Gjest Villfisker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Tenker spesielt på grønt. Vi har da ikke så annerledes klima enn Englad og Irland f.eks. Likevel har de masse av ferske urter og typer bladgrønt, og annet godt. Lett flere plasser etter brønnkarse f.eks, men er jo ingen som har det. 🤨 Urtene som selges, er oftest knusktørre og smakløse. Prøver man å kjøpe mint, får man bare noen tørre pinner, der det så vidt er noen blader på. Irriterende at det er så mye godt man ikke kan lage, fordi råvarene ikke finnes i butikken.
stan Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Prøv såkalte Asia butikker, der har de mye større utvalg. Kvalitet og friskhet varierer, så det er lurt å prøve flere butikker og flere ganger. 1
Zooey Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Problemet må være de store matkjedene? Når jeg tar turen til frukt og grønt-butikkene på Grønland er det mye større utvalg enn på hvilken som helst kjede. 3
Gjest Villfisker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 stan skrev (1 minutt siden): Prøv såkalte Asia butikker, der har de mye større utvalg. Kvalitet og friskhet varierer, så det er lurt å prøve flere butikker og flere ganger. Er jo verdt et forsøk. De har jo mye mer krydder også. Tror det er en slik butikk i nærheten i det minste, men usikker på hvor mye de har.
Gjest Linny111 Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Jeg bor i Storbritannia og sliter alltid med å finne persillerot og sellerirot når jeg skal lage norske retter. Føler ikke at det er kjempemye bedre her på akkurat grønt, men det er selvsagt mye bedre utvalg på mye annet. Nå er det en stund siden jeg har handlet i Norge da. Det er sant at de alltid har brønnkarse her.
pia mater Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Utvalget i Norge er generelt dårlig. Spiser glutenfritt og laktosefritt, er elendig utvalg. Det lille som er koster skjorta og. 🤷🏼♀️ 3
stan Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Villfisker skrev (13 minutter siden): Er jo verdt et forsøk. De har jo mye mer krydder også. Tror det er en slik butikk i nærheten i det minste, men usikker på hvor mye de har. Her jeg bor er det to hovedtyper butikker. "Persiske" og "vietnamesiske". Litt ulike i hva de har av mat. Imponerende utvalg, særlig i et par av de. Kan være lurt å høre når de får inn ferske varer.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 De fleste innvandrerbutikker pleier å ha bra utvalg av slike varer du etterspør, ts 👍 Anonymkode: cbb5d...85f
Gjest Villfisker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Zooey skrev (13 minutter siden): Problemet må være de store matkjedene? Når jeg tar turen til frukt og grønt-butikkene på Grønland er det mye større utvalg enn på hvilken som helst kjede. Helt klart. Ja, de innvandrerbutikkene er nok flinkere å sette pris på grønt og urter, frukt og grønt i det hele tatt. Så da bestiller de annerledes også. Linny111 skrev (14 minutter siden): Jeg bor i Storbritannia og sliter alltid med å finne persillerot og sellerirot når jeg skal lage norske retter. Føler ikke at det er kjempemye bedre her på akkurat grønt, men det er selvsagt mye bedre utvalg på mye annet. Nå er det en stund siden jeg har handlet i Norge da. Det er sant at de alltid har brønnkarse her. Så rart. Rotgrønnsaker er jo så lett å dyrke. pia mater skrev (12 minutter siden): Utvalget i Norge er generelt dårlig. Spiser glutenfritt og laktosefritt, er elendig utvalg. Det lille som er koster skjorta og. 🤷🏼♀️ Det er jeg enig i. Ser ingen grunn til at de produktene skal være så dyre heller. Merkelappen koster ikke så mye, at prisene kan rettferdiggjøres.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Logistikk og det at det bor så få mennesker i dette landet contra de fleste andre land gjør det ikke økonomisk for forhandlere å transportere inn. Og så har jo matvarebutikker her nærmest monopol. Men mynte kan du jo plante selv i en potte, den er utrolig voksevillig. Karse kan du ha i vinduet. Anonymkode: e5715...aa6 1
Gjest Villfisker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 stan skrev (6 minutter siden): Her jeg bor er det to hovedtyper butikker. "Persiske" og "vietnamesiske". Litt ulike i hva de har av mat. Imponerende utvalg, særlig i et par av de. Kan være lurt å høre når de får inn ferske varer. Da får jeg lete spesifikt etter det AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Logistikk og det at det bor så få mennesker i dette landet contra de fleste andre land gjør det ikke økonomisk for forhandlere å transportere inn. Og så har jo matvarebutikker her nærmest monopol. Men mynte kan du jo plante selv i en potte, den er utrolig voksevillig. Karse kan du ha i vinduet. Anonymkode: e5715...aa6 Får jeg tak i frø, kan jeg nok det ja. Brønnkarsen er det verre med. Den vokser i rennende bekker.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 pia mater skrev (22 minutter siden): Utvalget i Norge er generelt dårlig. Spiser glutenfritt og laktosefritt, er elendig utvalg. Det lille som er koster skjorta og. 🤷🏼♀️ Stakkars deg. Norge har ikke lagt opp til at folk ikke skal motta melk intravenøst og gluten i alt de spiser. Og prisene på alt som ikke inneholder melk og gluten, alt fra frukt, kjøtt, grønt osv, er jo så høyt at du må jo være millionær for å få nok næring i deg. Dagligvarebransjen suger! Anonymkode: 345d9...a00 1
pia mater Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars deg. Norge har ikke lagt opp til at folk ikke skal motta melk intravenøst og gluten i alt de spiser. Og prisene på alt som ikke inneholder melk og gluten, alt fra frukt, kjøtt, grønt osv, er jo så høyt at du må jo være millionær for å få nok næring i deg. Dagligvarebransjen suger! Anonymkode: 345d9...a00 Og å få økonomisk støtte er ikke bare bare når jeg "kun" har ibs. Så gleder meg på å kunne handle i Sverige. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 pia mater skrev (2 minutter siden): Og å få økonomisk støtte er ikke bare bare når jeg "kun" har ibs. Så gleder meg på å kunne handle i Sverige. Hva gjør folk med ibs som bor på Vestlandet da? Anonymkode: bd0f7...e6a
pia mater Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva gjør folk med ibs som bor på Vestlandet da? Anonymkode: bd0f7...e6a Det får du nesten spørre de om.
Gjest Linny111 Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 16 hours ago, Villfisker said: Så rart. Rotgrønnsaker er jo så lett å dyrke. Ja, problemet er vel at ingen kjøper det her.
Example Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 Litt av de samme grunnene til at folk står fem timer i kø på Svinesund for å kjøpe billig bacon og øl. Man får det utvalget man fortjener som gruppe.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 Example skrev (1 time siden): Litt av de samme grunnene til at folk står fem timer i kø på Svinesund for å kjøpe billig bacon og øl. Man får det utvalget man fortjener som gruppe. Alle jeg kjenner drar til Svinesund for å kjøpe marmorert entrecôte som er kuttet som en entrecôte, hjort, andebryst, sjalottløk som ikke er knøttsmå, oster, skinker og uendelig mye mer som knapt eksisterer i Norge, men er standard i selv Øst-Europa. Anonymkode: 64ac0...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå