AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Poenget med svangerskapspenger er jo at arbeidsplassen utgjør en risiko for barnet. Hvis man får 100% svangerskapspermisjon betyr det at arbeidet ikke kan tilpasses nok til å være trygt for gravide. Om du bare trenger tilpassing og mulighet til å jobbe redusert kan du søke om svangerskapspenger deltid. Jeg fikk 50% svangerskapspenger, da jobbet jeg med de oppgavene jeg klarte i 50% stilling og hadde permisjon 50%. Å jobbe gratis med et yrke som utgjør risiko for baby vil jeg fraråde. Anonymkode: 8f975...eeb
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Tipper hun mener frivillig som i kirkens bymisjon og lignende. 🙂 Anonymkode: 62d32...228
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tipper hun mener frivillig som i kirkens bymisjon og lignende. 🙂 Anonymkode: 62d32...228 Ja, det var jo ikke mye informasjon i innlegget akkurat. Om hun kan jobbe frivillig kommer jo helt an på hva slags type jobb det er snakk om. Om man får svangerskapspenger fordi man jobber et sted med høyt smittetrykk, utagerende personer eller farlige kjemikalier så bør man jo ikke jobbe frivillig i et lignende miljø. Men å være leksehjelp, vanne blomster på kirkegården eller være besøksvenn til eldre, eller andre ufarlige ting som man har overskudd til, er jo uproblematisk. Anonymkode: 8f975...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå