AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Del Skrevet 14. juni 2021 Vi har kjøpt drømmehuset😍 problemet er at vi måtte strekke oss alt vi hadde for å nå frem i budrunden. Huset er fra 1999, og ingenting er gjort siden😬 vi har ikke råd til å ta hverken kjøkken eller bad de neste par årene, så vi må leve med denne stilen noen år. På ene badet står det et badekar (det er altså ikke dusjet rett på flisene, er det mulig å male de? De er i en sånn fantastisk blåfarge, som var så poppulært på 90 tallet😆 noen med erfaring? Anonymkode: 802ca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Del Skrevet 14. juni 2021 Ja jeg malte mine fliser. Det ble faktisk veldig pent. Vask med avfetting, mal et strøk heftgrunn. Trestjerners gulvmaling eller Jotun High finish. Jeg limte i tillegg over et stort speil fra vegg til vegg. Ble overraskende pent. Hører med at jeg i forkant hadde rørlegger på besøk som mente jeg måtte pusse opp snart og det ville koste meg 350 000. Men det er ingen verdens ting i veien med badet mitt, rørene fungerer som de skal. Hvis varmekablene går kan man feilsøke til der bruddet er og reparere akkurat der problemet ligger. Ingen grunn til å brekke opp hele det flislagte gulvet med andre ord. Badet mitt var bare utdatert og jeg er veldig glad for å spare 350 000. Maling og litt jobb pluss nye håndklær, håndklehengere, grønnplanter og fin såpekopp så ble badet som nytt. Linker til noen som har malt så du kan se litt. https://mittlilleprosjekt.no/male-fliser-pa-bad/ https://www.franciskasvakreverden.no/2017/10/31/kan-man-male-flisene-pa-badet-klart-man-kan-vi-har-akkurat-gjort-det-igjen/ Anonymkode: c53dc...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Del Skrevet 14. juni 2021 Ikke lurt. Bortkastede penger når badet forblir like gammelt som før. Dessuten så må du velge riktig type maling og risikerer søl og overmalte fuger. Til AB som mener han har spart 350.000 ved å male flisene på badet vil jeg si at badets alder er upåvirket og at du må pusse opp på et tidspunkt. Anonymkode: 0b610...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Del Skrevet 14. juni 2021 Det funker for en kort periode, og så vil det bli slitt når du går på det. Er det mulig å bare leve med det? Ev. legge flis på flis? Betong? Anonymkode: 2b547...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke lurt. Bortkastede penger når badet forblir like gammelt som før. Dessuten så må du velge riktig type maling og risikerer søl og overmalte fuger. Til AB som mener han har spart 350.000 ved å male flisene på badet vil jeg si at badets alder er upåvirket og at du må pusse opp på et tidspunkt. Anonymkode: 0b610...18d Vi må ta badet ja, men ikke før om et par år, i mellomtiden har vi lyst til å ha det bare bittelitt finere. 2 år er lang tid å ha knall blått bad. baderomsmøbler får man jo kastet etter seg på Finn, så det trenger absolutt ikke være dyrt. ts Anonymkode: 802ca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det funker for en kort periode, og så vil det bli slitt når du går på det. Er det mulig å bare leve med det? Ev. legge flis på flis? Betong? Anonymkode: 2b547...6a8 Vi KAN leve med det, men ønsker å slippe. At det blir slitt går helt fint, vi trenger bare å utsette prosessen et år eller to. Flis på flis er ikke vits med et bad som uansett skal tas. ts Anonymkode: 802ca...ad7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Del Skrevet 16. juni 2021 Done that, og hjelper bare en kort periode. Bad bør renoveres i private hjem etter 25-30 år. Anonymkode: ed053...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå