AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Har lest mye om at innen 2030 vil ingen eie, alle vil ha det de trenger, og alle vil ha et sted å bo. Pengesystemet skal bort, og vi får et nytt system der ingen vil være slaver mer. Alle vil være likeverdige. Hva syns dere om det? Anonymkode: 5b580...ab7
Gjest laPistola Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Hvem skal vi leie av, staten? All eiendom statseid? Hvordan betale for leie uten penger? Hvordan kan alle bli likeverdige , hvem avgjør andres verdi? Er dette en form for kommunisme ? Får vi lov til og reise til syden og på danskebåten uten penger , eller hvordan blir det? Hva er slaver, folk i jobb og studenter?
Maleficenta Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har lest mye om at innen 2030 vil ingen eie, alle vil ha det de trenger, og alle vil ha et sted å bo. Pengesystemet skal bort, og vi får et nytt system der ingen vil være slaver mer. Alle vil være likeverdige. Hva syns dere om det? Anonymkode: 5b580...ab7 høres ut som kommunismens ideologi dette 14
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Jeg lurer mest på hvor du har lest mye om dette? Jeg har ikke sett noenting som ligner på det engang. Nærmeste jeg kommer er spede forslag om borgerlønn av og til🤷♀️ Anonymkode: ff346...c9f 16
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg lurer mest på hvor du har lest mye om dette? Jeg har ikke sett noenting som ligner på det engang. Nærmeste jeg kommer er spede forslag om borgerlønn av og til🤷♀️ Anonymkode: ff346...c9f Står mye på nettet. Om du søker på futuere 2030 No one is owning anything Anonymkode: 5b580...ab7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Maleficenta skrev (39 minutter siden): høres ut som kommunismens ideologi dette Det er ikke kommunisme, men det er jo fint om alle i hele verden kan få det de trenger av rent vann og sunn mat, og alle kan ha et trygt sted og bo, og alle kan være selvberget. Anonymkode: 5b580...ab7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Anonyminist skrev (43 minutter siden): Hvem skal vi leie av, staten? All eiendom statseid? Hvordan betale for leie uten penger? Hvordan kan alle bli likeverdige , hvem avgjør andres verdi? Er dette en form for kommunisme ? Får vi lov til og reise til syden og på danskebåten uten penger , eller hvordan blir det? Hva er slaver, folk i jobb og studenter? Vet ikke med deg, men det er vanskelig å sove om natta når jeg vet at andre lider og har det vondt. Anonymkode: 5b580...ab7
Knirke Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Kommunistisk utopi. Kommer aldri til å skje. 5 hours ago, AnonymBruker said: Vet ikke med deg, men det er vanskelig å sove om natta når jeg vet at andre lider og har det vondt. Anonymkode: 5b580...ab7 Det må du nok bare venne deg til, for lidelse kommer ikke til å forsvinne med hverken kommunistisk eller noen andre styresett. 14
Knirke Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Ble litt nysgjerrig, og jeg tror du bør lese denne, TS: Fact check: The World Economic Forum does not have a stated goal to have people own nothing by 2030 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Gjesp! Blir du aldri lei? Hva med å bruke tiden på å spare til EK og kjøpe egen bolig? Anonymkode: 5f219...17f 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 Du har lest på nett, ja…. Det er ni år til, hvordan skal man få til noe så gjennomgripende på så kort tid? Anonymkode: a3fe3...2d5 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Skal de beslaglegge eiendom som mennesker alt eier da? Det er ikke så langt fram i tid at jeg ser for meg at jeg ikke skulle eie lengre. Hvilke politikere vil dette? Eneste som kanskje kan gå med på dette er Rødt, men at de skal klare dette innen den tid er helt urealistisk. Anonymkode: 64e28...34f
Gudny69 Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har lest mye om at innen 2030 vil ingen eie, alle vil ha det de trenger, og alle vil ha et sted å bo. Pengesystemet skal bort, og vi får et nytt system der ingen vil være slaver mer. Alle vil være likeverdige. Hva syns dere om det? Anonymkode: 5b580...ab7 Høres jo ut som kommunismen blomstrer. Det har jo fungert såååå bra andre steder.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 4 minutter siden, Gudny69 said: Høres jo ut som kommunismen blomstrer. Det har jo fungert såååå bra andre steder. Hva er egentlig så galt med det? Anonymkode: 7a237...faf
Gudny69 Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er egentlig så galt med det? Anonymkode: 7a237...faf Hvis du får valget mellom å gå på skole i 5-7 år for å bli lege/advokat, eller 2 år for å bli barne og ungdomsarbeider eller lignende hva ville du valgt? Lønna er den samme. Leiligheten du får utdelt er den samme. Ingen fordeler med lang utdannelse. Tror du mange ville utdannet seg noe hvis de ikke har noe igjen for det?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 2 minutter siden, Gudny69 said: Hvis du får valget mellom å gå på skole i 5-7 år for å bli lege/advokat, eller 2 år for å bli barne og ungdomsarbeider eller lignende hva ville du valgt? Lønna er den samme. Leiligheten du får utdelt er den samme. Ingen fordeler med lang utdannelse. Tror du mange ville utdannet seg noe hvis de ikke har noe igjen for det? Tror du hadde vært overasket over hvor mange som hadde utdannet seg. Men selvsagt færre enn nå. Anonymkode: 322d3...182 3
Gudny69 Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du hadde vært overasket over hvor mange som hadde utdannet seg. Men selvsagt færre enn nå. Anonymkode: 322d3...182 Problemet nå er vel heller at for få utdanner seg til noe enn at for mange gjør det. Og hvem gidder å yte noe ekstra i jobben sin hvis man uansett får samme lønn?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har lest mye om at innen 2030 vil ingen eie, alle vil ha det de trenger, og alle vil ha et sted å bo. Pengesystemet skal bort, og vi får et nytt system der ingen vil være slaver mer. Alle vil være likeverdige. Hva syns dere om det? Anonymkode: 5b580...ab7 Jeg synes det er veldig idealistisk. Kunne vært gøy med et slikt eksperiment. Men realistisk, nei. Det kommer ikke til å skje. Men dersom man følger denne ideen, og tankene bak, hvordan ville det blitt gjort i praksis? Anonymkode: 0b844...061 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 7 minutter siden, Gudny69 said: Hvis du får valget mellom å gå på skole i 5-7 år for å bli lege/advokat, eller 2 år for å bli barne og ungdomsarbeider eller lignende hva ville du valgt? Lønna er den samme. Leiligheten du får utdelt er den samme. Ingen fordeler med lang utdannelse. Tror du mange ville utdannet seg noe hvis de ikke har noe igjen for det? Fortsatt bedre å ha en leilighet, en jobb enn ikke ha noe å gå til i det hele tatt. Anonymkode: 7a237...faf
Gudny69 Skrevet 14. juni 2021 #20 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortsatt bedre å ha en leilighet, en jobb enn ikke ha noe å gå til i det hele tatt. Anonymkode: 7a237...faf Er det mange her i landet som ikke har et sted å bo? Er det mange som sover på gata uten å ha et tilbud om tak over hodet? Jeg snakker selvsagt om nordmenn og folk som har fått oppholdstillatelse, og ikke sigøynere eller hva de kaller dem nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå