Scones Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Vil ikke ha råd om å slå opp, eller usaklige kommentarer. Vil bare vite hva dere syns jeg kan forvente/kreve av han. Hvor mye gaming er greit, hvor mye syns dere er for mye, og hvilke avtaler/regler har andre folk egentlig ift gaming? Når syns dere gamingen er et problem i forholdet?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Jeg tenker at alle styrer sin fritid helt selv. Altså, å si at han får game maks x timer er like dumt som om han skulle sagt at du fikk maks X timer på mobilen eller til serier. Jeg ville ikke hengt meg så mye opp i at det var gaming. Men lag avtaler utfra hvor mye tid du ønsker å bruke med kjæresten og bli enig om noe han også synes er rimelig. For eksempel, så er det kanskje fint om han ikke spiller online (og dermed er utilgjengelig for deg uansett) hver eneste dag/kveld, slik at dere har noen dager på å være spontane uten at dere må planlegge alt på forhånd. Og så er det jo ok å sette av litt kjærestetid også. Her har vi ingen avtaler, men så gamer jeg innimellom også. Mannen har spilt online 1-2 kvelder i uka fast (slik at jeg kan planlegge andre ting, legge meg tidlig eller se serier), ellers spiller han bare hvis jeg ikke vil finne på noe med han, og også bare hvis det ikke er noe annet han bør gjøre i huset eller noe sosialt skjer etc. Anonymkode: 6672f...4ad 7
Realverdien Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Han bør jobbe og sove 16 timer om dagen. Legg til frokost, middag, butikktur, dusj, sex og reise til fra jobb, så står vi igjen med ca 6 timer. Da er det rimelig å bidra en time husarbeid kanskje? Resten kan han vie sine interesser. 2
starken Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Vi planlegger heller kjærestetid enn å planlegge hvor mange timer han får lov til å spille. Jeg legger meg ikke i hvordan han bruker sin fritid. 3
Scones Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2021 Tilleggsinfo: Vi har to aktive hunder sammen, er samboere, nylig kjøpt oss oppussingsprosjekt, og akkurat nå tar gaming opp veldig mye tid. Føler jeg gjør mye selv, og må mase for å få hjelp. Liker ikke å være ''mamma'', så derfor spør jeg her 😅
Katten.2.0 Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Du må nesten fortelle oss hva 'veldig mye tid' er. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Jeg ville forventet det samme av en gamer som jeg hadde forventet av hvem som helst andre voksne mennesker. Hvorfor skulle jeg ikke det? Er de mindre begavet eller noe? Klarer de ikke å gjøre så mye husarbeide som andre? Har de x % fritak fra å være forelder? Kjæreste? Anonymkode: 4b498...276 8
Scones Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2021 Katten.2.0 skrev (8 minutter siden): Du må nesten fortelle oss hva 'veldig mye tid' er. Vel, han spiser alle måltider utenom middag ved pulten, på sitt eget gamingrom. Jeg ser han bare når jeg maser han ned, eller om vi har avtalt noe i forkant. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville forventet det samme av en gamer som jeg hadde forventet av hvem som helst andre voksne mennesker. Hvorfor skulle jeg ikke det? Er de mindre begavet eller noe? Klarer de ikke å gjøre så mye husarbeide som andre? Har de x % fritak fra å være forelder? Kjæreste? Anonymkode: 4b498...276 Prøver å forstå denne hobbyen bare, har ingen erfaring med dette selv. Utenom hvordan det ser ut utenfra.
Katten.2.0 Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 1 minutt siden, Scones said: Vel, han spiser alle måltider utenom middag ved pulten, på sitt eget gamingrom. Jeg ser han bare når jeg maser han ned, eller om vi har avtalt noe i forkant. Prøver å forstå denne hobbyen bare, har ingen erfaring med dette selv. Utenom hvordan det ser ut utenfra. Så han gamer faktisk hele sin fritid om dere ikke har planer? Det er jo sykt. 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Dere bør jo bidra likt i huset og med hundene. Det er jo ikke rettferdig at han bare skal ha noen å dele husleie med, og så skal du rydde og lage mat og vaske klærne hans som mammaen hans Anonymkode: 4b498...276 2
Scones Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #11 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere bør jo bidra likt i huset og med hundene. Det er jo ikke rettferdig at han bare skal ha noen å dele husleie med, og så skal du rydde og lage mat og vaske klærne hans som mammaen hans Anonymkode: 4b498...276 Vi bytter på å lage middag, og han gjør ting om jeg spør/maser. Så han syns selv at vi står likt, men må ærlig innrømme at jeg føler meg ganske teit som må mase på en voksen mann om å gjøre ting i sitt eget hus. 😅 Vil så gjerne at han oftere gjør ting på eget initiativ. Har blitt mange krangler om dette, men han har liksom blitt imun mot det jeg sier. Han mener jeg er teit og overreagerer.
Gjest ABM Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Scones skrev (2 minutter siden): Vi bytter på å lage middag, og han gjør ting om jeg spør/maser. Så han syns selv at vi står likt, men må ærlig innrømme at jeg føler meg ganske teit som må mase på en voksen mann om å gjøre ting i sitt eget hus. 😅 Vil så gjerne at han oftere gjør ting på eget initiativ. Har blitt mange krangler om dette, men han har liksom blitt imun mot det jeg sier. Han mener jeg er teit og overreagerer. Voksen? Hvor gammel er han?
Scones Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #13 Skrevet 14. juni 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Voksen? Hvor gammel er han? Vi blir begge 25 i år
Gjest ABM Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 Scones skrev (2 minutter siden): Vi blir begge 25 i år Bra dere ikke er eldre, nå er det jo ennå håp...Still ultimatium til kjæresten din, enten velger han ett liv med deg og en felles fremtid i nyoppusset hus...eller et liv uten deg. Verden er full av gutter på 25 og du finner garantert en annen hvis han velger feil.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 Jeg krevde å bli lært opp selv, sånn at jeg skulle vite hva den hobbyen egentlig var 🙈 Også sånn at han kunne forklare mer om hva han gjorde dårlig eller bra osv, vi kunne ha samtaler om gaming sammen, eller at jeg hang litt med på hva han snakka om tidsmessig så syntes jeg det bare var digg. Jeg fikk styre med mitt i fred 😅 vår felles hobby var å gå på lengere tur med hunden og se serier sammen 😊 Når han gama så kunne han også ta seg en pause for å lage meg en smoothie, også gikk han tilbake å gamet mer. Det funka veldig bra 😂 Anonymkode: 76984...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 Hva du kan forvente? Uendelige mengder frustrasjon. Du er godt på vei inn i mammarollen allerede, med en sønn som ikke vil dele måltidene med deg engang. I alle trådene om gaming, dukker det opp dem som skal fortelle hvor lite problematisk det er, og at de spiller et par timer av og til, men de er ikke hardcore gamere. Du har funnet en av de som rømmer fra virkeligheten, og hva skal han med et oppussingsprosjekt, så lenge han har sin lille hule, med matrester opp til ørene? Det finnes kvinner (mødre) som er kompatible med sånne fyrer, men jeg tror ikke det er deg. Anonymkode: bb114...f5b 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 Scones skrev (7 timer siden): Vil ikke ha råd om å slå opp, eller usaklige kommentarer. Vil bare vite hva dere syns jeg kan forvente/kreve av han. Hvor mye gaming er greit, hvor mye syns dere er for mye, og hvilke avtaler/regler har andre folk egentlig ift gaming? Når syns dere gamingen er et problem i forholdet? Den tiden som er igjen når alle vanlige aktiviteter og forpliktelser i familien er oppfylt. For oss, etter jobb, oppussing/renovering, så var det tiden fra ca klokken 20.30 til natt som var fritid. Hundene vi har er min hobby så de brukte jeg tid på etter 20.30 og mannen gjorde hva nå han ville. På hviledager fra annet så ble det mere tid til eget. Vi avtaler alltid hva vi skal gjøre sammen og hvor mye tid vi forventer å bruke. Anonymkode: 02309...fbd
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 Ville ikke hengt meg opp i at det var gaming, men at han ikke bidrar til deres felles hunder og husprosjekt. Istedet for å ha regler for gaming (det høres rart ut å ha når man er voksen) så bør dere ha avtaler om hvor mye som skal gjøres hver uke på husoppgavene, og hvordan ansvaret for hundene fordeles. Uavhengig av om det er gaming, tvserietitting, surfing på nett, sykling, golfing eller annen hobby så må man bidra hjemme når man bor sammen. En hobby er ikke grunn for at den ene må jobbe mer hjemme. Jeg tenker også at det er ok å ikke spise alle måltider sammen..? Vi spiser bare middag sammen. Anonymkode: 73375...bc9 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 Men det er vel ikke gamingen sin feil at han må mases på og at han sier at du overreagerer. Det er fordi han er umoden. Det er sånn han holdt på med sin mor når hun ba han rydde rommet hans og bære opp de skitne tallerknene. "Åhhhhhh, mamma, slutt å maaaaaaaaaas!" Fordel arbeidsoppgavene. Ikke glem "det tredje skiftet". Han er med å bestemme. Det skal være rettferdig. Og dere vasker hver deres klær, så du ikke risikerer å stå uten klær. Ikke mas. Lager han ikke middag, så blir det ikke middag. Da stikker du ut og kjøper deg noe og later som ingenting. Anonymkode: 4b498...276 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #20 Skrevet 14. juni 2021 Men er det sånn hele tiden? Mannen min gamer (det gjør forresten jeg også), men han sitter aldri hele dager mange dager på rad til vanlig. Det er litt mer noen perioder dersom det er kommet ut et nytt spill eller han er hekta på et eller annet. Men så dabber det av igjen. Og det går aldri i lengden på bekostning av noe. Anonymkode: 0f991...c0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå