AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Ønsker å være anonym. Jeg har en 8 åring som i det siste har begynt med å tisse og bæsje på de merkeligste plasser. I flasker, matbokser, på klær... Fant nå i kveld bæsj i vasken og på gulvet på badet, og jeg hadde jo såklart ikke sett det på gulvet før jeg hadde trødd i det og gått rundt i huset 😖 Når jeg snakker med han om det som har skjedd, begynner han å skrike, sier han er en stor idiot, og vil ikke komme med forklaring på hvorfor han gjør dette. Jeg er kun rolig når vi snakker om det, kjefter ikke, men bare ønsker et svar, og sier at dette må ikke skje igjen. Han sier han skal prøve, men kan ikke love noe. Det er ikke første gangen det skjer heller, vi har funnet kanskje 10 truser han har gjemt på rommet med diverse. Ble en skikkelig stram ammoniakklukt når vi henta de frem, og jeg tenker at det kan jo overhode ikke være bra for han å sove i 😱 Han er ellers en veldig smart og oppegående gutt, så det ikke det at han ikke KAN eller ikke VET... Er det noen andre som kan ha forklaring på hva det er som skjer, og hvordan vi bør gripe dette an? Hilsen fortvila mamma Anonymkode: 7b386...723
Prøver18 Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Ta med barnet til lege. Dette er ikke normalt. 41
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Ta med barnet til fastlegen og eventuelt få en henvisning. Ikke normalt. Anonymkode: 7a213...4fa 17
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Aldri hørt om noe lignende. Høres ut som en sak for fastlegen, først og fremst, og så kan han eller hun hjelpe dere videre. Sånn går det jo mildt sagt ikke an å holde på. Anonymkode: c8fdb...1b5 13
Rosatoast Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Kjenner ei jente som gikk med bleie til hun var tolv år, hun klarte ikke gå på do å bæsje. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Har dette begynt nå, eller har han alltid hatt uhell i trusa? Anonymkode: e57ba...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Dette har med kontroll å gjere. Det skjer nok vanskelige ting i livet hans som han ikkje har kontroll over og hans måte å overleve dette på er å ta kontroll på det han kan ha kontroll over. Trur det heiter encoporese. Anonymkode: 0b24e...94e 11
Silva Pluvialis Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Kan han ha vært utsatt for overgrep? Ta barnet med til legen, uansett, og ikke la han dusje om det mistenkes at noe kan ha skjedd. 13
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Lege med en gang, ikke noe å lure på. Anonymkode: da5eb...0d4 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Har det vært noen store forandringer i livet deres? Søsken? Flytting? Ville tatt barnet med til legen, for både fysisk og psykisk sjekk av barnet. Anonymkode: 4563b...187 12
Emas Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Dette høyres ut som et tilfelle for bup..Har dokke merka noke anna med barnet? Nedstemt, utagerande ol? 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Overgrep kan jeg ikke tro at det er. Han har hele tiden hatt perioder med "uhell", men også lange perioder uten noe. Jeg og barnefaren er ikke sammen, jeg har fått barn med ny samboer. Vi skal snart flytte, men jeg forstår det slik at det ser han veldig frem til. Skal få pusse opp rommet slik Han vil ha det, egen spillebule.. Men dette begynte lenge før det, og uhellene var enda mens jeg og barnefar var sammen 🤷🏻♀️ bare blitt litt mer bevisst "uhell", virker det som. Vi har prøvd barnepsykolog, men følte ikke vi kom noen vei. Fikk bare råd om hva vi skulle prøve, men som sakt, han har gode og dårlige perioder. Nå har det ikke vært noe på lenge, før det plutselig skjedde i kveld. Og det har ikke vært noe spesielt som har hendt i dag heller som jeg vet om. Så kanskje fastlege neste? -trådstarter Anonymkode: 7b386...723
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 Viktig å finne ut om det er noe fysisk galt eller om det er psykisk. Stemmer i hodet som sier hen skal bæsje osv. Anonymkode: cd744...7d3 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Overgrep kan jeg ikke tro at det er. Han har hele tiden hatt perioder med "uhell", men også lange perioder uten noe. Jeg og barnefaren er ikke sammen, jeg har fått barn med ny samboer. Vi skal snart flytte, men jeg forstår det slik at det ser han veldig frem til. Skal få pusse opp rommet slik Han vil ha det, egen spillebule.. Men dette begynte lenge før det, og uhellene var enda mens jeg og barnefar var sammen 🤷🏻♀️ bare blitt litt mer bevisst "uhell", virker det som. Vi har prøvd barnepsykolog, men følte ikke vi kom noen vei. Fikk bare råd om hva vi skulle prøve, men som sakt, han har gode og dårlige perioder. Nå har det ikke vært noe på lenge, før det plutselig skjedde i kveld. Og det har ikke vært noe spesielt som har hendt i dag heller som jeg vet om. Så kanskje fastlege neste? -trådstarter Anonymkode: 7b386...723 Ja. Fastlege. Han går igjennom noe veldig opprivende. En gutt på 8 år er ikke moden nok emosjonelt til å sette ord på det. Han trenger kanskje psykologhjelp - eller kanskje han kan snakke med noen på skolen han stoler på? Lærer, skolesykepleier, et eller annet... Anonymkode: f5739...ef7 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Viktig å finne ut om det er noe fysisk galt eller om det er psykisk. Stemmer i hodet som sier hen skal bæsje osv. Anonymkode: cd744...7d3 Fysisk har vi allerede utredet og utelukket, men det er en god stund siden. Ts Anonymkode: 7b386...723
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fysisk har vi allerede utredet og utelukket, men det er en god stund siden. Ts Anonymkode: 7b386...723 Da er det nok psykisk. Hvis hen synes det er flaut og virker angrende er det kanskje tvangsmessig. Søk profesjonell hjelp i psykiatrien. Anonymkode: cd744...7d3 4
Alice123 Skrevet 13. juni 2021 #17 Skrevet 13. juni 2021 Jeg vet om et tilsvarende tilfelle, samme alder. Da hadde barnet nettopp fått sitt første søsken søsken og taklet det svært dårlig. Babyen var SVÆRT etterlengtet etter mange år med prøving og IVF, og jeg misstenker (basert på egne observasjoner) at 8 åringen gikk litt for lut og kaldtvann i perioder (mye macdonalds, ipad og kjeft)? 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #18 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Overgrep kan jeg ikke tro at det er. Han har hele tiden hatt perioder med "uhell", men også lange perioder uten noe. Jeg og barnefaren er ikke sammen, jeg har fått barn med ny samboer. Vi skal snart flytte, men jeg forstår det slik at det ser han veldig frem til. Skal få pusse opp rommet slik Han vil ha det, egen spillebule.. Men dette begynte lenge før det, og uhellene var enda mens jeg og barnefar var sammen 🤷🏻♀️ bare blitt litt mer bevisst "uhell", virker det som. Vi har prøvd barnepsykolog, men følte ikke vi kom noen vei. Fikk bare råd om hva vi skulle prøve, men som sakt, han har gode og dårlige perioder. Nå har det ikke vært noe på lenge, før det plutselig skjedde i kveld. Og det har ikke vært noe spesielt som har hendt i dag heller som jeg vet om. Så kanskje fastlege neste? -trådstarter Anonymkode: 7b386...723 Du kan faktisk ikke utelukke overgrep, og det kan også skje i nær familie. Det at han også klandrer seg selv og tyr til skriking under konfrontasjonen viser jo at han ikke klarer å regulere følelsene sine. Du må fortsette med psykolog og BUP frem til dere finner årsaken bak problemet. Anonymkode: 621d4...df3 16
frøkenkoz Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 Det er som noen nevnte, overgrep er en ting når det gjelder dette. Kan selvfølgelig være andre tinger. Så om du mener dette er utelukket og barnepsykolog er prøvd så hadde jeg sagt at om han ikke klarer å bruke toalettet må kan faktisk gå med bleie. Kanskje dette gjør slik at han synes det er flaut? Men som sagt er dette en veldig merkelig ting å gjøre for en som er 8 år, så jeg har ville tatt han med til legen og kanskje bup en gang til, om det er lenge siden han var der tidligere.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 Hei! M31 her. Jeg gjorde det samme frem mot barneskolealder og det var ikke noe galt med meg... Håper jeg???? 🤣 Kan ikke huske at det var noe som utløste det. Var veldig gøy å leke og feilberegnet tiden og knipeferdighetene mine. Mener det var noe opplegg med lege og sykehuset men tror ikke de fant ut noe. Jeg hadde en bok der jeg registrerte bæsjene mine og fikk stjerne og premier etter jeg fikk mange nok stjerner. Bæsjene skulle klassifiseres etter størrelse på kjøretøy: motorsykler, biler, lastebiler og busser... 🤣 Kanskje jeg må høre med a mor om å få en oppdatert versjon. Husker jeg snurra trusene rundt på gulvet for å sende de så langt jeg klarte under badekaret slik at ingen skulle få vite 🤪 Gikk forsåvidt bra med meg. Samboer, barn, hus, stasjonsvogn, bikkje, jobb, bachelorgrad. Hvis det var noen trøst Anonymkode: 44a49...329 7
Anbefalte innlegg