AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Rekord i teit spørsmål muligens, men man blir jo usikker på sånn ca alt når man er førstegangs da. Jeg er gravid og har snart termin, og lurer på hvor farlig er støv for små babyer? Jeg vasker og tørker støv ofte, men føler at spesielt på soverommet (der babyen tross alt skal sove) blir det så himla mye støv hele tiden. Sikkert på grunn av klær og sånn. Det bare virvler rundt, og samler seg et nytt lag innen timer etter vask. Legger vel spesielt merke til det nå 😂 Noen tips? Og noen som kanskje ikke er så grønne på foreldrerollen som kan si ting som at baby ikke dør av støv og chill osv? Tenker jo på dette med allergi og astma osv blant annet. Anonymkode: 6372a...ae1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Det er ikke farlig med støv, og man utvikler ikke allergi og astma av å bli utsatt for støv Jeg var relativt grønn på alt som hadde med baby å gjøre før første fødsel selv, så jeg forstår spørsmålet. Vi er så lite glad i vasking og støvtørking at akkurat det tenkte jeg aldri på. Vi har hund som røyter og drar inn skitt utenifra også, og babyene våre har krabbet fornøyde rundt og garantert slikket på gulvet mer enn én gang 😅 Helsesykepleieren sa angående hunden at det antagelig bare var bra for immunsystemet (så lenge de ikke var allergiske mot husdyr). Anonymkode: 58fec...9c4 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Baby dør ikke av støv, chill Jeg er sikker på at det er veldig rent og pent hos deg, akkurat nå som du er i redemodus og det er sol så ser man jo plutselig alt støvet. Tenk hvor støvete det er hjemme hos oss med flere barn og husdyr 🙈 Angående allergi vet vi lite om hvem som kan få eller ikke få dette, men det anbefales IKKE å holde seg unna typiske allergener, heller motsatt. Å omgås dyr og begynne tidlig å smake på ulike ting skal være bra. Eneste man er helt klar på er å ikke utsettes for tobakksrøyk https://www.lhl.no/lhl-astma-og-allergi/allergi/allergi/#prevention Anonymkode: a185b...157 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Det er mye kjemikalier i støv og giftstoffer samler seg opp i dem, noe jeg ikke var klar over med førstemann da det var ekstremt støvete! Derfor anbefales det å ha rene gulv og ikke hybelkaniner. Men støv i luften finnes jo, vanskelig å ikke ha noe som helst støv. Anonymkode: 7702f...5b8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 https://www.bygg.no/overraskende-mengder-miljogifter-i-stov/1287505!/ Anonymkode: 7702f...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå