Digitalkamerat Skrevet 14. juni 2021 #1 Del Skrevet 14. juni 2021 Er det noen som har gode tips til annen bruk av et "fuglebur"-vinstativ? Har lyst til å ta det med meg ved flytting inn i bolig som ikke er bygget ennå. Trenger det ikke til vinflasker lenger, men sort smijern er et materiale som vil gå igjen i leiligheten. En venninne foreslo å rulle og oppbevare håndklær i flaskeholderne og sette parfyme etc. på glasshyllen, noe vi syntes var tilnærmet genialt helt til vi fant ut at 1. badet kanskje ikke har plass til stativet og 2. det blir vel støvete. Er det noen kreative sjeler som har løsningen? 🍾 Legger ved bilde av et stativ som ligner litt. Men mitt er litt lavere og bredere -- og har glasshyllen mye høyere opp, slik at det er flere flaskeholdere nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 14. juni 2021 #2 Del Skrevet 14. juni 2021 Stativ til pensko, kanskje? Hvis ditt stativ også har kroker øverst så kan du henge smykker der, og mellom sprinklene kan du henge små silkeskjerf hvis du har noen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 14. juni 2021 #3 Del Skrevet 14. juni 2021 Det var rett nok ikke et slikt stativ, men en gang i tiden observerte jeg noen som lot en eføy boltre seg i et vinstativ. Det kan kanskje være noe for et slikt stativ som det der. Klatreplante. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 14. juni 2021 Antlers skrev (3 minutter siden): Stativ til pensko, kanskje? Hvis ditt stativ også har kroker øverst så kan du henge smykker der, og mellom sprinklene kan du henge små silkeskjerf hvis du har noen. Takk for godt tips! 😊 Det er "skinner" til å henge glass i stettene øverst under kuppelen på mitt. I halvsirkel på hver side. Forslaget ditt er supert! Får jo hengt opp masse stash! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juni 2021 draug 75 skrev (1 minutt siden): Det var rett nok ikke et slikt stativ, men en gang i tiden observerte jeg noen som lot en eføy boltre seg i et vinstativ. Det kan kanskje være noe for et slikt stativ som det der. Klatreplante. Bra forslag! Tusen takk. Tenkte ikke i de baner i det hele tatt, men dette er jo knall! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg hadde brukt det som et stativ til klatre/slyngplanter. Men jeg er litt i overkant glad i planter da😅 Anonymkode: 8b129...6db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Del Skrevet 14. juni 2021 draug 75 skrev (3 timer siden): Det var rett nok ikke et slikt stativ, men en gang i tiden observerte jeg noen som lot en eføy boltre seg i et vinstativ. Det kan kanskje være noe for et slikt stativ som det der. Klatreplante. Ville ikke anbefalt eføy pga det trives ikke så godt inne og pga midd, kanskje ute? Anonymkode: 92fce...5d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 14. juni 2021 #8 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg ville brukt det til planter! Ikke eføy da, har hatt dårlige erfaringer med eføy og småkryp... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 13.05): Jeg hadde brukt det som et stativ til klatre/slyngplanter. Men jeg er litt i overkant glad i planter da😅 Anonymkode: 8b129...6db Definitivt noe jeg tenker på nå, ja! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 19. juni 2021 Taluno skrev (På 14.6.2021 den 13.52): Jeg ville brukt det til planter! Ikke eføy da, har hatt dårlige erfaringer med eføy og småkryp... Tips til hva som kan funke? Jeg har ikke grønne fingrer, men har planer om å få det. 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Del Skrevet 19. juni 2021 Digitalkamerat skrev (30 minutter siden): Tips til hva som kan funke? Jeg har ikke grønne fingrer, men har planer om å få det. 🙃 Hoya, gullranke, vandrende jøde…noen av de jeg kom på☺️ Anonymkode: 8b129...6db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 21. juni 2021 #12 Del Skrevet 21. juni 2021 Digitalkamerat skrev (På 19.6.2021 den 10.39): Tips til hva som kan funke? Jeg har ikke grønne fingrer, men har planer om å få det. 🙃 Det enkleste er nok grønnrenner mine vokser så heftig på sommer at bladene nesten når gulvet fra vinduskarmen! Og jeg er selverklært plantedreper, så det skyldes ikke grønne fingre De er faktisk nesten umulig ta livet av! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 11.17): Hoya, gullranke, vandrende jøde…noen av de jeg kom på☺️ Anonymkode: 8b129...6db Takker! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 21. juni 2021 Taluno skrev (1 time siden): Det enkleste er nok grønnrenner mine vokser så heftig på sommer at bladene nesten når gulvet fra vinduskarmen! Og jeg er selverklært plantedreper, så det skyldes ikke grønne fingre De er faktisk nesten umulig ta livet av! Høres ut som perfekte planter! 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 21. juni 2021 #15 Del Skrevet 21. juni 2021 Digitalkamerat skrev (11 minutter siden): Høres ut som perfekte planter! 😃 Mine får noen ganger vann 2 ganger pr uke, og så glemmer jeg dem i to uker 🤷 dem vokser klart raskere når jeg husker vanne dem i det jorda er tørr, men de overlever uansett 😂 avtaler heller ikke vanning av planter når jeg tar 1-2 uker ferie! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 21. juni 2021 Taluno skrev (2 minutter siden): Mine får noen ganger vann 2 ganger pr uke, og så glemmer jeg dem i to uker 🤷 dem vokser klart raskere når jeg husker vanne dem i det jorda er tørr, men de overlever uansett 😂 avtaler heller ikke vanning av planter når jeg tar 1-2 uker ferie! Herlig. Er inne på Plantasjen nå og ser litt. Står også at de er populære som "kattesnacks", så da blir pusene også fornøyde. Veldig bra tips. Takk igjen. 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 21. juni 2021 #17 Del Skrevet 21. juni 2021 Digitalkamerat skrev (3 minutter siden): Herlig. Er inne på Plantasjen nå og ser litt. Står også at de er populære som "kattesnacks", så da blir pusene også fornøyde. Veldig bra tips. Takk igjen. 🥳 Udødelig og kattevennlig var hovedårsakene til at jeg testet ut dem 😁 mine puser knasker litt på bladene, de stusser liksom bare av spissene på bladene! Eller sitter å tygger litt uten å faktisk spise... Venninne sine puser spiser de som gress, så hennes planter blir aldri like store som mine! Men inni vinstativet vil jo ikke pusene kunne spise opp hele planten, så kanskje du får store frodige planter med kun litt oppspiste kanter 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 21. juni 2021 Taluno skrev (3 minutter siden): Udødelig og kattevennlig var hovedårsakene til at jeg testet ut dem 😁 mine puser knasker litt på bladene, de stusser liksom bare av spissene på bladene! Eller sitter å tygger litt uten å faktisk spise... Venninne sine puser spiser de som gress, så hennes planter blir aldri like store som mine! Men inni vinstativet vil jo ikke pusene kunne spise opp hele planten, så kanskje du får store frodige planter med kun litt oppspiste kanter 😂 Kan jo håpe. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #19 Del Skrevet 21. juni 2021 Vår katt bare spiser opp grønnrennene, ga de opp 🙈 Kunne plassere de så utilgjengelig jeg bare klarte, pus fant frem 🐈 Anonymkode: 9117a...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digitalkamerat Skrevet 22. september 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 22. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 6/21/2021 den 11.44): Vår katt bare spiser opp grønnrennene, ga de opp 🙈 Kunne plassere de så utilgjengelig jeg bare klarte, pus fant frem 🐈 Anonymkode: 9117a...cfc Ser den. Ja, de kommer seg absolutt dit de vil. 🙃 Glad for tipsene i denne tråden. Gleder meg til å teste ut og se hva jeg ender opp med! Har fått nok bra innspill til å bestemme at vinstativet blir med videre! 💯 Endret 22. september 2021 av Digitalkamerat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå