Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gift og har vært sammen i 20 år. 
mJeg går på cipralex noe som gjør at sexlysten ikke er like sterk hele tiden. 
mannen er kun hjemme i helgene da han jobber borte, og vi har sex hver helg. Han vil helst ha sex hver dag de 3 dagene han er hjemme. Noe jeg ikke orker. 1-2 holder for meg. Han kan gjerne spør tidligere på dagen om vi skal ha sex på kvelden.. det er vanskelig å svare ja eller nei, da jeg står midt oppi noe eller ikke vet om jeg er «der» på kvelden.. hvis jeg sier nei til sex blir han sur, og da får jeg høre ting som: du vil aldri.. jeg har behov.. du tekker ikke på meg.. osv. så blir det dårlig stemning, og jeg føler meg mislykket. Jeg har ofte hatt sex for hans del, men jeg vil også være med «på leken» sex er ikke et one man show.. jeg føler på ett press og mas hele tiden.. at det ligger i lufta. 
har selvfølgelig snakket med han om det, men det blir nesten krangel ut av det.. og når han da sier «vi har aldri sex» så er det frustrerende for meg, da vi faktisk har sex hver helg. 
mJeg er i full jobb, vi har to barn, og jeg er også sliten og bare vil sove. Men ønsker også sex, bare ikke hver dag. 

flere som meg? Eller har gode råd? 

Anonymkode: a1f07...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en klassisk utfordring. Vi har det også sånn iblant. Og det blir ikke bedre av at vi (som dere) har lett for at samtalene våre fort kjører seg fast i et eller annet spor... 😔

Mannen min og jeg har forskjellige tennene. Han har en bryter han kan slå av og på. Slår han på, er han tent med en gang. Jeg er tregere. Hvis han spør: «Har du lyst til å elske», er svaret vanligvis nei - hvis jeg er ærlig. Jeg misunner ham den bryteren. Det tar lengre tid for min lyst å bygge seg opp slik at jeg faktisk har lyst. Men jeg har jo lyst til å ha lyst. Og jeg har jo ofte lyst på kos og nærhet, at vi kjærtegner hverandre f.eks. Å forstå at vi har forskjellig tenningsmønster har hjulpet oss en del, så kanskje dere har noe å hente der?

Men det er jo også mulig å finne mellomløsninger. Du er sliten, skriver du. Hva hvis han gjør all «jobben» og du bare kan få nyte en-to av kveldene? Eller at dere bare tar en kjappis iblant? Det krever mindre. Prøv å finne ut hva det er ved sex som gjør at du ikke orker tre dager på rad. Er det at du føler du må være opplagt, forventninger, at du må prestere eller noe helt annet? Kanskje dere kan gjøre noe med årsaken i stedet for å ikke ha sex? (F.eks. hvis du føler at du må prestere et eller annet, så kanskje dere kan fjerne kravet og beholde sexen?)

Og bli enige om å unngå ordene «alltid» og «aldri». For å unngå krangel og få en litt mer «kjærlig diskusjon», så kan det faktisk hjelpe å holde hverandre i hendene... 💜

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet fra Cipralex til Brintellix pga lav sexlyst. Nå har jeg høyere sexlyst enn typen min. Cipralex gjorde hverdagen min elendig 🥴

Anonymkode: 56cb9...c45

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at han spør  tidlig på dagen synes nå jeg. Men tror jeg hadde svart han at :det blir noe på deg hvis du teaser meg plask våt i løpet av dagen. På den måten plasserer du mye av presset tilbake til han og han må jobbe litt for det. 

Anonymkode: 90c91...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...