Toan. Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Hei! Jeg har en god venninne som venter barn etter en god stund med prøving. Jeg er godt i gang med ett strikke sett til babyen men er veldig usikker på når det passer seg å gi den. Hun sleit med å bli gravid og har dessverre gått igjennom flere spotanaborter tidlig i svangerskapet. Alt har gått helt fint hittil i svangerskapet men vill ikke gi gaven for tidlig hvis det er noe man ikke skal gjøre. Når er det ok? Vill helst gi den til henne før barnet er født men blir og vente om det ikke er ok og gi ett ufødt barn gave. Er det noen som selv har fått barn som vill si noe om deres tanker på å få gave før eller etter fødsel? Og om det er noen som synes det er ok og gi en gave før, hvor langt på vei i svangerskapet bør jeg vente?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Jeg ville ventet til hun er i siste trimester, så sant dette er en du ser med relativt hyppig. Anonymkode: cdf2e...dcc 1
Gjest Rosendahl Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Jeg ville ventet til ungen var ute. Og frisk og fin.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Vent til barnet er født. I nær vennekrets opplevde vi at barnet døde i uke 34. Pga det, og mye annet, så er det ingen som gir gaver før barnet er født. Min venninne opplevde det helt grusomt å komme hjem til barnevogn og babyklær etter dødfødsel. Jeg sier det ikke for å skremme, men man vet ALDRI, så ikke gi for tidlig. I Norge er tradisjonen også barselgaver, altså gaver etter barnet er født, ikke babyshower. Anonymkode: a763b...1a9 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Venninnen din må jo kjøpe babyklær, tepper bilstol og babyseng før barnet blir født uansett. Så jeg forstår ikke helt hvorfor akkurat dette babysettet skulle vippe lasset. Tenker at det er helt fint å gi gaver før babyen blir født, men siden hun har en del vonde erfaringer bak seg så hadde jeg nok ventet med å gi til etter uke 20 omtrent. 🙂 Da er det svært gode sjanser for at den lille vil bli født frisk og fin i slutten av svangerskapet. 🥰 Veldig koselig med venninne strikk! Anonymkode: f3cb4...870 2
Toan. Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2021 Tanken var jo å egentlig vente til etter fødsel med å gi gaven, Blir bare litt usikker siden jeg vet att denne venninnen sikkert hadde blitt veldig glad for en gaven og liker og få sånne små oppmerksomheter. Men om jeg skulle velge og vente til etter fødselen blir det like dumt å gi en kjøpt body eller sparkebukse før fødselen? Er det slik att alt til baby bør ventes med? Blir bare litt usikker da jeg vet att flere i min familie har fått gaver før barnet deres kom til verden.
Ullvott Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Vent til fødselen nærmer seg. Hvis det skal arrangeres babyshower for henne kan det være en fin anledning. Hvis det ikke blir babyshower; gi henne gaven en måned eller to før termin.
mereo Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Det heter seg vel at man skal vente til barnet er født, men det skjer jo at man mottar på forhånd også.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Jeg gir alltid etter fødselen. Anonymkode: b9076...184 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Det vanlige er vel å gi etter fødsel, med mindre det blir arrangert babyshower? Eller hvis det er snakk om utstyr som man bare trenger én av, da kan det jo være greit å vite hva man ikke trenger å kjøpe. Vi slet også lenge med å få barn, og jeg ville ikke ha noe som helst i hus før barnet var født, i tilfelle jeg aldri skulle oppleve å faktisk komme hjem med en baby. Vi kjøpte inn en del klær og utstyr på forhånd, men oppbevarte det hos moren min, så hentet mannen det etter fødsel, før vi kom hjem fra sykehuset. Anonymkode: a7c4f...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå