AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Skal kjøre til Trondheim fra Bergen i juli. Da er babyen vår 8 uker. Det er en 10 timers biltur hvis du kjører i ett, men vi må stoppe en del for mating og forskjellig. Ville dere beregnet å kjøre en dag før for å legge en overnatting til på veien eller bare kjørt i ett? Anonymkode: 058db...fc0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Overnattet uten tvil. Anonymkode: e9b93...a90 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Jeg ville stoppet flere ganger for mating osv. Men synes ikke det er nødvendig med overnatting Anonymkode: 71562...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Overnatting uten tvil! Dere vil jo bruke ganske så mange flere timer med alle pausene dere må ha! Anonymkode: 21f8f...81f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Vi pleier å stoppe i Lom / Otta / Dombås for overnatting. Det er en LANG tur, med mye trafikk. Anonymkode: 99b33...ad1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Jeg ille satsa på overnatting. Vi kjører ofte Stavanger-Oslo, som er en kortere tur og tar alltid en overnatting et sted rundt Kristiansand nå som i har små barn. Finn et fint sted på veien dere uansett kunne tenke dere å besøke og gjør en tur av det Anonymkode: 03f74...600 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Høres ut som en mye bedre idé å fly Anonymkode: e312f...276 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Dere som kommenterer at dere ville hatt overnatting eller reise med fly. Er dere ikke vandt til å reise langt med bil? Selv bor jeg i nordland og reiser mange ganger i året til familie i Trøndelag og det går veldig fint. Vi stopper hver 3 time for tisse og matpauser. Vi ha reist slik i alle år. Har 3 barn og alle har overlevd 😆 Anonymkode: 71562...6ab 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Jeg tenker det er for lenge i bilstol med ett strekk. Så overnatting Anonymkode: 83f41...9bc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som kommenterer at dere ville hatt overnatting eller reise med fly. Er dere ikke vandt til å reise langt med bil? Selv bor jeg i nordland og reiser mange ganger i året til familie i Trøndelag og det går veldig fint. Vi stopper hver 3 time for tisse og matpauser. Vi ha reist slik i alle år. Har 3 barn og alle har overlevd 😆 Anonymkode: 71562...6ab Ja, men spedbarn skal ikle sitte så lenge i bilstol. Anonymkode: 83f41...9bc 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 Kunne ikke falt meg inn å reise mer enn 3-4 timer med bil. Spesielt ikke med barn. Anonymkode: e312f...276 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Ville stoppet. Tok tilsvarende tur med et like gammelt barn, og selv om det hadde vært godt å komme hjem en dag tidligere var det veldig fint med en stopp. Da kunne vi ta noen avstikkere for sightseeing, gå en liten tur, spise godt, og ikke stresse Anonymkode: b5d77...cfd
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som kommenterer at dere ville hatt overnatting eller reise med fly. Er dere ikke vandt til å reise langt med bil? Selv bor jeg i nordland og reiser mange ganger i året til familie i Trøndelag og det går veldig fint. Vi stopper hver 3 time for tisse og matpauser. Vi ha reist slik i alle år. Har 3 barn og alle har overlevd 😆 Anonymkode: 71562...6ab Jeg er vant til å reise langt med bil, hele oppveksten min var ferie bilturer da foreldrene mine kom fra ulike deler av landet uten noe særlig tilgang på flyplasser så det var enten kjøretur på 8-9 timer ene veien eller 6-7 timer andre veien. Skulle vi noe annet enn besøke besteforeldre var det biltur til Danmark eller Sverige i stedet. Det var noe dritt, og jeg ble alltid bilsjuk av de svingete småveiene, og jeg hater lange bilturer den dag i dag 🙈 Det eneste positive jeg tar med meg er stopp på kjekke steder underveis. Tenker det er ingenting galt i å dele opp turen for å gjøre opplevelsen positiv. Men for all del, om TS og partner elsker å kjøre langt i bil og baby sover så kan man også ta det i en strekke. Anonymkode: 03f74...600
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dere som kommenterer at dere ville hatt overnatting eller reise med fly. Er dere ikke vandt til å reise langt med bil? Selv bor jeg i nordland og reiser mange ganger i året til familie i Trøndelag og det går veldig fint. Vi stopper hver 3 time for tisse og matpauser. Vi ha reist slik i alle år. Har 3 barn og alle har overlevd 😆 Anonymkode: 71562...6ab Vi kjører Oslo-Nordland et par ganger i året, stopper alltid 2-3 netter hver vei, synes det er koseligere. Så jeg ville tatt en overnatting eller to på et fint sted, TS, om dere ikke har det travelt 😊 Anonymkode: 230f3...92c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 Jeg ville tatt det litt som det kom. Sjekket aktuelle overnattingssteder og overnattet ved behov. Det er så vanskelig å forutse. Kanskje elsker baby bil og sover som bare det, med en liten pupp og bleiestopp hver tredje time. Kanskje må dere stoppe så ofte og så lenge at det er uaktuelt å kjøre alt i en strekk. Ha en lav terskel for å justere planen underveis, er mitt tips. Anonymkode: 35789...720
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 Vi skal kjøre Oslo-Nordland i sommer og har planlagt tre overnattinger opp og to ned. En av overnattingen oppover er planlagt ut i fra at vi skal rekke en ferje på formiddagen. Babyen vår er 6 mnd på tidspunktet. Har vært uaktuelt å kjøre med færre en to overnattinger hver vei. Anonymkode: c6d14...3f4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 Vi kjørte en 9 timers biltur når vår var 6 uker. Det gikk helt fint - hadde tre lange stopp på over timen, samt to krisestopp på 20-30 minutter. Tok jo h*** lang tid, men det gikk helt fint. Han sov så godt som hele veien (første stopp var fordi jeg rett og slett ikke kunne holde meg lenger - ikke fordi ungen var våken, men da hadde han sovet i 3,5 time så...). Litt mer knirkete tre uker senere når vi skulle hjem, og to måneder senere gikk det ikke. Da ble det spontanovernatting etter å ha stoppe 6 ganger på det som vanligvis er en time av turen Anonymkode: 5dec4...f0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå