Gå til innhold

Barnemark i barnehagen 😱

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

fikk melding fra barnehagen før helgen at det er rapportert om noen tilfeller med barnemark i barnehagen. 

Har prøvd å sett etter til 4 åringen min, men han blir helt krakilsk om jeg skal se i rumpa hans. 

Kan jeg bare gi han medisin for å bare være sikker på at han ikke går rundt med mark i rumpa ? 
Får helt noia selv og har følt at det klør overalt etter jeg fikk beskjed 😅

Anonymkode: afd23...e16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei

fikk melding fra barnehagen før helgen at det er rapportert om noen tilfeller med barnemark i barnehagen. 

Har prøvd å sett etter til 4 åringen min, men han blir helt krakilsk om jeg skal se i rumpa hans. 

Kan jeg bare gi han medisin for å bare være sikker på at han ikke går rundt med mark i rumpa ? 
Får helt noia selv og har følt at det klør overalt etter jeg fikk beskjed 😅

Hele familien må behandles. Skifte alt av sengetøy, vask det minst 60grader, klær og. Obs håndvask. Lykke til. Ekle greier. 

Anonymkode: bae87...7ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Markene kommer ned mot utgangen, for å si det pent :P om kvelden når man sover, så du kan sjekke da, men jeg hadde satt hele familien på marke kur for det smitter som fy.

Anonymkode: 211ab...f1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hele familien må behandles. Skifte alt av sengetøy, vask det minst 60grader, klær og. Obs håndvask. Lykke til. Ekle greier. 

Anonymkode: bae87...7ea

Ja har begynt å kokvaske håndkle, kluter og sengetøy. 
Skal gjøre det igjen når jeg får skaffet medisin i morgen tror jeg. 

Greit å være på sikre siden tenker jeg 😅

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Markene kommer ned mot utgangen, for å si det pent :P om kvelden når man sover, så du kan sjekke da, men jeg hadde satt hele familien på marke kur for det smitter som fy.

Ja blir å sette meg, storebroren, lillegutt og  gubben på en kur 😂

Tenker bare å få tatt en kur for å være 100% sikker. For tror ikke jeg får det ut av hodet hvis ikke 😅 kjenner det er greit at ungen har siste uke i barnehagen nå før ferien. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir litt vanskelig å sjekke 4 åringen i rumpa om natta for han bruker nattbleie. Våkner av ingenting 😅😅

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir litt vanskelig å sjekke 4 åringen i rumpa om natta for han bruker nattbleie. Våkner av ingenting 😅😅

ts

Ja jeg skjønner ikke hvorfor du må sjekke, men heller det enn å prøve å sjekke en krakilsk unge, som du sier. Det er jo ikke greit 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt barn i barnehage i 10 år nå. Med jevne mellomrom kommer det meldinger om barnemark(og lus). Men vi har aldri fått det i hus her.

Har heller aldri tatt kur bare sånn i alle tilfelle.

Anonymkode: 907bd...aba

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sover han lett så hadde han garantert våknet om han hadde mark. Det klør på natta!

Anonymkode: 3ba25...cde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sover han lett så hadde han garantert våknet om han hadde mark. Det klør på natta!

Anonymkode: 3ba25...cde

Har spurt om det klør i rumpa og han sier nei 🤷‍♀️ 
Kanskje se ann utover uka

ts

AnonymBruker
Skrevet

Barnemark er heldigvis ufarlig. Om han ikke klør ville jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 041b3...815

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har hørt det klør veldig mye, så mye at det blir dere nok å merke. Vær nøye med håndhygiene 

Endret av Porselen99
AnonymBruker
Skrevet

Har han mark hadde du vist det..

Anonymkode: 5d94d...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed i dag om ett tilfelle av barnemark på avdelingen der barnet vårt går. Jeg merker at jeg friker litt ut. Jeg har googlet,men jeg blir ikke klok. Barnet vårt viser små tegn på at hun klør på rompa. Jeg ser at hun har litt bleieutslett så lurer på om det bare er pga det. 🤞🏻 Dere som har vært borti det,hva var symptomene? 

Anonymkode: 03b7b...905

AnonymBruker
Skrevet

Det har vi fått melding om 2 ganger og vi har heldigvis ikke blitt smitta enda. Hadde skikkelig fokus på håndvask og ikke ta på rompa i en periode :ler: 

Anonymkode: ff1fc...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...