Gå til innhold

pris på blandingshund

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva koster en blandingshund? er vel det eneste vi har råd til, men det kan vel være fine hunder deg også???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvsagt kan de være minst like fine som rasehunder. Prisene varierer vel helt fra gratis og oppover. Selv ga jeg 3500,- for den ene blandingshunden jeg har, en utrolig pen blanding av polarhunder.

Det kan jo kanskje være aktuelt med en omplasseringhund? Det koster 1500,- gjennom Trofast hvertfall.

Skrevet

Husk at du må ha penger til å ta den til dyrlegen og til å kjøpe utstyr og sånn..

Gjest Vindelspev
Skrevet

Alt fra gratis til 8000,- sistnevnte er ekstremtilfellene, da er det gjerne snakk om miniatyrblandinger eller det folk liker å kalle "unike" molosserblandinger.....

Husk at en blandingshund ikke er en rase. Se på hva som er blandet sammen og hvilke egenskaper de forskjellige rasene innehar. Enkelte mikser skal du styre langt unna, andre ting kan være helt ok.

Gjest Violetta
Skrevet

Vindelspev - hva er "molosserblanding"? Det har jeg aldri hørt om før.

Jeg overtok min hund gratis. Han er en blanding, og verdens fineste, snilleste og mest familievennlige hund. Jeg kjente til dem jeg fikk ham av, de visste hvem han stammet fra og kjente til deres gemytt, noe jeg syntes var viktig.

Skrevet

Jeg er helt i mot at man skal gi bort hunder gratis. Det følger mer ansvar med om man må betale noen kr.

naboen hadde tenkt å gi vekk 9 valper. Etter en prat med meg så tok han 500 for hver.

Skrevet
hva er "molosserblanding"? Det har jeg aldri hørt om før.

Blandinger av diverse molosserhunder (cane corso, dogo canario, bullmastiff, tosa inu, fila brasileiro, ca de bou etc), mastifflignende hunder med andre ord. Rottweileren er også en moloss, leonberger er en moloss, grand danois er en moloss amstaff/pitbull/staffebull er en moloss pluss en haug av ukjente raser jeg ikke ramser opp akkurat nå, for det er en haug og jeg tviler på at du vet hvem 2 av dem er engang ;)

Skrevet

Jeg betalte 1500kr for vår. Blanding av rottweiler og labrador.

Skrevet

vi ga hele 7000...... men så kjenner vi stamtavlen til den, og den er vaksinert, og trygg på barn.

så trygg en kan bli iallefall.

Skrevet
Jeg er helt i mot at man skal gi bort hunder gratis. Det følger mer ansvar med om man må betale noen kr.

naboen hadde tenkt å gi vekk 9 valper. Etter en prat med meg så tok han 500 for hver.

Det kommer vel an på. Om man gir hunden bort til noen man kjenner har det vel ikke noen betydning om man tar betalt eller ikke.

Skrevet

Siden du ikke har råd til rasehund (som koster ifra 4000 til 1200 ++ ) hvordan har du tenkt til å få råd til evt uforutsette vetrinærutgifter ?

Skrevet

Foreldrene mine betalte 700 for sin hund, inkludert vaksine og helsesjekk samt stamtavle. Han er blanding av schnauzer og border collie, og rett og slett nydelig. Han har et herlig gemytt og er utrolig sprek...trenger mye mosjon, men foreldrene mine liker aa gaa lange turer heldigvis!

Skrevet

Allt fra 0 til masse. Det viktigste er at du finner en hund som er blandet med raser som passer til deg og din livsstil. Om du ikke på død og liv vil ha valp er det mange hunder som trenger nye hjem og omplasseres av den grunn. Sjekk opp med forskjellige omplasseringer og sjekk ut nettsider/annonser som f.eks dyrenett.no

anbefaller deg å forsikre hunden så blir ikke vetrinær utgiftene så høye. En frisk hund vaksineres 1 gang i året (ca 3500-400 kr) og skal ha markkur 2 ganger i året (kostnadene varierer med kiolene på hunden, men det er ikke velidg dyrt)

Forsikringens premine varierer fra rase og type forsikring du har. Det løner seg å¨sjekke opp litt forskjellige selskaper.

Skrevet

Prisen på blandingshunder kan variere veldig. Har sett de gies bort, og har sett folk tar 5000 for de, så... Jeg betalte 3000 for min, blanding av bichon frise og dalmatiner. Men hun er liten, og de små er som regel dyrere. Selvom det kommer fler og fler av de og. Blandingshunder er ofte veldig fine, men sjekk hva de er blanding av først. Hvis det i utgangspunktet er to vanskelige raser, så er valpene vanskelige og.

Skrevet
Siden du ikke har råd til rasehund (som koster ifra 4000 til 1200 ++ ) hvordan har du tenkt til å få råd til evt uforutsette vetrinærutgifter  ?

Da kan personen kanskje bruke pengene som h*n ikke bruker på hunden, til vetrinærutgifter. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...