Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Lunabelle skrev (2 minutter siden):

Jeg har en følelse av at det ikke er første gangen du melder avbud på denne måten og at det er derfor hun svarte så kort. Og hvis du har så dårlig selvtillit at du nå angrer på at du opprettet tråden osv, da tåler du ikke mye motstand. Det skrives forøvrig; forkjølet, uten s.

Tviler på at du får så mange flere henvendelser om å jobbe fremover.

Nå kommer du med usanne påstander her jeg fikk denne jobben for knapt en uke siden så det her er faktisk første gangen! 

Anonymkode: 32101...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå kommer du med usanne påstander her jeg fikk denne jobben for knapt en uke siden så det her er faktisk første gangen! 

Da er det ihvertfall tvilsomt om du blir kontaktet igjen, hvis du allerede etter kun én uke klarer å havne i en sånn situasjon. Det er en veldig dårlig start på et nytt arbeidsforhold.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lunabelle skrev (14 minutter siden):

Da er det ihvertfall tvilsomt om du blir kontaktet igjen, hvis du allerede etter kun én uke klarer å havne i en sånn situasjon. Det er en veldig dårlig start på et nytt arbeidsforhold.

Høres ut som du kanskje ikke tar denne pandemien på alvor men det gjør jeg så vil heller ha færre vakter enn at jeg potensielt setter hele arbeidsplassen i karantene eller smitter noen sårbare som faktisk kan dø av korona.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høres ut som du kanskje ikke tar denne pandemien på alvor men det gjør jeg så vil heller ha færre vakter enn at jeg potensielt setter hele arbeidsplassen i karantene eller smitter noen sårbare som faktisk kan dø av korona.

Det er bra at du tar pandemien på alvor, det gjør de fleste av oss, meg selv inkludert. Men du har ikke sagt noe om hva du jobber med og når du i tillegg, bare litt senere, sier at du ikke kan ta vakten likevel, uten å ha nevnt tidligere at du føler du brygger på noe gjør at sjefen med rette blir litt mistenksom. Kommunikasjon er viktig. 

AnonymBruker
Skrevet
Lunabelle skrev (42 minutter siden):

Det er bra at du tar pandemien på alvor, det gjør de fleste av oss, meg selv inkludert. Men du har ikke sagt noe om hva du jobber med og når du i tillegg, bare litt senere, sier at du ikke kan ta vakten likevel, uten å ha nevnt tidligere at du føler du brygger på noe gjør at sjefen med rette blir litt mistenksom. Kommunikasjon er viktig. 

Så du mener at det var feil av kroppen min å ikke si i fra dagen før om at den var syk ja ok skal gi beskjed til Kroppen at jeg må begynne å få vondt i halsen dagen før arbeidsdagen og ikke på dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du mener at det var feil av kroppen min å ikke si i fra dagen før om at den var syk ja ok skal gi beskjed til Kroppen at jeg må begynne å få vondt i halsen dagen før arbeidsdagen og ikke på dagen. 

Wow så passiv aggressiv. Forstår godt om sjefen er sur på deg, om det er sånn her du holder på. 

Anonymkode: 5fd71...548

• Liker 4
Gjest Albbas
Skrevet
1 hour ago, Lunabelle said:

Ærlig talt. Ts var frisk i går, syk i dag. Det er helt fullstendig normalt å bli syk "over natta". Selv om man er nyansatt. Forkjølelsesvirus hopper ikke over nyansatte. 😅

Kommunikasjon er viktig sier du, men det er du som driver med mistenkeliggjøring på høyt nivå uten å argumentere for hvor det er så mistenkelig å bli forkjøla. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Misstenkenlig?? Mener du hun tror jeg lyver? Hva skal jeg gjøre da komme på jobb å få kjeft hvis jeg kommer fordi jeg er forskjøla da får jeg jo kjeft uansett hva jeg gjør. Jeg burde ikke ha opprettet denne tråden nå gjør det bare overtenkinga når du skriver at det er mistenkelig at jeg er forskjøla🤦‍♀️🤦‍♀️

Vel, hvis jeg får en sms om sykdom er det lett å tenke at vedkommende har noe å skjule som lettere kommer frem ved å ringe, som f.eks at vedkommende egentlig ikke er så veldig dårlig.

Er man virkelig syk ringer man, sms kommer oftest fra unnasluntrere

Anonymkode: 4e13c...295

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et helt nøytralt svar. Men jeg pleier å legge til god bedring og et smilefjes (er leder). Ja, så uproff er jeg.

Anonymkode: be503...b73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, hvis jeg får en sms om sykdom er det lett å tenke at vedkommende har noe å skjule som lettere kommer frem ved å ringe, som f.eks at vedkommende egentlig ikke er så veldig dårlig.

Er man virkelig syk ringer man, sms kommer oftest fra unnasluntrere

Anonymkode: 4e13c...295

Grunnen til at jeg sendte sms var fordi at hun netopp sende melding til meg om at jeg kunne komme selv om jeg hadde en annet avtale i dag. Så da jeg svarte på om at jeg kunne jobbe igår var det usikkert om hun ville ha meg på jobb i dag siden jeg bare kan være der halve tiden. Jeg er også en ny ansatt og var usikker på om det var frekt å ringe tlf hennes fordi det er hennes personlige nummer. Jeg er ikke en unnasluntrer men jeg er redd for å smitte andre fordi jeg har milde luftveissymptomer. Hadde det ikke vært pandemi hadde jeg kommer på jobb men sånn det er nå må jeg holde meg hjemme selv om det bare er litt sår hals og tett nese. Men det her ble litt komplisert å forklare. Jeg bare sier at jeg ikke lyver om å være syk og visste ikke at folk synes det er mistenkelig å sende tekstmelding.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wow så passiv aggressiv. Forstår godt om sjefen er sur på deg, om det er sånn her du holder på. 

De fleste blir litt sure når folk kommer med påstander som ikke er sanne som at jeg har ringt inn syk rett før vakta flere ganger.  Da gidder ikke jeg å svare pent tilbake. Har ingenting med jobben å gjøre men nå hat jeg lært. Mange grettene  folk på kg og ikke et sted man bør spørre om noe når man føler seg usikker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste blir litt sure når folk kommer med påstander som ikke er sanne som at jeg har ringt inn syk rett før vakta flere ganger.  Da gidder ikke jeg å svare pent tilbake. Har ingenting med jobben å gjøre men nå hat jeg lært. Mange grettene  folk på kg og ikke et sted man bør spørre om noe når man føler seg usikker.

Du er like trassig som min bror på 13 år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er like trassig som min bror på 13 år. 

Forstår ikke hvorfor alle er så frekke. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen er ikke sur jeg tok korona test i dag og håper jeg får negativt svar imrg. Så det gikk visst bra til slutt.

AnonymBruker
Skrevet
Lunabelle skrev (På 14.6.2021 den 13.34):

Jeg har en følelse av at det ikke er første gangen du melder avbud på denne måten og at det er derfor hun svarte så kort. Og hvis du har så dårlig selvtillit at du nå angrer på at du opprettet tråden osv, da tåler du ikke mye motstand. Det skrives forøvrig; forkjølet, uten s.

Hvordan i alle dager kan du ha en følelse av det ut fra hva TS har skrevet? Er du synsk? 

Lunabelle skrev (På 14.6.2021 den 13.44):

Det virker som du er ute etter å ta TS. Alle kan havne i en slik situasjon som TS nå midt i en pandemi. Det er mye bedre at TS heller sier fra og tar en koronatest enn å risikere å smitte mange på jobben om hen har luftveissymptomer.

Anonymkode: a5765...8d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lunabelle skrev (På 14.6.2021 den 13.34):

Hva er poenget med  å være så frekk og ufin? 

Anonymkode: 246ab...ace

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 8.02):

Jeg er ringevikar fikk mld i går om jobb så jeg sa ja. Fikk svar i dag om at det var fint men rett etterpå sende jeg melding om at jeg var forkjøla og ikke kunne komme. Og da fikk jeg «Ok.» som svar. Hvem bruker punktum etter ok? Er sjefen sur på meg? Sjefen er jo kanskje av den eldre generasjonen så mulig jeg tekster litt annerledes enn henne. Jeg er 19 år. Så overtenker jeg? Er hun sur? Men «Ok.» betyr som regel at noen er litt sure blant folk på min alder. 🥲 hjelp?

Jeg kan finne på skrive punktum etter ok, eller en setning med flere punktum. Dette er til døtrene mine som er 17 og 19, da kommer det alltid tilbake, er du sur? Nei, og får beskjed at punktum betyr at jeg er det. 😄. Sjefen din kunne godt skrevet ok, god bedring eller noe

Anonymkode: 8598a...fd7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...