AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Hei! Holder det med 10 m2 soverom og 8 m2 walk-in-closet? Vi ønsker bare en stor seng på soverommet, og kanskje en tv på veggen. Anonymkode: ba9ac...4d8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Høres ut som mer enn de fleste har Anonymkode: 69ec8...8df 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Det høres mye ut Vårt soverom er på 15 kvm, vi bruker ca 9kvm av de til seng med mye god plass rundt senga og ca 6 kvm til stor garderobeløsning. Vi har god plass til å svinge en katt her. Anonymkode: e07ff...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 21.36): Det høres mye ut Vårt soverom er på 15 kvm, vi bruker ca 9kvm av de til seng med mye god plass rundt senga og ca 6 kvm til stor garderobeløsning. Vi har god plass til å svinge en katt her. Anonymkode: e07ff...ee2 Danser dere swing med katten på soverommet? Anonymkode: 4ce15...47a 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Danser dere swing med katten på soverommet? Anonymkode: 4ce15...47a Eller så holder de den i halen og svinger den rundt? 😭 Anonymkode: d7c6d...add 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 20.34): Høres ut som mer enn de fleste har Anonymkode: 69ec8...8df AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 21.36): Det høres mye ut Vårt soverom er på 15 kvm, vi bruker ca 9kvm av de til seng med mye god plass rundt senga og ca 6 kvm til stor garderobeløsning. Vi har god plass til å svinge en katt her. Anonymkode: e07ff...ee2 Men det føles kanskje som mer når man har det i samme rom? Jeg har kanskje blitt litt blind på størrelser etter å ha sett mye på diverse plantegninger. Anonymkode: ba9ac...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 10 kvm soverom er ikke mye hvis dere skal ha stor seng (180 cm) og (små) nattbord i tillegg. Det kommer også an på planløsningen/utformingen på rommet. Men 8 kvm walk-in garderobe høres fint ut, så lenge dere får utnyttet plassen godt. Anonymkode: d1e2a...79d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 10kvm hørtes litt lite ut. Det er godt med litt luft rundt selga, og plass til en benk med oppbevaring i fotenden til puter og sengeteppe. 8kvm walk inn høres ok ut, såfremt lengde/bredde er optimal. Anonymkode: a6074...d17
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 10 kvm soverom er ikke mye hvis dere skal ha stor seng (180 cm) og (små) nattbord i tillegg. Det kommer også an på planløsningen/utformingen på rommet. Men 8 kvm walk-in garderobe høres fint ut, så lenge dere får utnyttet plassen godt. Anonymkode: d1e2a...79d Hvordan planløsning bør vi legge opp til? Vi kan endre på romløsningen. Vi har akkurat nå 3,10 meter på veggen bak sengen, så bør jo være plass til 1,80 og vel så det. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 10kvm hørtes litt lite ut. Det er godt med litt luft rundt selga, og plass til en benk med oppbevaring i fotenden til puter og sengeteppe. 8kvm walk inn høres ok ut, såfremt lengde/bredde er optimal. Anonymkode: a6074...d17 Vi kommer ikke til å trenge noen benk til oppbevaring av puter og sengetepper, siden vi ikke bruker det i sengen. Men om det behovet oppstår i fremtiden, kanskje det kan funke med en skuff under sengen? Hvor mye plass vil du si man trenger på hver side av sengen? Jeg synes det er vanskelig å se for seg. Anonymkode: ba9ac...4d8 3
silkestrå Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan planløsning bør vi legge opp til? Vi kan endre på romløsningen. Vi har akkurat nå 3,10 meter på veggen bak sengen, så bør jo være plass til 1,80 og vel så det. Vi kommer ikke til å trenge noen benk til oppbevaring av puter og sengetepper, siden vi ikke bruker det i sengen. Men om det behovet oppstår i fremtiden, kanskje det kan funke med en skuff under sengen? Hvor mye plass vil du si man trenger på hver side av sengen? Jeg synes det er vanskelig å se for seg. Anonymkode: ba9ac...4d8 Vi har ca 16 kvadrat + omkring 6 kvadrat walk-in closet. Veggen bak sengen er ca 4 m, og med en 1, 80 seng har vi altså litt over en meter på hver side. Da har vi god plass til nattbord på begge sider, samt en liten benk på mannens side og et klatrestativ til kattene (jada, jeg vet, - crazy cat lady) på min side. Det er romslig, men ikke kjempestort, så jeg ville nok ikke hatt det så mye mindre. Gjesterommet er på ca 10 kvadrat, og jeg synes det er dårlig plass rundt sengen der inne.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi kommer ikke til å trenge noen benk til oppbevaring av puter og sengetepper, siden vi ikke bruker det i sengen. Men om det behovet oppstår i fremtiden, kanskje det kan funke med en skuff under sengen? Hvor mye plass vil du si man trenger på hver side av sengen? Jeg synes det er vanskelig å se for seg. Anonymkode: ba9ac...4d8 I tillegg til oppbevaring bruker vi benken til klær vi tar av/på, på soverommet, i og med at vi ikke går nakne fra bad til soverom. det er ryddigere enn at det ligger på gulvet. Benken er også grei å ha ved skift av sengetøy. Da man legger dyner og puter her i stedet for på gulvet. Så selv om jeg ikke så behovet, og vi kjøpte det som "fancy møbel, fordi vi har plassen", har det blitt en av løsningene som gikk fra "hvorfor ikke" til favoritt. (akkurat som dobbelt servant - kan ikke anbefales nok når dere først bygger) På hver side tenker jeg bort i mot en meter, mulig litt under. Sett et kompakt møbel opp mot en vegg, så ser du hvor trangt det raskt blir. Det er slitsomt å smyge seg langs veggen, og føles også raskt klaustrofobisk. Og plutselig har dere 2-3 unger, som samsover hele/halve natten, og da kan jeg love deg at 2m bredde på senga er en drøm. Anonymkode: a6074...d17
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): I tillegg til oppbevaring bruker vi benken til klær vi tar av/på, på soverommet, i og med at vi ikke går nakne fra bad til soverom. det er ryddigere enn at det ligger på gulvet. Benken er også grei å ha ved skift av sengetøy. Da man legger dyner og puter her i stedet for på gulvet. Så selv om jeg ikke så behovet, og vi kjøpte det som "fancy møbel, fordi vi har plassen", har det blitt en av løsningene som gikk fra "hvorfor ikke" til favoritt. (akkurat som dobbelt servant - kan ikke anbefales nok når dere først bygger) På hver side tenker jeg bort i mot en meter, mulig litt under. Sett et kompakt møbel opp mot en vegg, så ser du hvor trangt det raskt blir. Det er slitsomt å smyge seg langs veggen, og føles også raskt klaustrofobisk. Og plutselig har dere 2-3 unger, som samsover hele/halve natten, og da kan jeg love deg at 2m bredde på senga er en drøm. Anonymkode: a6074...d17 Vi har knagg til klær som ikke er helt skitne nå, og så skal vi ha skittentøyssjakt til vaskerommet på soverommet for skittentøy. I tillegg vil vi antageligvis gå nakne fra bad til soverom. Hele bad/soverom/walk-in-closet-avdelingen er separert fra resten av huset, så ingen vil se oss, og vi går uansett nakne nå. Hehe. Angående tometersseng ser jeg utvilsomt behovet. Vi har 160 og to barn som gjerne samsover med oss nå. Hehe. Jeg tror jeg må finne et rom i samme størrelse og aller helst en seng i ønsket størrelse, så jeg klarer å visualisere dette her. Anonymkode: ba9ac...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Eller så holder de den i halen og svinger den rundt? 😭 Anonymkode: d7c6d...add Haha ser det for meg😂 Anonymkode: ca702...c58
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan planløsning bør vi legge opp til? Vi kan endre på romløsningen. Vi har akkurat nå 3,10 meter på veggen bak sengen, så bør jo være plass til 1,80 og vel så det. Anonymkode: ba9ac...4d8 Det høres jo romslig ut, men 310 cm bredde på rommet minus 180 cm bred seng gir 130 cm til rådighet. Dette må i tillegg deles på to (med mindre dere vil ha sengen inntil veggen på den ene langsiden), og da gjenstår det kun 65 cm på hver side av sengen. Jeg har 60 cm på den ene siden av sengen, og drøyt en meter på den andre siden - må ha det sånn fordi jeg har skap inne på soverommet (da er det altså en meter fra seng til skapdør, ikke til veggen). Den gode plassen på den ene siden av sengen gjør at rommet føles luftigere, men jeg tror jeg ville følt det nesten klaustrofobisk med vegger kun 65 cm fra sengen på begge sidene... Det går jo greit, men vil neppe føles særlig stort ut! Hvis dere beholder 160 cm-sengen deres vil dere kunne få 75 cm på hver side. Den forskjellen merkes godt, vil jeg tro. Så kommer det jo også an på hvor langt rommet er - hvis dere har 10 kvm og bredden er 3,10 m vil vel lengden bli ca 3,25 - dvs drøyt én meter når man trekker fra seng, gavl osv. Det er helt fint, men ikke stort nok til å "kompensere" i noen stor grad for at det er trangt på sidene av sengen. Alt kommer jo an på hva dere ønsker å prioritere 👍 Anonymkode: d1e2a...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå