Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i 1 år, og de siste månedene har forholdet skrantet i form av mye problem og brudd på tillit. Jeg har fått dårlig selvtillit av forholdet, føler meg verdiløs og dårlig. Likevel er jeg så redd for å gå, da jeg prøver å tenke hva jeg har uten han. Før jeg ble sammen med han var jeg svært ensom, og opplevde lite glede. Har ca 3-4 gode venninner men alle har barn og er opptatt med sitt. Før ringtes vi ofte, gikk ut sammen o.l men dette har avtatt med årene. Mange av de bor også 1-2 timer borte og derfor blir det lite besøk. Jeg føler at dersom jeg gjør det slutt har jeg ingenting. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 5f11c...a33

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på hvordan du ønsker at livet ditt skal være. Så tenker du hva du må gjøre for at det skal bli sånn. 

Anonymkode: 4a6fc...3ee

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk på hvordan du ønsker at livet ditt skal være. Så tenker du hva du må gjøre for at det skal bli sånn. 

Anonymkode: 4a6fc...3ee

Dette.

Anonymkode: bdf0f...902

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at man aldri skal få seg kjæreste for å dekke en mangel hos seg selv. I ditt tilfelle; ensomhet.

Dump han, og ta opp vennskapene igjen. Få deg nye venner. Lær deg også å trives alene og i eget selskap.

Når du får deg ny kjæreste en gang, så få det fordi dere har falt for hverandre. Ikke fordi du ikke vil sitte alene om kveldene.

Anonymkode: 06e8a...a75

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det du har, er noe som ødelegger deg. Om det er det eneste du har, så har du det bedre uten. Du kan treffe nye venner ved å flytte og melde deg på et kurs i noe du er interessert i. 

Anonymkode: a9c40...45f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er så mange som er ensomme og uten barn eller mann. Hvis vi bare leter litt så er jeg sikker på at vi kan finne hverandre og få mange nye venner. Selv om vi er godt oppi årene.

Anonymkode: 17807...69e

• Liker 1
Skrevet

Du vet hva som er rett for deg, stol på det. 

Mitt råd: Er det "feil" etter ett år, så blir det ikke bedre av å flytte sammen/gifte seg/få barn. Det blir bare vanskeligere å ta ett brudd.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette.

Tenker "motsatt"  - Mye enklere løsning, som gir rom for langt mer fleksibilitet og muligheter, og mye færre fallgruver er å tenk på hvordan man vil at livet definitivt IKKE skal være, og ta de beslutningene som trengs for å oppnå det - resten snubler man over eller finner "på veien" :opplyser:😅

Ellers så vil jeg påstå at det alltid bedre å være "ulykkelig singel", enn ulykkelig i forhold, TS. Det finnes selvsagt andre varianter som er litt mer positive, men det er jo de to alternativene du later til å kværne over :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i 1 år, og de siste månedene har forholdet skrantet i form av mye problem og brudd på tillit. Jeg har fått dårlig selvtillit av forholdet, føler meg verdiløs og dårlig. Likevel er jeg så redd for å gå, da jeg prøver å tenke hva jeg har uten han. Før jeg ble sammen med han var jeg svært ensom, og opplevde lite glede.

Du har jo lite glede med han også! Du føler deg verdiløs sammen med han! Kan det bli verre en det? Være ufrivillig singel er ikke det beste nei, men det er langt bedre en å ha det dårlig i et forhold!  Kom deg ut av dette, og ta alt derfra. Når du finner den rette vil dette endre seg, det kan ta tid ja men alt er bedre en å leve i et elendig forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Finner meg i sykt mye drittoppførsel, kun fordi jeg er livredd for å sitte aleine kveld etter kveld. Gråter meg ofte i søvn etter at han har sovnet, pga ting han har sagt, han er veldig dyktig til å trykke meg ned psykisk. Er helt forferdelig. Man føler seg fanget. 

Anonymkode: dd920...bad

AnonymBruker
Skrevet

Får lyst å gi deg en klem, TS. Har følt på det samme selv i forhold og det har holdt meg fra å gå, men går du får du sakte men sikkert igjen selvrespekten din. Den er verdt mye mer enn et forhold som bryter deg ned. Du sier at uten forholdet har du ingenting. Hvis forholdet ditt bare er et skall og den du er sammen med ødelegger deg, så er det ikke noe du «har». Det er noe som tar fra deg. Det tar jo fra deg muligheten for positive opplevelser og relasjoner med andre og like viktig med deg selv.

Anonymkode: 7a7a9...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...