Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste boka for litt siden, og så filmen i kveld. Likte begge veldig godt, men du verden så forskjellige boka og filmen var! Var utrolig spennende å se filmen selv når man hadde lest boka, det var veldig mye som var annerledes.

Gleder meg masse til resten av Wallanderfilmene! Vet det har kommet i alle fall en til, må få bestilt den snarest mulig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også lest boken, og syns den var kjempespennende. Hadde tenkt å leie filmen en kveld, men da jeg leste bak syns jeg ikke noe stempte med boken. Men hvis den er bra skal jeg gå å leie den, elsker sånne spenningsfilmer.

Skrevet

Keg leste boka for et års tid siden, og gledet meg skikkelig til filmen kom. Men jeg ble så sinnsykt skuffet. Masse var fjernet eller endret. Og slutten var jo ikke den samme i det hele tatt. Filmen i seg selv var bra, og hadde jeg ikke lest boka, så hadde jeg nok heller ikke blitt skuffa. Men å sammenligne de to er umulig. Boka er MYE bedre,

Skrevet

Vi ble også svært skuffet over filmen. Men på den annen side ble vi ikke overrasket, for ingen av Wallander-filmene jeg har sett har vært bra.

Venter i spenning på når de norske krimheltene kommer på film.

Harry Hole tror jeg de kan glemme - det får ikke blitt så bra som bøkene.

Cato Isaksen er mer laget for film, for der er det så masse pjatt og langt tidsforløp, at det kan funke.

Og så har vi outsideren Svend Foyn. Det kunne blitt artige filmer!

Fru Nitha

Skrevet

Har ikke sett noen andre Wallanderfilmer jeg da...

Jeg likte filmen godt. Er det en filmatisering der det meste stemmer men noen er annerledes er det jo så irriterende, men her var så mye endret at det var liksom helt ok.

• 3 uker senere...
Skrevet

Så filmen nå nettopp. Min første Wallander-film. Syns den var veldig spennende :)

Har ikke lest boka, men kan i hvertfall anbefale filmen.

Skrevet

Har en ny Wallander-film liggende her nå: Byidioten.

Gleder meg :)

Skrevet

Hvor har du fått tak i den?? Fant ikke den ute, jeg :sjenert:

Skrevet

Har ennå ikke sett filmen, men har lest boka. Må få rota meg til å se filmen også, gleder meg.

Skrevet (endret)

to ganger gitt..

Endret av Gitte
Skrevet

Jeg elsker kurt wallander, har alle bøkene om han, og har lest alle maaange ganger. Så inne i hodet mitt har jeg en bestemt mening om hvordan alle karakterene i boka ser ut osv, og dette gjorde at jeg ble KJEMPESKUFFA over filmen, men mest fordi den var helt annerledes enn boka. Derfor har jeg nå bestemt meg for å aldri mer se en film om Wallander. Liker de bøkene for godt... :sjenert:

• 6 måneder senere...
Skrevet

Han som spilte Kurt i de første filmene, stemmer mer med bildet jeg har av han, enn han som spiller Kurt i Byidioten, Afrikaneren etc....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...