Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ringevikar fikk mld i går om jobb så jeg sa ja. Fikk svar i dag om at det var fint men rett etterpå sende jeg melding om at jeg var forkjøla og ikke kunne komme. Og da fikk jeg «Ok.» som svar. Hvem bruker punktum etter ok? Er sjefen sur på meg? Sjefen er jo kanskje av den eldre generasjonen så mulig jeg tekster litt annerledes enn henne. Jeg er 19 år. Så overtenker jeg? Er hun sur? Men «Ok.» betyr som regel at noen er litt sure blant folk på min alder. 🥲 hjelp?

Anonymkode: 32101...1db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neida! Helt vanlig å skrive i jobbsammenheng :) 

Anonymkode: f5a77...30b

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overtenker.

Anonymkode: 246ab...ace

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Haha ja håper det. Da får jeg prøve å sove vekk forskjølelsen i fred. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan nok hende sjefen ble irritert fordi du rett etter å ha takket ja til en vakt, ikke kunne ta den allikvel. Spesielt om dette hender ofte. 

Men om det ikke hender ofte, så er nok ikke sjefen sint på deg personlig. Om han er irritert på noe, så er det vel i så fall bare at han nå må prøve å få tak i noen nye. 

Forøvrig helt normalt å avslutte en setning med punktum. På tross av at setningen er så kort som "ok". 

Anonymkode: efb7a...42a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kan nok hende sjefen ble irritert fordi du rett etter å ha takket ja til en vakt, ikke kunne ta den allikvel. Spesielt om dette hender ofte. 

Men om det ikke hender ofte, så er nok ikke sjefen sint på deg personlig. Om han er irritert på noe, så er det vel i så fall bare at han nå må prøve å få tak i noen nye. 

Forøvrig helt normalt å avslutte en setning med punktum. På tross av at setningen er så kort som "ok". 

Men jeg kan jo ikke noe for at jeg var frisk i går og er forkjøla i dag. 😢 Btw det er en dame 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg kan jo ikke noe for at jeg var frisk i går og er forkjøla i dag. 😢 Btw det er en dame 

Nei, og det har de fleste forståelse for. :)

Men det kan allikvel være frustrerende å måtte starte en prosess på nytt, når en trodde en hadde løst et problem. Det betyr ikke at hun er sint på deg. 

Jeg bare påpekte at hvis det er noe du har gjort ofte (takket ja til vakter, for å deretter melde deg syk), så kan jeg forstå at sjefen er irritert på deg personlig. Om ikke, så skal du ikke tenke noe mer over det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ringevikar fikk mld i går om jobb så jeg sa ja. Fikk svar i dag om at det var fint men rett etterpå sende jeg melding om at jeg var forkjøla og ikke kunne komme. Og da fikk jeg «Ok.» som svar. Hvem bruker punktum etter ok? Er sjefen sur på meg? Sjefen er jo kanskje av den eldre generasjonen så mulig jeg tekster litt annerledes enn henne. Jeg er 19 år. Så overtenker jeg? Er hun sur? Men «Ok.» betyr som regel at noen er litt sure blant folk på min alder. 🥲 hjelp?

prøv å les ordet/ordene som står der uten å tillegge dem et hav av følelser. 

Anonymkode: d8fb8...2ce

• Liker 3
Skrevet

Hvis sjefen er seriøs (og det bør hun jo være) lar hun være å bruke emojies i meldinger, så "ok." er et helt ok svar på at hun har mottatt meldingen fra deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du overtenker dette noe helt vanvittig. 

Ingenting tilsier at sjefen er sur på deg. 

Anonymkode: b996e...ae5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det virker aggressivt ja, men hun er ikke nødvendigvis sur, kanskje bare litt irritert? Uansett veldig unødvendig oppførsel.

Anonymkode: 08900...e95

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager..? Er punktum i slutten av en setning aggressivt og "surt"? Det er jo helt vanlig i norsk språk. 

Anonymkode: 21679...04c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke i seg selv. Burde kanskje sagt god bedring eller noe sånt, men i en hektisk hverdag så har man ikke alltid tid til å være superhøflig på hver eneste tekstmelding. Så ikke bry deg om dette, og så takker du bare ja til vakter når du er frisk. Man skal selvsagt ikke gå på jobb som forkjølet i disse koronatidene. 

Anonymkode: 2acd4...d3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

wtf 😂 er dette vanlig altså?

Ok betyr bare ok i min bok. Men da skjønner jeg hvorfor jeg fikk beskyldninger om å være sur. Jeg skjønte jo ingenting.

Anonymkode: a5c05...f8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det hvis sjefen er oppgitt. Er ikke bare bare å dekke inn sykdom, og når den som skal dekke inn for sykdommen selv ringer inn syk bare timer etter, er det både frustretende og en tanke misstenkelig.

Anonymkode: 4e13c...295

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en helt normal melding, men du bør ringe og gi beskjed om fravær, ikke sende melding. Forresten har jeg en sjef som bruker slengkyss og hjerteemojis i meldinger, da snakker vi uproff.

Anonymkode: 5b56a...265

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner det hvis sjefen er oppgitt. Er ikke bare bare å dekke inn sykdom, og når den som skal dekke inn for sykdommen selv ringer inn syk bare timer etter, er det både frustretende og en tanke misstenkelig.

Anonymkode: 4e13c...295

Misstenkenlig?? Mener du hun tror jeg lyver? Hva skal jeg gjøre da komme på jobb å få kjeft hvis jeg kommer fordi jeg er forskjøla da får jeg jo kjeft uansett hva jeg gjør. Jeg burde ikke ha opprettet denne tråden nå gjør det bare overtenkinga når du skriver at det er mistenkelig at jeg er forskjøla🤦‍♀️🤦‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Misstenkenlig?? Mener du hun tror jeg lyver? Hva skal jeg gjøre da komme på jobb å få kjeft hvis jeg kommer fordi jeg er forskjøla da får jeg jo kjeft uansett hva jeg gjør. Jeg burde ikke ha opprettet denne tråden nå gjør det bare overtenkinga når du skriver at det er mistenkelig at jeg er forskjøla🤦‍♀️🤦‍♀️

Jeg har en følelse av at det ikke er første gangen du melder avbud på denne måten og at det er derfor hun svarte så kort. Og hvis du har så dårlig selvtillit at du nå angrer på at du opprettet tråden osv, da tåler du ikke mye motstand. Det skrives forøvrig; forkjølet, uten s.

Tviler på at du får så mange flere henvendelser om å jobbe fremover.

AnonymBruker
Skrevet
Lunabelle skrev (1 minutt siden):

Jeg har en følelse av at det ikke er første gangen du melder avbud på denne måten og at det er derfor hun svarte så kort. Og hvis du har så dårlig selvtillit at du nå angrer på at du opprettet tråden osv, da tåler du ikke mye motstand. Det skrives forøvrig; forkjølet, uten s.

Tviler på at du får så mange flere henvendelser om å jobbe fremover.

Nå kommer du med usanne påstander her jeg fikk denne jobben for knapt en uke siden så det her er faktisk første gangen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...