AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Skal ta den om en time og gruer meg 😢 men tror det er det rette for meg og baby❤️ Anonymkode: e1c90...08e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Skal melde meg på Anonymkode: 3e14c...443
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Gruer meg veldig 😢 Anonymkode: e1c90...08e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Jeg turte ikke fordi jeg er redd for bivirkning med høy feber. Jeg er i andre trimester og babyen er ikke levedyktig enda. Hvis det gjør at jeg blir smittet senere så håper jeg at jeg er såpass langt på vei at det er en sjanse for at babyen kan overleve Anonymkode: d69f7...9b4 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg turte ikke fordi jeg er redd for bivirkning med høy feber. Jeg er i andre trimester og babyen er ikke levedyktig enda. Hvis det gjør at jeg blir smittet senere så håper jeg at jeg er såpass langt på vei at det er en sjanse for at babyen kan overleve Anonymkode: d69f7...9b4 Hvilken uke? Jeg og er i 2 trimester Anonymkode: e1c90...08e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Fikk time i mai men snakket med fastlegen min, og ble anbefalt å ikke ta den (ikke ennå i alle fall). Så har valgt å la være inntil videre. Anonymkode: c48fa...36f 11
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk time i mai men snakket med fastlegen min, og ble anbefalt å ikke ta den (ikke ennå i alle fall). Så har valgt å la være inntil videre. Anonymkode: c48fa...36f Fordi?:/ ohh skal skal ikke.. Anonymkode: e1c90...08e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Dette må du ta med legen din TS, det vurderes utifra om man er i risikogruppe eller ei. Hvis man har fått tilbud nå er man mest sannsynlig det og da er det lege som har meldt inn. Anonymkode: ded36...ff5 6
jaromei Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Jeg skal ta den denne uken, fordi jeg er i risikogruppe fra før av, og nå i tredje trimester. Jeg vil heller ha bivirkninger av vaksine enn å bli alvorlig syk av covid. Enig med den som skriver over, at du burde pratet med legen din om dette. Men det må jo være ganske god forskning bak dette når vi åpnet for at gravide kunne ta vaksinen. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dette må du ta med legen din TS, det vurderes utifra om man er i risikogruppe eller ei. Hvis man har fått tilbud nå er man mest sannsynlig det og da er det lege som har meldt inn. Anonymkode: ded36...ff5 Jeg har snakket med legen min..som var mer eller mindre likegyldig. Anonymkode: e1c90...08e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 Jeg er nå i uke 18 og tør ikke ta vaksinen. Er ikke i noe risikogruppe heller. Jeg er redd for uheldige langtidseffekter på barnet. Dette er det ingen som hittil kan si noe sikkert om så da venter jeg til etter jeg har født. Anonymkode: 88b39...1ae 20
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Jeg ville uten tvil tatt den som gravid om jeg hadde sjansen. Gravide regnes som risikogruppe i de fleste land, nettopp fordi det er dokumentert risiko for fosteret om mor får covid mens hun er gravid. Mens ingen dokumenterte problemer for gravide å ta den (og den anbefales kun fra andre semester av sikkerhetshensyn, da f.eks. feber ikke er heldig i første trimester). Skjønner virkelig ikke at folk syns det er skumlere å ta vaksine, enn å risikere covid som gravid 😳 Anonymkode: b187e...5a5 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 Jeg tok første dose i uke 15 - Moderna. Ingen bivirkninger, annet enn ømhet rundt innstikkssted. Jeg er helsepersonell og jobber mye på legevakt. Som andre sier; jeg tar mye heller bivirkninger over risikoen for alvorlig forløp og post-covid-syndrom, samt risikoen for tidlig fødsel. Uansett, risikovurderingen må du gjøre selv. Det er ditt valg, og det er ikke nødvendigvis et fasitsvar. Håper det har gått greit i dag:) Anonymkode: 06c01...3ff 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har snakket med legen min..som var mer eller mindre likegyldig. Anonymkode: e1c90...08e da er den tatt!!:-) Anonymkode: e1c90...08e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville uten tvil tatt den som gravid om jeg hadde sjansen. Gravide regnes som risikogruppe i de fleste land, nettopp fordi det er dokumentert risiko for fosteret om mor får covid mens hun er gravid. Mens ingen dokumenterte problemer for gravide å ta den (og den anbefales kun fra andre semester av sikkerhetshensyn, da f.eks. feber ikke er heldig i første trimester). Skjønner virkelig ikke at folk syns det er skumlere å ta vaksine, enn å risikere covid som gravid 😳 Anonymkode: b187e...5a5 Om jeg tar vaksinen er det 100% sikkert at jeg fikk i meg vaksinen, med de eventuelle langtidseffektene det kan ha på baby. Om jeg ikke tar vaksinen er det bare en liten prosentsjanse at jeg blir smittet av covid. Vi bor i en liten by med lavt smittetrykk, jobber hjemmefra, bruker maske på butikken og er ellers ute i naturen. Ingen av oss har blitt smittet hittil. Prosentsjansen for å bli smittet er veldig veldig lav, la oss si 1% sjanse hver dag (noen dager er det null, en dag i uken er vi på butikken). Så 100/1, da tar jeg sjansen med 1. Anonymkode: 491d9...3b8 17
Gjest Laffatus Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): da er den tatt!!:-) Anonymkode: e1c90...08e Hvordan gikk det
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 Mitt inntrykk er at unge og friske mennesker får en kraftigere immunrespons av vaksinen. Hadde ikke tatt den og risikert å utsette kroppen for en enorm påkjenning under graviditet. Hvorfor vil du ta den? Er du redd for corona? Anonymkode: dacde...2c4 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt inntrykk er at unge og friske mennesker får en kraftigere immunrespons av vaksinen. Hadde ikke tatt den og risikert å utsette kroppen for en enorm påkjenning under graviditet. Hvorfor vil du ta den? Er du redd for corona? Anonymkode: dacde...2c4 Ditt inntrykk er det? Slutt å spre skremselspropaganda. Er selv ung og frisk, fikk null bivirkninger. Anonymkode: ea8fc...17e 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 jaromei skrev (8 timer siden): Jeg skal ta den denne uken, fordi jeg er i risikogruppe fra før av, og nå i tredje trimester. Jeg vil heller ha bivirkninger av vaksine enn å bli alvorlig syk av covid. Enig med den som skriver over, at du burde pratet med legen din om dette. Men det må jo være ganske god forskning bak dette når vi åpnet for at gravide kunne ta vaksinen. Det er ingen forskning på babyer eller foster. Det eneste FHI sier er at man må veie fordelene mot ulempene. Anonymkode: 11e8d...584 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #20 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om jeg tar vaksinen er det 100% sikkert at jeg fikk i meg vaksinen, med de eventuelle langtidseffektene det kan ha på baby. Om jeg ikke tar vaksinen er det bare en liten prosentsjanse at jeg blir smittet av covid. Vi bor i en liten by med lavt smittetrykk, jobber hjemmefra, bruker maske på butikken og er ellers ute i naturen. Ingen av oss har blitt smittet hittil. Prosentsjansen for å bli smittet er veldig veldig lav, la oss si 1% sjanse hver dag (noen dager er det null, en dag i uken er vi på butikken). Så 100/1, da tar jeg sjansen med 1. Anonymkode: 491d9...3b8 Samme risiko her. Ingen forskning på barn født med mødre som har tatt vaksinen. Kun forskning på mødres reaksjon på vaksinen og evt. påvirkning på morkake osv. For meg er det et for tynt grunnlag vs. den lave risikoen her vi bor. Med tanke på at kvinner i overgangsalderen rapporterer om at de får mensen igjen etter vaksinen, og flere rapporterer om påvirkning på syklus etc. (dere som etterspør kilder: Google, ligger masse artikler om det) Så hadde jeg ikke tatt den som gravid, med mindre risikoen for å få corona var stor. Anonymkode: 11e8d...584 9
Anbefalte innlegg