AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Klokka har bikket midnatt for lengst, men jeg holdes våken av dette spørsmålet. Håper noen har kloke svar. Det har seg slik at jeg står mellom master i en samfunnsvitenskapelig retning eller å gå for ny bachelor i sykepleien. Jeg har veldig lyst på begge, men det lar seg dessverre ikke kombineres. Det er plusser og minuser med begge. Master fører til spennende jobber, dog med sterk konkurranse. Bachelor betyr trygg retning og god økonomi. Jeg trives med jobb på sykehjem. 8-16 jobb er nok ikke noe for meg, da heller jeg mot turnus. Jeg er redd for å angre uansett hva jeg velger. Hvis jeg tar master først og så bachelor, har jeg mulighet til begge. Har noen tatt ny grad etter fullført BA? Jeg har ingen studielån. Kommer til å fortsette med jobb ubder studier. Å komme fort i arbeid er ikke viktig for min del. Anonymkode: 42cdd...24e
Majer Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Hva vil du bruke masteren til? Hva slags jobber tror du at du kan få? Man kan kombinere sv og spl og jobbe med folkehelse, journalistikk eller innovasjon.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 For all del, ikke bruk tid og penger på å ta en mastergrad om du ikke kommer til å få jobb, eller i det hele tatt bruke den. Hva med å ta sykepleien, og evt bygge på den senere om du ønsker det? Å ta master først, for så å ende opp som sykepleier er ingen god idé. Anonymkode: dd5c2...6cf 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Du må ikke jobbe 8-16 med mastergrad altså. Jeg jobber med internasjonale avtaler i akademia, og styrer arbeidsdagen min i stor grad selv, og må noen ganger jobbe kveld/helg fordi det er da det skjer noe mtp frister, eller fordi det skjedde noe på privaten uka før som gjorde at jeg ikke fikk jobbet på dagtid. Jeg har master i samfunnsvitenskapelig retning. Anonymkode: cbdab...b02 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Klokka har bikket midnatt for lengst, men jeg holdes våken av dette spørsmålet. Håper noen har kloke svar. Det har seg slik at jeg står mellom master i en samfunnsvitenskapelig retning eller å gå for ny bachelor i sykepleien. Jeg har veldig lyst på begge, men det lar seg dessverre ikke kombineres. Det er plusser og minuser med begge. Master fører til spennende jobber, dog med sterk konkurranse. Bachelor betyr trygg retning og god økonomi. Jeg trives med jobb på sykehjem. 8-16 jobb er nok ikke noe for meg, da heller jeg mot turnus. Jeg er redd for å angre uansett hva jeg velger. Hvis jeg tar master først og så bachelor, har jeg mulighet til begge. Har noen tatt ny grad etter fullført BA? Jeg har ingen studielån. Kommer til å fortsette med jobb ubder studier. Å komme fort i arbeid er ikke viktig for min del. Anonymkode: 42cdd...24e Sykepleie bachelor, hadde ikke vært i tvil. Ønsker du mer skole finnes utallige videreutdanninger eller master til senere. Anonymkode: c4035...38f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå