AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Ser at tiden og energien ikke strekker til for å lage middag til kun meg sju dager i uka og lurte på om noen har anbefalinger til gode frossenretter og ferdigretter? Det er tiltenkt hverdager, så ikke pizza, lasagne og slikt, men mer sånn andre pastaretter, fisk osv. Har ikke spist frossenmat siden det kun eksisterte én type Grandiosa, så jeg vet ikke om det er noe som er veldig godt og om det er noe man bør styre unna. Hva liker du å spise hvis middag i mikroen er på menyen? Anonymkode: c3c78...0e9
Maleficenta Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ser at tiden og energien ikke strekker til for å lage middag til kun meg sju dager i uka og lurte på om noen har anbefalinger til gode frossenretter og ferdigretter? Det er tiltenkt hverdager, så ikke pizza, lasagne og slikt, men mer sånn andre pastaretter, fisk osv. Har ikke spist frossenmat siden det kun eksisterte én type Grandiosa, så jeg vet ikke om det er noe som er veldig godt og om det er noe man bør styre unna. Hva liker du å spise hvis middag i mikroen er på menyen? Anonymkode: c3c78...0e9 fiskegrateng, panert fisk... 1
Forundret.. Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Rema 1000 sin thaisuppe, den er liiiitt sterk da men god. Pølselapskausen er god sies det av de her i huset, har ikke smakt den selv. Min mor skrøt av fiskesuppen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Du trenger ikke lage full middag hver dag. Du kan lage doble/triple porsjoner, også fryser du det ned eller setter i kjøleskap. Ferdigmat inneholder mye som ikke er bra. Du kan også lage middagen sent, må ikke ha den kl 16 liksom… Anonymkode: 3e17e...126
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 12 hours ago, Maleficenta said: fiskegrateng, panert fisk... Gratengene er gode altså? Godt å vite, skal prøve de ut! 😊 12 hours ago, Forundret.. said: Rema 1000 sin thaisuppe, den er liiiitt sterk da men god. Pølselapskausen er god sies det av de her i huset, har ikke smakt den selv. Min mor skrøt av fiskesuppen. Takk for tipsene, skal prøve alle! Har sett at Rema generelt har myyye slike middager, det er jo genialt. 12 hours ago, AnonymBruker said: Du trenger ikke lage full middag hver dag. Du kan lage doble/triple porsjoner, også fryser du det ned eller setter i kjøleskap. Ferdigmat inneholder mye som ikke er bra. Du kan også lage middagen sent, må ikke ha den kl 16 liksom… Anonymkode: 3e17e...126 Dette er jeg som voksent og relativt oppegående menneske selvfølgelig klar over at man kan gjøre, men av og til strekker ikke tiden og energien til og da er det kjekt å vite hva man kan ta med seg fra butikken Anonymkode: c3c78...0e9 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Det har faktisk skjedd en positiv utvikling for Fjordlandproduktene de siste årene. Jeg bruker selv Fjordland til noen av de mest travle dagene med mye overtidsjobbing. Særlig glad i fransk kyllinggryte 👍 Ellers kan jeg fint finne på å bare plukke med meg en boks lapskaus eller sodd fra hermetikkhylla. Ja, jeg vet det høres litt sært og rart ut, men jeg synes det smaker helt himmelsk! Mills har også en egen serie med ferdigssalater på boks (Plantego heter serien), typisk bønne- og linsesalat med mye god smak! Disse kan jeg fint spise sammen med en laksefilet f.eks. Sunt, kjapt og veldig enkelt! Av frossenmat hender det at jeg plukker med meg en ferdig fiskeform fra Findus. Den heter vel Ovnsbakt fiskefilet og finnes med enten tomatsaus eller med brokkolisaus - begge er kjempegode! Anonymkode: 4e080...9da 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Like fort som å varme en ferdigrett: Dampet kveite med gode grønnsaker: 100 gr kveitefilet ( annen fisk som torsk, flyndre, sei og laks kan også brukes) 1 stk gulrot Litt brokkoli Litt purreløk 2 ss hvitvin- kan utelates, eller erstattes med eplejuice eller vann 2 ss vann 25 g smør i terninger. Kutt gulrot i tynne skiver, brokkolien i små buketter og purreløken i cm. tykke skiver. Legg dette i en dyp tallerken. Salt fisken over hele oversiden. Legg fisken ovenpå grønnsakene og hell vin og vann over. Dekk tallerkenen med plastfolie og kjør i microen på 700w i ca. 3 minutter. Ta fisk og grønnsaker over på en tallerken og visp smøret inn i kraften som ligger i den dype tallerkenen litt og litt slik at det blir en saus av det hele. Her kan man benytte de grønnsaker man ønsker, men jo lengre koketid grønnsakene behøver jo mindre biter må de være i når de går inn med fisken.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har oppdaget at Rekoringen også har en del ferdigretter. Lapskaus, gryteretter, med mer. Laget fra grunnen av lokale produsenter, så fryst. Sunt og godt. Ellers er min hurtigmat to fiskekaker og 1/2 brokkoli 3 minutter i Microen 😅 Anonymkode: 66f18...d87 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Denne er god. Beste ferdig lapskaus jeg vet. Med tyttebær og flatbrød. Men du er vel ute etter noe mer sofistikert. Anonymkode: 92b4e...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Da jeg var student pleide jeg alltid å lage middag for minst 2 dager. På den måten sparte jeg mye tid. Jeg elsker restemat, da. Så mitt tips er å lage retter som lasagne, fiskegrateng, suppe osv. Og spise rester dagen etter Anonymkode: 12136...750
Leo Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 Hvis du liker bacalao så synes jeg Primar sin er god. Nå har de også fått den i 500 g. pakninger. Av forskjellige grunner har vi vært gjennom en del ferdigretter i det siste og denne er absolutt den beste etter min smak. Ellers støtter jeg de som nevner at Fjordland har kommet seg betraktelig så det er ikke noe av det jeg har smakt derfra som er direkte dårlig. Litt lite grønnsaker, men det kan man jo bøte på ved å knaske i seg en gulrot eller to i løpet av dagen f.eks. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Jeg liker også Fjordland, og noen av de middagsrettene Toro har i beger er gode. Skygger unna disse pastavariantene, de kan være litt så som så. Rema 1000 sine middagsretter er også gode, kan varmt anbefale tomatsuppen! Og Åmli pannekaker, som bare skal varmes i mikroen. Steker du litt bacon til, så har du en middag der. Anonymkode: ee673...3ce 1
Benazim Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 (endret) Hvemsomhelst skrev (2 timer siden): Like fort som å varme en ferdigrett: Dampet kveite med gode grønnsaker: 100 gr kveitefilet ( annen fisk som torsk, flyndre, sei og laks kan også brukes) 1 stk gulrot Litt brokkoli Litt purreløk 2 ss hvitvin- kan utelates, eller erstattes med eplejuice eller vann 2 ss vann 25 g smør i terninger. Kutt gulrot i tynne skiver, brokkolien i små buketter og purreløken i cm. tykke skiver. Legg dette i en dyp tallerken. Salt fisken over hele oversiden. Legg fisken ovenpå grønnsakene og hell vin og vann over. Dekk tallerkenen med plastfolie og kjør i microen på 700w i ca. 3 minutter. Ta fisk og grønnsaker over på en tallerken og visp smøret inn i kraften som ligger i den dype tallerkenen litt og litt slik at det blir en saus av det hele. Her kan man benytte de grønnsaker man ønsker, men jo lengre koketid grønnsakene behøver jo mindre biter må de være i når de går inn med fisken. Men ikke like kjapp opprydding/oppvask etterpå. Pluss, at mens man varmer opp ferdigmat, kan man gjøre noe annet enn å stå på kjøkkenet Hos oss har vi som regel mat som er laget helt fra bunnen av, men det hender at vi må ty til kjappe løsninger. Jeg er opptatt av "hjemmelaget" mat. Og med det mener jeg at den enten faktisk er hjemmelaget, helt fra bunnen av, eller at fabrikken produserer den på en hjemmelaget måte, altså med rene råvarer, med færrest mulige tilsetningsstoffer, og helt uten ekstreme industrielle prosesser. Så når vi kjøper ferdigmat, er det det vi legger vekt på. Og ikke minst synes jeg at "ren" og "hjemmelaget" ferdigmat smaker mye bedre enn industrielt framstilt ferdigmat, så derfor er det alltid det vi kjøper de gangene hverdagen blir altfor hektisk. Mine tips på den typen ferdigmat er viltgryte fra Østerdalen fra en produsent som heter Primar (fås hos Spar/Meny) (tror de har flere retter også), alt fra Grønne folk (fås på Rema) (man kan legge til fisk/kjøtt for å få dem litt mer mettende), alle suppene fra Mere Mat (fås i de fleste butikker med litt utvalg, tror jeg), kjøttsuppe og ertesuppe fra Inderøy Slakteri (fås på enkelte Coop Obs!), og sikkert noen jeg har glemt. Primar Grønne Folk Mere Mat Inderøy Slakteri Og tillegg støtter man her små, norske produsenter som hovedsaklig bruker norske råvarer, og det er også et gedigent pluss i mine øyne. Endret 14. juni 2021 av Lafamiglia tillegg 4
Forundret.. Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 Kom på at rema sine ferdige sushiretter er spiselige 😁 1
Benazim Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har oppdaget at Rekoringen også har en del ferdigretter. Lapskaus, gryteretter, med mer. Laget fra grunnen av lokale produsenter, så fryst. Sunt og godt. Ellers er min hurtigmat to fiskekaker og 1/2 brokkoli 3 minutter i Microen 😅 Anonymkode: 66f18...d87 Dette er også et kjempetips, synes jeg 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 (endret) Forundret.. skrev (17 minutter siden): Kom på at rema sine ferdige sushiretter er spiselige 😁 Ja, slike er helt ok, men de har det ikke i butikkene her, fant av og til på kiwi før. Jeg tror det var noe med kort holdbarhet. Nå finner jeg dem kun på Meny. Jeg kjøper meg av og til en liten bit salmalaks og hurtiglager litt sashimi til helgekos. Endret 14. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 Findus har mye bra som du kan hive rett i panna og eventuelt legge til matvarer som du liker selv. Omelett er super enkelt og man kan ha på det man vil. Wraps er super enkelt hvis man kjøper ferdig salat og kan lett spice den opp med diverse. Det finnes flere ulike varianter av ferdigstekt kyllingfilet i biter som du kan ta på. Tar maks 2 min å lage. Fjorland er selvfølgelig et alternativ. Gryteretten er god, men litt stiv pris. Er også andre alternative smaker. Finnes også flere slag med stekegrønnsaker/salater som tar 2 min i panna. Kjøp en ferdigpose med ris som du har i microen, men du steker salaten i panna med krydder. Fint å spice opp med litt soyasaus eller noe annet som man liker. Anonymkode: 11ccc...480
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 Risottoen fra rema er ganske ok. Anonymkode: 71bd9...22a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå