Gå til innhold

Han brukte meg mens han slet i ekteskapet, jeg forstod det for sent. Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg: Skilt, men fortsatt nokså "knust" etter et grusomt brudd. Hatt det veldig vanskelig. 

Han: Gift, vært min venn i flere år, men ble "plutselig" veldig tett på...

Jeg har hatt det vanskelig og min venn fant ut at han skulle hjelpe meg med mange ting, sånn helt plutselig var han mye mer på. Ringte ofte, sendte meldinger og kom på besøk. 

Jeg er naiv, tror ingen kan like meg og har ikke øyne for andre menn enda, så jeg tok det som at han bare ønsket være snill. Men "snillheten" gikk over i veldig mange komplimenter som etterhvert gikk over i at han delte drømmer og lengsler om meg og han innrømte at han tenkte mye på meg og var på vei til å få følelser. Da satt jeg foten ned. Han er gift. Men jeg hadde latt dette skje lenge, uten å innse at han var ute etter mer enn mitt vennskap. Det var venninnene mine som fikk åpnet øynene på meg, jeg har bare tenkt at "det var da voldsomt til komplimenter, og voldsomt så mye han tar kontakt"...helt til han sa noe som gjorde at jeg med et smell fikk opp øynene for det venninnene hadde sagt lenge. Han var ute etter mer. 

Da snudde jeg på hælen. 

Så har han antakelig vært flau, for borte ble han. Så går det noen uker og jeg får høre at han og kona har seriøse problemer og går i terapi osv. Han fortalte aldri det. 

Saken er den at jeg nå vet at de jobber med ekteskapet. Samtidig har han hengt på meg, brukt mye tid på meg og overøst meg med gode ord og handlinger. Men....plutselig er han ute av livet mitt, etter at jeg sa i fra at han gikk for langt. 

Nå føler jeg meg faktisk brukt. Jeg føler at han har utnyttet min sårbarhet, jeg som fortsatt sliter etter et brudd, og han har vært der for meg, antakelig for å få noe tilbake selv. For hvorfor skulle han plutselig bli borte? Jo han er nok flau fordi han har prøvd seg på meg og blitt avvist men jeg føler jeg mister en venn, samtidig som jeg bare føler meg så veldig brukt. Og plutselig ditchet....

Hva gjør jeg nå? i følge mine venninner bør jeg ta en prat med ham og si eksakt hva jeg mener om hans  oppførsel. Fortelle han hvor skuffet jeg er og at jeg har mistet respekt. Men er det det rette å gjøre? jeg er venn med hans kone og vi kommer ikke utenom å treffes. Bor i samme gate. Så hva gjør jeg? hva ville du gjort om du oppdaget at du hadde blitt brukt? Utnyttet på et vis? Hm...trenger råd. 

Anonymkode: ae496...8cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønar ikkje heilt. Er han gift, separert eller skilt? 

Anonymkode: 6a8f9...d83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønar ikkje heilt. Er han gift, separert eller skilt? 

Anonymkode: 6a8f9...d83

Han er i høyeste grad gift og jobber med sitt ekteskap. men mens han har gjort det så har han flørtet så det holder med meg, og kommet på døra i tide og utide, ringt, sendt sms, kommet med masser av komplimenter og erklæringer og gitt uttrykk for at han håpte på noe mer med meg...jeg er naiv og knust og forsto det ikke....før han gikk over grensen. Og nå er jeg såret og sint fordi jeg fikk vite at han faktisk jobber for å beholde kona...(jeg fikk ikke følelser for ham altså, men han har vært uærlig)ts

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke noe å gjøre? Vil du ha han som venn eller ikke? Det må du finne ut selv.

Brukt og brukt…Han hadde noen urealistiske forventninger. Det kan vel skje alle. Synes du overdramatiserer graden av utnyttelse her.

Men at du er skuffet forstår jeg veldig godt. Men det blir man jo av folk.

• Liker 19
Skrevet

Du har jo tydeligvis sagt ifra, siden han har sluttet? Hva mer er det å si? 

Fokuser på deg selv og jobb med bruddet du fortsatt er knust av. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (3 minutter siden):

Det er vel ikke noe å gjøre? Vil du ha han som venn eller ikke? Det må du finne ut selv.

Brukt og brukt…Han hadde noen urealistiske forventninger. Det kan vel skje alle. Synes du overdramatiserer graden av utnyttelse her.

Men at du er skuffet forstår jeg veldig godt. Men det blir man jo av folk.

ja du har kanskje rett i at det blir feil å kalle det utnyttelse, men jeg syns hvertfall det er drøyt hvordan han har holdt på. Og ja jeg er skuffet. Både fordi når jeg avviser han, så bare ditcher han meg, men også fordi jeg syns det er uredelig av han slik han har holdt på. Jeg vet ikke om jeg klarer ha han som venn fremover, men blir vanskelig siden jeg må treffe på hans kone av og til. ts

AnonymBruker
Skrevet
Mona123 skrev (1 minutt siden):

Du har jo tydeligvis sagt ifra, siden han har sluttet? Hva mer er det å si? 

Fokuser på deg selv og jobb med bruddet du fortsatt er knust av. 

Jo har sagt i fra at han gikk over streken, men ikke fått sagt hva det gjorde med meg. Han var der 110% som en venn, og vips så bare (pga en avvisning om noe seksuelt!!) så bare stenger han helt av. Da er vi ikke en gang venner, ser det ut til...og jeg blir så sykt skuffet. For en idiot - og det kunne jeg tenkt meg å si til han, hvordan det får meg til å føle meg kastet vekk og brukt. ts

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars kona hans. Her går de i terapi, mens han leter etter en vei ut av ekteskapet. Og dette på den mest mannlige måten som er; til noe nytt. 

Anonymkode: cf9e3...036

• Liker 8
Skrevet

For å snu på det. Hvem har brukt hvem ? Han var der for deg. Og du forstod først senere at det var mer. Men du så det ikke til å begynne med.

Ja, det var dårlig av han å ynde seg innpå deg, som gift mann.

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i å posisjonere det som at han har brukt deg. Dere har vel egentlig på en måte brukt hverandre. Med ulike ønsker om hvor det skulle gå.

Han dreit på draget så det sang på flere plan her.

Han kan ha gjort noen forkastelige valg, men om du velger å se på det som at du er ett offer, vel det er opp til deg.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo har sagt i fra at han gikk over streken, men ikke fått sagt hva det gjorde med meg. Han var der 110% som en venn, og vips så bare (pga en avvisning om noe seksuelt!!) så bare stenger han helt av. Da er vi ikke en gang venner, ser det ut til...og jeg blir så sykt skuffet. For en idiot - og det kunne jeg tenkt meg å si til han, hvordan det får meg til å føle meg kastet vekk og brukt. ts

Men herregud.............. det er ikke DEG det er synd på her!!!!! Det er kona hans, damen han er GIFT MED, jeg føler med her. Du visste at han var gift! Du kan ikke forvente at en gift mann skal redde deg fra kjærlighetssorg og være din BFF! Har du INGEN respekt for kvinnen han er gift med?? 

Hold deg langt unna og la de finne ut av dette. Det er ikke noe mer å si eller tilføye her. 

Anonymkode: 3dfe2...209

• Liker 21
Skrevet

Du må være den minst utnyttede damen jeg har hørt om.

Er vel en ganske vanlig greie å tilbringe tid sammen på vei inn i et forhold.

Høres for meg ut som om du har vært med på leken.

Og så når du ikke lenger fikk oppmerksomheten hans gratis... Når han ville ha det som er normalt å få i bytte mot all tiden han har brukt på og med deg... Så gjemmer du deg bak at du er 'naiv'.

Haha.

Beklager, men det blir for dumt.

Skilt kvinne lokker med selskap, men blir fortørnet når selskap vil 'komme' bokstavelig talt. Sorry. Men det blir for dumt fra din side.

Om noe er du mer en attempted homewrecker enn et offer her.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men herregud.............. det er ikke DEG det er synd på her!!!!! Det er kona hans, damen han er GIFT MED, jeg føler med her. Du visste at han var gift! Du kan ikke forvente at en gift mann skal redde deg fra kjærlighetssorg og være din BFF! Har du INGEN respekt for kvinnen han er gift med?? 

Hold deg langt unna og la de finne ut av dette. Det er ikke noe mer å si eller tilføye her. 

Anonymkode: 3dfe2...209

Selvsagt er det synd på kona hans. Men jeg unnlot å skrive om henne, nettopp fordi nå var det fokus på egne følelser jeg ønsket ta opp. Skal jeg snakke om kona, javel,så er jeg helt enig. Han er en idiot som har holdt på slik og jeg syns inderlig synd på henne. Hun er i tillegg min venn og jeg syns det er så kjipt å vite hvordan han har holdt på med meg, mens hun ikke vet noen ting. Han har satt meg i en svært kjip posisjon. Selvsagt er det ikke jeg som er offeret eller meg det er synd på her, men jeg syns likevel det må være lov å si at jeg er såret? Han bare snur på hælen når jeg avviser han og så er han plutselig ikke den gode vennen lenger? Hva er det for noe tull? Jeg trenger(les: trengte) han jo som en venn, men nå kjenner jeg bare at jeg vil ha ham vekk. Men likevel...bør jeg ikke ta en prat, i det minste for å fortelle at det er vanskelig å gå overfor kona hans å vite hva han har sagt og gjort....? Kanskje oppfordre han til å fortelle henne det selv?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

OK, men kan du tenke deg at han kanskje har tenkt at det er noe imellom dere siden du tydeligvis ikke synes det var rart med masse meldinger, besøk og komplimenter fra en GIFT MANN? 

Jeg sier ikke at det han gjorde var rett, men jeg må ærlig si at du også er ganske idiot. 

• Liker 11
Skrevet

Her må du vel bare slikke sårene og finne andre som kan støtte deg etter bruddet ditt. Han er tapt sak på alle vis, dere får heller være fjerne bekjente framover. Hvis venninna di sier noe om sitt ekteskap, si ja og ha. 

• Liker 2
Skrevet
Mona123 skrev (1 minutt siden):

OK, men kan du tenke deg at han kanskje har tenkt at det er noe imellom dere siden du tydeligvis ikke synes det var rart med masse meldinger, besøk og komplimenter fra en GIFT MANN? 

Jeg sier ikke at det han gjorde var rett, men jeg må ærlig si at du også er ganske idiot. 

Typisk luremus som prøver å renvaske samvittigheten sin.

Hun likte all oppmerksomheten hans, helt til hun fikk han interessert. Så er det å mase om den stakkars kona hans og hvor slem mannen er som ikke kan være bff med TS. 

Snakkr meg om narcissist.... Ass..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (2 minutter siden):

Du må være den minst utnyttede damen jeg har hørt om.

Er vel en ganske vanlig greie å tilbringe tid sammen på vei inn i et forhold.

Høres for meg ut som om du har vært med på leken.

Og så når du ikke lenger fikk oppmerksomheten hans gratis... Når han ville ha det som er normalt å få i bytte mot all tiden han har brukt på og med deg... Så gjemmer du deg bak at du er 'naiv'.

Haha.

Beklager, men det blir for dumt.

Skilt kvinne lokker med selskap, men blir fortørnet når selskap vil 'komme' bokstavelig talt. Sorry. Men det blir for dumt fra din side.

Om noe er du mer en attempted homewrecker enn et offer her.

Takk, så hyggelig du er. Men du er ikke allvitende heldigvis, og hadde du visst hva jeg har vært gjennom så hadde du ikke svart på den måten. Jo jeg har vært naiv, nei jeg så ikke det komme. Og jeg ønsket meg ikke noe som helst annet enn et vennskap. Jeg sa jo til ham flere ganger at jeg skulle holde meg langt unna menn nå og var overhode ikke interessert i noe som helst med noen. Hvordan han da kan ha fortsatt, javel... og nei jeg opplever ikke å ha utnyttet ham mer enn andre venner? Jeg har mange mannlige venner, ingen har oppført seg som han her. Og kunne aldri vært en "homewrecker" bare så det er sagt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Mona123 skrev (3 minutter siden):

Selvsagt ser jeg det. I etterkant, ikke underveis. Jeg ser at han må ha trodd det var gjensidig og sikkert fått en smell når jeg sier nei. Idiot er jeg ikke, bare veldig skadet etter et grusomt forhold. Og nei, helt ærlig har jeg ikke tenkt tanken på noe mer enn vennskap underveis, nettopp fordi han er gift så har jeg tatt det for god fisk at vi selvsagt bare er venner...? Men tydeligvis ikke. Og jeg er helt ærlig her nå , uansett hva noen måtte mene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (2 minutter siden):

Typisk luremus som prøver å renvaske samvittigheten sin.

Hun likte all oppmerksomheten hans, helt til hun fikk han interessert. Så er det å mase om den stakkars kona hans og hvor slem mannen er som ikke kan være bff med TS. 

Snakkr meg om narcissist.... Ass..

What?Du har virkelig ikke forstått....

AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden):

Her må du vel bare slikke sårene og finne andre som kan støtte deg etter bruddet ditt. Han er tapt sak på alle vis, dere får heller være fjerne bekjente framover. Hvis venninna di sier noe om sitt ekteskap, si ja og ha. 

Jeg har nok av dem som kan støtte meg, men han her støttet meg også veldig praktisk, hjalp med mange ting, og det satt jeg stor pris på. Ja hva hvis hun sier noe. Det blir ikke akkurat lett. Burde hun få vite hvordan han har holdt på eller er det ikke mitt ansvar å si noe? 

AnonymBruker
Skrevet

Gifte menn er generellt ute etter sårbare kvinner, de vil ha sex, du vil ha kjærlighet og omsorg. De får sex pga de trives ikke i forholdet. Poser og sekk!  Du er nok utnyttet, han forlater ikke kone, hus, hjem grunnet deg. Gifte menn er sånn. Det tar deg ca 6 mnd å komme over. Din x-gifte mann er urolig om du finner ny, mere enn du lurer på han! La han lure, det sårer han. 

Anonymkode: 41bbc...db7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...