AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Til dere som har vært i forhold/ekteskap som ikke har fungert, så lurer jeg på hva som gjorde at det ikke ble dere. Ble alt til slutt for kjedelig eller ensporet? I overkant mye krangling? Vokste dere fra hverandre? Utroskap? For liten tid til hverandre? Hvis noen har lyst til å dele sin historie, setter jeg stor pris på det. Anonymkode: cf38c...e6b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Var samboere. Han jobbet offshore, jeg taklet ikke at han var borte 6-7 uker og så var hjemme 5-6 uker. Jeg følte meg forlatt med alt ansvar og gikk inn i en dyp kjærlighetssorg hver gang han dro. Da han kom hjem prioriterte han alkohol høyt, hver dag. Jeg ble i forholdet fordi jeg elsket han enormt høyt, men han gikk etter han ble lei av klagingen min og han visste han aldri ville oppfylle ønsket mitt om å jobbe på land. Anonymkode: b79b0...d59 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Han jobbet offshore. 2 uker på jobb, 4 uker fest. Passet dårlig med min livsstil. Trodde ikke det var så ille i begynnelsen, men viste seg å være skikkelig ille (festingen/drikkingen). Veldig glad jeg byttet ham ut Anonymkode: 51a1c...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Var gift. Livet var på den grønne gren inntil jeg ble langvarig syk. Faktisk tålte forholdet forholdsvis bra at jeg var syk i noen år. Men da jeg ble frisk igjen og skulle starte på det normale livet, holdt han imot meg at jeg var blitt blakk, sa jeg var for gammel til å få barn med mm. Han syntes synd på seg selv som hadde vært så uheldig å bli gift med meg, og sammenlignet oss med folk som hadde god råd eller var trebarnsforeldre, gjerne samtidig. Jeg hadde heller ingen enorm takknemlighet for at han hadde holdt ut med meg som syk, det forventa jeg faktisk av ham som min ektemann, selv om jeg så at det var tøft for ham som pårørende. Ironisk nok ble bestekompisen hans ufør av samme sykdom som jeg samtidig ble funksjonsfrisk av, og da var det ikke måte på hvor tøff kompisen var 😄 Enormt glad for at det ikke ble oss videre, så jeg kunne møte en mann som setter pris på meg og føler lojalitet. Anonymkode: ecfef...e9f 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Han ville ha ei husmor som gikk hjemme hver dag med middagen klar på bordet til han kom hjem, mens jeg ville bygge karriere i Forsvaret. God kombi der altså, glad det er over! Anonymkode: 13a7c...832 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Vold, både fysisk, psykisk, latent, materiell og økonomisk. Utroskap. Løgner. Økonomisk utnyttelse/parasitt-oppførsel. Tok ingen ansvar for hus, hage, biler, dyr, økonomi eller barn. Hans oppførsel førte til flere trusler om tvangssalg av bolig, som jeg måtte ordne med å ta opp gjeld selv. Jeg skammer meg inderlig over at jeg fant meg i det så lenge. De som dømmer meg for at jeg gikk får bare dømme. Anonymkode: 561e0...115 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Han var utro med ei på jobben. Fant det ut via Instagram. Anonymkode: 000d2...6ac 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Tusen takk til dere som har svart! Det smerter meg å høre mye av det har blitt skrevet her. Sender over noen varme tanker. Anonymkode: cf38c...e6b 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 8 åring forhold. En form for utroskap av at han søkte oppmerksomhet hos andre kvinner i flere år og samtidig skjulte meg. Sendte/mottok nakenbilder osv. Hadde tinder profil. Var skikkelig ufin med meg til tider og behandlet meg ikke bra. Fant ut at jeg var bedre enn dette og ikke ville ha barn med en som oppførte seg slik. Beste beslutningen jeg har tatt. Har det mye bedre som singel. Anonymkode: 8d5db...0ec 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 Var sammen med en klovn. Han serverte meg : gaslighting, silent treatment, barn som han " plutselig" var far til, løgner , avhengighet til ekser, hasj misbruk, umoden og patetisk oppførsel m.m. Ja jeg var en idiot som hold ut så lenge, det var jo fine stunder innimellom. Men nå vil jeg bare aldri ha mer med han å gjøre, jeg grøsser bare jeg hører navnet . Hørte han har fått ny samboer og jeg tenker bare lykke til - til henne . Anonymkode: b00e4...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Han drev med psykisk vold, respekterte meg ikke, og prøvde bevisst å ødelegge meg. Han nektet å bidra i huset med husarbeid, matinnhandling eller matlaging, og ville bare bruke penger på shopping. Kunne ikke ikke spare opp til å pusse opp noe som helst. Han nektet å endre seg eller gjøre noe med det, og jeg er glad jeg kom meg unna i tide. Anonymkode: 2b3bd...612
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 Godt spørsmål. Hadde jeg visst hvorfor han forlot meg hadde jeg kanskje fått «fred». Jeg sitter igjen med det jeg vil kalle et traume. Han dumpet meg samme uke som vi skulle flytte. Hadde kanskje møtt noen andre men det nektet han for og jeg har aldri fått det bekreftet. Men er jo lett å tro det Sliter i alle fall enormt. Anonymkode: 4160c...a99 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 jeg var litt for langt nede på prioriteringslista hans, det var litt for mye alkohol for min del, silent treatment, umodenhet Anonymkode: 42a8e...fbc
goto Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt spørsmål. Hadde jeg visst hvorfor han forlot meg hadde jeg kanskje fått «fred». Jeg sitter igjen med det jeg vil kalle et traume. Han dumpet meg samme uke som vi skulle flytte. Hadde kanskje møtt noen andre men det nektet han for og jeg har aldri fått det bekreftet. Men er jo lett å tro det Sliter i alle fall enormt. Anonymkode: 4160c...a99 Jeg føler med deg og ønsker deg alt godt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 Ulike ønsker i forhold til å barn, utenom det så hadde vi det veldig bra. Men det var dessverre ingen mellomting når ene parten plutselig ville ha, og den andre absolutt ikke ville. Anonymkode: 803b8...547 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 Forhold på 20 år, gift i 13. Vokste rett og slett fra hverandre. Helt forskjellige prioriteringer i livet etterhvert. Greit brudd, gode venner den dag i dag, samarbeider godt om barnet vårt og begge er etablert på nytt. Anonymkode: 9b371...fb4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde jeg visst hvorfor han forlot meg hadde jeg kanskje fått «fred». Jeg sitter igjen med det jeg vil kalle et traume. Han dumpet meg samme uke som vi skulle flytte. Hadde kanskje møtt noen andre men det nektet han for og jeg har aldri fått det bekreftet. Men er jo lett å tro det Sliter i alle fall enormt. Anonymkode: 4160c...a99 Han forlot deg ihvertfall blant anna fordi han ikke klarer å kommunisere hva som evt kunne blitt bedre i deres forhold. Han har ikke nødvendigvis møtt noen andre, men møtt seg sjøl i døra. De samme vanskene han hadde i deres forhold, men ikke satte ord på, viser seg i bruddet. Det er lett å ta sånt personlig, men det handler om dem. Anonymkode: ecfef...e9f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 Ikke brudd her, men føler det kan bli. Han jobber i en helt annen kant av landet og er borte i alt fra 5-10 uker. Vet aldri hvor lenge det blir og alt er veldig uforutsigbart med tanke på barn osv. Anonymkode: 91cc7...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han forlot deg ihvertfall blant anna fordi han ikke klarer å kommunisere hva som evt kunne blitt bedre i deres forhold. Han har ikke nødvendigvis møtt noen andre, men møtt seg sjøl i døra. De samme vanskene han hadde i deres forhold, men ikke satte ord på, viser seg i bruddet. Det er lett å ta sånt personlig, men det handler om dem. Anonymkode: ecfef...e9f Tusen takk for et fint svar som traff meg veldig. Det er lett å legge alt på seg selv når man er så knust. Jeg kan tenke "Hva gjorde jeg galt" når jeg vet innerst inne at jeg ikke nødvendigvis har gjort noe "galt". Han klarte ikke å ivareta meg i bruddet i det hele tatt - var mest opptatt av hvor vanskelig det var for han. Det sårer meg dypt og jeg har følt meg så ubetydelig i hans øyne. Anonymkode: 4160c...a99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå