitt og rosa i forskjellige nyanser bare for moro skyld. Det badet blir aldri pent uansett, så da kan man like gjerne kjøre det fult ut 😂 Nå begynner badet nesten å gro litt på meg.

Anonymkode: a23bf...591

Her var der gode tips, tusen takk altså. God ide å gå for rosa, gammelrosa, lyserøde farger… men kanskje sjekke ut maling av fliser og ellers beholde de håndduker jeg har og alt det annet utstyret 😊

AnonymBruker
Skrevet

Mitt bad er 2,9 kvm og veggene har tre flater med tapet, en vegg med flis. Speil innmurt i flisen, samt et vegghengt skap + servantskapet. Jeg malte hele badet inkl. flisene i en beige farge som gir spafølelse. Jeg brukte våtromsmaling på tak og tapet, men du må bruke heftgrunn og deretter Jotun high finish eller trestjerners golvmaling på flisene. Det blir faktisk bra og sitter godt.

Jeg tok ned skapet som hang på veggen. Kjøpte stort speil som går fra vegg til vegg (fra Ikea, men kjøpt på finn for en hundings), og limte det over både det gamle speilet og flisene. Det er superlim og det sitter som fjell. Forstørrer badet mye.

På servantskapet var det innfellinger på dørene, og der limte jeg fliser fra Lindas dekor. Disse var rosa og jeg ble fort lei av fargen, så malte dem da hvite. På sidene av skapet var det gulnet finer, så der klistret jeg over hvit blank kontaktplast, og det ser faktisk ut som nytt. Synes ikke at det er kontaktplast. Satte også på nye håndtak fra Clas Ohlson.

Fikk skrudd opp ny lampe over vasken og hengt en ampel med blomster i taket. Har du ikke vindu på badet tåler Zamiokulas/ smaragdpalme godt å stå uten mye lys. Har også kunstige grønnplanter i dusjnisjen.

Kjøpte dorullholder og håndkleholder i design for å få litt luksusfølelse over badet, selv om oppussingen faktisk var veldig billig. 

Anonymkode: e7501...68f

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke ha malt flisene. I ni av ti tilfeller ser det bare rart og amatørmessig ut. Nå liker ikke jeg rosa i det hele tatt, men når man først er stuck med fargen synes jeg bruntoner kan være fint å dempe med. Altså brune håndklær etc. Evt. brunrosa hvis ikke rosafargen på badet er veldig knall. 

Her har vi et bad med noen grusomme blå fliser som nå i 15 år har stått på listen over hva som skal pusses opp neste år. Der er det knalle i blåfargen dempet med dusere blå, mørkeblått og beige/brunt på diverse detaljer og enden på visa er at alt virker og er helt og pent så da får det stadig henge med ett år til... :ler: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grått og hvitt passer fint til rosa.

Anonymkode: c09e8...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Kan svarte detaljer være kult?

Anonymkode: 3ddd7...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes turkis/teal ofte passer med rosa. Eller rosa, hvitt, blomster og grønt glass (flaska i vinduet på bildet). 

Something is happening in the smart bathroom | Bricks & Mortar | The Times

Synes rosa passer med brunt også. Litt jordbær og sjokolade. 

Reasons to Love Retro Pink-Tiled Bathrooms | HGTV's Decorating & Design  Blog | HGTV

Eller gå full bestemor med småblomstra og sånn fluffy rosa trekk på dolokket. Og sånne hekla dukker på dorullen!

Why Pink Bathrooms Are So Popular | Southern Living

Anonymkode: f99b8...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

http://www.bettycrafter.com/wp-content/uploads/2012/02/IMG_1741.jpg

How Pink Became the Best Color for Your Bathroom | Apartment Therapy

Anonymkode: f99b8...2ab

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville malt! Tror det kan bli bra. Er det dusj-kabinett? Spesielt hvis det er dusjkabinett, så er det vel greit å male flisene. 

https://www.krogsveen.no/magasin/kan-man-male-flisene-pa-badet 

eller tipset om å bruke båtmaling, men den er dyrere - https://gjoerdetselv.com/bad/baderomsfliser/tips-til-badet-mal-fliser 

Anonymkode: 52ce5...261

Er ikke dusjkabinett men dusjhjørne 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Ååå husker badet i første leiligheten jeg kjøpte. Knall lysende grønne fliser og rosa tapet. Men jeg var såå stolt over at det var mitt. Nå ble jeg skikkelig nostalgisk haha. 
tror jeg bare ville kjøpt noen skikkelig gode kvalitetshåndklær og håndduker i hvitt jeg, som kan følge med deg etter du har pusset opp også.

Anonymkode: 647f0...0e6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...