Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #21 Skrevet 10. september 2005 Nei, jeg trives ikke godt under langvarige stress-perioder. Det som stresser meg er å være i en jobb jeg ikke trives med, bo med en samboer jeg egentlig ikke liker, hvis jeg har konstant pengeproblemer (dårlig til å disponere), hvis det er mange eksamaner go innleveringer, mye arbeid og jobb ved siden av studier, kjæreste-problemer, dårlige forhold, osv.: fører til hoste, søvn-problemer, røde utslett på kroppen, munntørrhet, giddeløshet, passivitet, mageknip og håravfall!
Gjest (Ursula) Skrevet 11. september 2005 #22 Skrevet 11. september 2005 Jeg trives bedre med en hektisk jobb enn en stille og rolig. Selvfølgelig vil det går utover kropp og sjel om stressperiodene blir ekstreme over lengre perioder.
Soul Skrevet 11. september 2005 #23 Skrevet 11. september 2005 Langvarig stress øker sjansen min får å få en depresjon pluss at jeg gjerne går ned i vekt. Kortvarig stress går som regel greit nå, i motsetning til for noen år siden hvor jeg var syk og ikke tålte noe stress. Det er forsket noe (innen psykologi) på dette med sensivitet ifht. til stress og personlighetens betydning. Og noen funn støtter dette at vi mennesker tåler/takler stress i ulik grad, noen reagerer rett og slett lettere (både fysisk og psykisk) på stress enn andre mener jeg å huske.
Lassie Skrevet 11. september 2005 #24 Skrevet 11. september 2005 Jeg stresser meg selv sjelden, men hvis andre rundt meg stresser veldig så blir jeg påvirket og stresser selv. Da går det utover nattesøvnen og jeg blir i skikkelig dårlig humør, sur og grinete. Men stort sett så skal det ganske mye til å stresse meg opp. (Bortsett fra dårlig tid til bussen, jobben osv, men da bare svetter jeg fordi jeg løper/sykler fort..hehe)
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2005 #25 Skrevet 11. september 2005 Jeg blir bare mentalt rar av stress har jeg merket, som de siste dagene før helga hadde vi en reklameplakat å fullføre, jeg stresset og stresset, plutselig begynte jeg bare å sette meg ned og flire av alt som alle sa uansett hva det var, og reiset meg for å vase bort til steder jeg ikke skulle gjøre noe på i klasserommet, stilte meg foran folk for å si noe men fikk ikke ut noe for jeg var for stressa. Der har du meg under stress.
momo Skrevet 11. september 2005 #26 Skrevet 11. september 2005 Jeg er i en veldig stressende periode nå. Og kjenner det godt på kroppen. Jeg blir lettere syk, blir veldig trøtt og sliten, sover dårligere, eksemen min blusser opp. Jeg har trøtthetsyndrom, så jeg skal jo prøve og unngå stress og det og jobbe for hardt. Men man kan ikke alltid unngå det.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #27 Skrevet 11. september 2005 Jeg trives bedre med en hektisk jobb enn en stille og rolig. Selvfølgelig vil det går utover kropp og sjel om stressperiodene blir ekstreme over lengre perioder. ← Da tror jeg kanskej du har misforstått litt? Det å ha en hektisk jobb betyr ikke nødvendigivs at man stresser. Hvis man trives i den hektiske jobben er jo alt bare bra! Det er når man ikke trives at stresset kommer...
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #28 Skrevet 11. september 2005 Nei jeg stresser ikke og lar meg heller ikke stresse av situasjoner og omgivelser. Det er en av grunnene til at jeg kan fungere i den jobben jeg har.
Holly Hobbie Skrevet 11. september 2005 #29 Skrevet 11. september 2005 Jeg merker det med en gang i musklene naar jeg blir stresset. Det knyter seg i nakken og jeg faar hodepine - kjipt. Men dette er negativt stress. Positivt stress - naar det skjer noe spennende og jeg er i hoygir - gir ogsaa kroppslige utslag, men mer av den positive sorten. Jeg faar lopper i blodet, blir varm og det kiler i magen. Mister matlysten for en kort periode og foeler meg litt smaafull!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå