AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Hei Vi hadde en situasjon for tre år siden som jeg ikke har kommet over. Jeg var så sjokkert. Datteren vår hadde akkurat fylt ett år og jeg skulle såvidt ut i jobb igjen. Så sjeldent som to lørdager i måneden til å begynne med. Hun skulle da være med pappaen sin. Vanligvis pleide det å gå greit de dagene jeg feks var ute med venninne, så tenkte det skulle gå bra. Han visste jo hennes rutiner og hva hun liker å spise osv.. Første lørdagen gikk tilsynelatende fint. Andre lørdagen derimot.. Barnet var grinete og så trøtt ut da de kom for å hente meg. Jeg spurte hva de hadde gjort den dagen. De hadde vært hos hans familie. Jeg spurte hva hun hadde spist. Han ble stille. En posegrøt. Det var sommer, så hun hadde bare på kjole og jeg så at bleien var full. Jeg spurte når han skiftet bleie sist. Han hadde bare skifta på henne én gang den dagen. Ett "måltid" og én bleie på åtte timer?? Barnet var tydelig sultent og slitent. Så presterer han å bli sur på MEG fordi jeg konfronterte ham. Altså, han har lært, det har ikke skjedd siden, vi har fått nr to i mellomtiden, og han skjønner selv barnets behov uten at jeg sier noe, men wtf.. Er det mulig at noen kan glemme å ta seg av barnet sitt på den måten? Er man urimelig om man kritiserer omsorgsevnen til den andre foreldren? Det var helt forferdelig å se barnet mitt i den tilstanden, og det er kanskje derfor jeg ikke har kommet over det. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Det er selvsagt ikke for å kritisere mannen min, han har skjerpet seg veldig og jeg føler meg mye mer trygg nå, .. men jeg bare sliter med å forstå hvordan dette kunne skje... Anonymkode: a0a28...737 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 13. juni 2021 Det viktigste er jo å lære av sine feil, vil jeg si. Hvis du bærer nag, så vil det til slutt ikke være dere to lenger.. Anonymkode: 7edb1...f8f 55
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det viktigste er jo å lære av sine feil, vil jeg si. Hvis du bærer nag, så vil det til slutt ikke være dere to lenger.. Anonymkode: 7edb1...f8f Bør jeg kanskje snakke med han om det..? Føler det blir smålig når han faktisk er så mye mer "above" enn det han var den dagen. Men samtidig tror jeg han vet selv at han er bedre nå, så det blir kanskje ikke så krise om jeg tar det opp heller.. Anonymkode: a0a28...737
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 13. juni 2021 Å herregud. Kom over det. Anonymkode: 99f68...c53 118
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Det viktigste er at man lærer av feilene sine. Det er også viktig at dere prater ordentlig ut om dette om dette plager deg så mye. Evnt må du lære å tilgi han. Anonymkode: 918ea...84d 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Ja, det var jo ikke bra at det skjedde. Men siden han har lært, det aldri har skjedd igjen og han er en god pappa bortsett fra denne ene dagen for tre år siden - så ville jeg jobbet veldig med å legge dette bak meg hvis jeg var deg. Hvis dette fortsatt plager deg flere år senere så tror jeg det vil rive dere i filler om du ikke tar tak i det og får bearbeidet det. Nå mener jeg ikke at ett måltid og et bleieskift på åtte timer var innafor, men barnet klarte seg fint og fikk garantert ingen varige men. Han hadde kanskje ikke forstått helt hva han skulle gjøre, eller glemte seg fordi de koste seg sammen med familie. Ikke greit - men det ER menneskelig å feile. Anonymkode: 501c2...85e 31
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Eksen min glemte å gi ungene mat på seks timer fordi han ikke var sulten selv. De var 2 og 4 år, og var opptatt med å leke og hadde ikke vett til å si fra om at de var sultne selv. Han glemte også ene barnet i bilen i 7 timer da han var 5 år (ny bil med vanskelige dører). Jeg hadde mareritt i flere år etterpå... Bare sånn for å sette ting i perspektiv... Anonymkode: 96550...fbb 21
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Min eks sovna slik at babyen deisa på hodet ned en trapp..sliter med å komme over det jeg. Anonymkode: 081a6...3ce 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): glemte også ene barnet i bilen i 7 timer da han var 5 år herregud.. Hvordan gikk det med barnet da? Anonymkode: 081a6...3ce 17
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): herregud.. Hvordan gikk det med barnet da? Anonymkode: 081a6...3ce Det gikk heldigvis bra. Det var sotede vinduer, han hadde vann i bilen, og det var lave temperaturer den dagen i forhold til 5 dager før da det var 25 grader ute :-( Vi snakket mye om det i etterkant, og han virker ikke som han har hatt noe traumer av det. Tror jeg tok det verst. Anonymkode: 96550...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min eks sovna slik at babyen deisa på hodet ned en trapp..sliter med å komme over det jeg. Anonymkode: 081a6...3ce Det skjønner jeg godt. Gikk det bra med babyen? AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eksen min glemte å gi ungene mat på seks timer fordi han ikke var sulten selv. De var 2 og 4 år, og var opptatt med å leke og hadde ikke vett til å si fra om at de var sultne selv. Han glemte også ene barnet i bilen i 7 timer da han var 5 år (ny bil med vanskelige dører). Jeg hadde mareritt i flere år etterpå... Bare sånn for å sette ting i perspektiv... Anonymkode: 96550...fbb Ok 😱 det der hadde hjemsøkt meg ihvertfall. Sult og bleieutslett anyday sammenlignet med det der. Anonymkode: a0a28...737 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Det er 3 år siden TS. Han har lært og aldri gjort det igjen. Gud forby at du gjør en feil en gang og han holder deg ansvarlig i 3 år etterpå. Her må du komme deg videre før du risikerer at familien oppløser pga din bitterhet. Anonymkode: e25b1...81b 45
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det var jo ikke bra at det skjedde. Men siden han har lært, det aldri har skjedd igjen og han er en god pappa bortsett fra denne ene dagen for tre år siden - så ville jeg jobbet veldig med å legge dette bak meg hvis jeg var deg. Hvis dette fortsatt plager deg flere år senere så tror jeg det vil rive dere i filler om du ikke tar tak i det og får bearbeidet det. Nå mener jeg ikke at ett måltid og et bleieskift på åtte timer var innafor, men barnet klarte seg fint og fikk garantert ingen varige men. Han hadde kanskje ikke forstått helt hva han skulle gjøre, eller glemte seg fordi de koste seg sammen med familie. Ikke greit - men det ER menneskelig å feile. Anonymkode: 501c2...85e Du sier noe. Jeg må nok jobbe med meg selv her, for alt gikk jo bra. Når det gjelder barna mine får jeg en veldig ubehagelig følelse hver gang jeg "mister kontrollen". Livredd for at noe skulle skje. Så det er vel kanskje en liten trigger den hendelsen. Vi har en baby på tre mnd nå, og sover han feks litt for lenge dupp, eller den dagen jeg var hos frisøren i to timer,eller whatevs.. Så blir det sånn ekstremt savn. Nå sover begge barna og jeg sitter og savner dem. Men altså det er jo kanskje naturlig så lenge man ikke overdriver og overbeskytter dem slik at det begrenser livet deres. Anonymkode: a0a28...737 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er 3 år siden TS. Han har lært og aldri gjort det igjen. Gud forby at du gjør en feil en gang og han holder deg ansvarlig i 3 år etterpå. Her må du komme deg videre før du risikerer at familien oppløser pga din bitterhet. Anonymkode: e25b1...81b Slapp av, har ikke nevnt det for ham siden 😅 blir nok kanskje dumt å snakke med ham om det. Han vet jo bedre nå. Anonymkode: a0a28...737 5
tussi84 Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 Det var en feil som han lærte av og som aldri gjentok seg. Det finnes verre ting enn at barnet ikke fikk mat eller tørr bleie på de timene du nevner. Det er jo ikke ideelt, men barna tok ingen skade av den ene gangen. Synes du burde la saken ligge, og fokusere på hvor flink han er nå. Sett saken i perspektiv. Noen snur seg fra stellebordet slik at baby ruller i bakken, andre ignorerer/er ikke flinke til å lese barnets behov om oppmerksomhet, noen barn blir liggende å gråte lenge fordi noen foreldre tror skrivekur er veien gå osv.. (ikke at jeg er noe for det) 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 Når fedre glemmer å gi barnet sitt mat og å skifte bleie, da undres jeg på om de har sluppet til i tiden før, eller er det mor som har tatt alt ansvar, så pappan er rett og slett utrent den dagen han står alene med barnet. Utrent til å se barnets behov om mat og bleie. Anonymkode: 4aafb...d6a 28
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #17 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du sier noe. Jeg må nok jobbe med meg selv her, for alt gikk jo bra. Når det gjelder barna mine får jeg en veldig ubehagelig følelse hver gang jeg "mister kontrollen". Livredd for at noe skulle skje. Så det er vel kanskje en liten trigger den hendelsen. Vi har en baby på tre mnd nå, og sover han feks litt for lenge dupp, eller den dagen jeg var hos frisøren i to timer,eller whatevs.. Så blir det sånn ekstremt savn. Nå sover begge barna og jeg sitter og savner dem. Men altså det er jo kanskje naturlig så lenge man ikke overdriver og overbeskytter dem slik at det begrenser livet deres. Anonymkode: a0a28...737 At du får en ubehagelig følelse av å miste kontrollen er ikke helt uvanlig, men at du savner barna når de sover i rommet ved siden av, eller at du friker litt ut hvis et 3 måneder gammelt barn sover litt lengre enn det pleier, så burde du kanskje snakke med noen om det? Det er jo fryktelig slitsomt å ha det sånn hele tiden, og hvertfall hvis du i tillegg ikke egentlig stoler på mannen din fordi han gjorde en feil for 3 år siden. Anonymkode: c2134...872 20
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #18 Skrevet 13. juni 2021 Etter overskriften å dømme trodde jeg virkelig det var noe ille. Hjelpes, gå å tenke på det der flere år etterpå? Neida, det var jo ikke helt bra, men det finnes værre fedre tenker jeg😆 Anonymkode: 03316...8d8 10
Kenelz Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 Altså.. Alle kan gjør en feil, men det kommer helt an på situasjonen. 1 «måltid», full bleie, ingen skift på 8 timer og barnet var tydelig preget av dette? Skjønner godt at du reagerer. Han har jo gitt faen og jeg klarer ikke å komme opp med en god nok grunn til det. 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 Kenelz skrev (11 minutter siden): Altså.. Alle kan gjør en feil, men det kommer helt an på situasjonen. 1 «måltid», full bleie, ingen skift på 8 timer og barnet var tydelig preget av dette? Skjønner godt at du reagerer. Han har jo gitt faen og jeg klarer ikke å komme opp med en god nok grunn til det. Jeg blir også overrasket over hvor mange som bagatelliserer hendelsen som TS beskriver. Det er ille at et barn går sultent og ikke blir byttet på i løpet av 8 timer - jeg hadde selv slitt med å stole på mannen. Anonymkode: b24fc...341 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå