AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Del Skrevet 13. juni 2021 Har fått utskrevet betablokker metoprolol sandoz 25 mg som jeg kan ta ved behov. Har vært plaget med ekstraslag I ett år nå... Noen som ønsker å dele erfaringer om betablokkere og hvordan det funker ? Evt.om dere slitere ekstraslag eller hjertebank Anonymkode: d9d6d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Del Skrevet 13. juni 2021 Jeg har brukt metoprolol sandoz 25 mg i over ett år nå pga ekstraslag. Funker veldig fint igrunn. Kan kjenne de fortsatt noen ganger, men ikke like mye og like harde slag. Fikk ingen bivirkninger. Så bare positiv erfaring. Anonymkode: 2162d...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 13. juni 2021 #3 Del Skrevet 13. juni 2021 Har brukt betablokkere i flere år, men er ikke plaget med ekstraslag, merker stort sett ikke at jeg har det. Bare å sende pm hvis du har noen spørsmål om betablokkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Del Skrevet 13. juni 2021 Fungerte topp for min hjertebank. Var jo derfor jeg fikk resepten, så det sier seg jo nesten selv? Men ja, det hjalp meg veldig. Pulsen ble roligere og jeg følte meg bedre. Bare å prøve! Anonymkode: 94ae2...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Del Skrevet 13. juni 2021 pia mater skrev (3 timer siden): Har brukt betablokkere i flere år, men er ikke plaget med ekstraslag, merker stort sett ikke at jeg har det. Bare å sende pm hvis du har noen spørsmål om betablokkere. Takk for svar:) Var det pga ekstraslag du måtte begynne på betablokkere? Hadde du ellers normal puls til vanlig eller forhøyet puls? Min puls er normal til vanlig, men så får jeg de ekstraslagene helt sånn plutselig og noen ganger er de mange og kraftige, blir så redd da... Men er så skeptisk til de betablokkere siden de senker ned pulsen, er redd jeg kommer til å få så lav puls at jeg blir svimmel osv... Hvor stor dose tar du ? Anonymkode: d9d6d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har brukt metoprolol sandoz 25 mg i over ett år nå pga ekstraslag. Funker veldig fint igrunn. Kan kjenne de fortsatt noen ganger, men ikke like mye og like harde slag. Fikk ingen bivirkninger. Så bare positiv erfaring. Anonymkode: 2162d...201 Ok. Hvor ofte hadde du ekstraslag og fant de ut hva som var grunnen? Hvordan påvirker tablettene pulsen din ? Har helt normal puls til vanlig og er redd at den kommer til å bli veldig lav og at jeg vil evt.føle meg svimmel... Kan man ta seg ett glass vin når man går på betablokkere? Anonymkode: d9d6d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Del Skrevet 13. juni 2021 Hvorfor har dere fått betablokkere og hvor gamle er dere? Anonymkode: 6fa3e...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 14. juni 2021 #8 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar:) Var det pga ekstraslag du måtte begynne på betablokkere? Hadde du ellers normal puls til vanlig eller forhøyet puls? Min puls er normal til vanlig, men så får jeg de ekstraslagene helt sånn plutselig og noen ganger er de mange og kraftige, blir så redd da... Men er så skeptisk til de betablokkere siden de senker ned pulsen, er redd jeg kommer til å få så lav puls at jeg blir svimmel osv... Hvor stor dose tar du ? Anonymkode: d9d6d...4c2 Måtte begynne på de pga medfødt hjertesykdom. Har ellers helt normal puls og blodtrykk. Merker jeg kan bli litt svimmel av å reise meg opp for fort, men er ikke plaget med svimmelhet. Du har en lav dose og tar kun ved behov, så tror ikke du blir så plaget med bivirkninger. Jeg bruker nå annen type betablokker enn deg, men har brukt metoprolol 25 mg før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 14. juni 2021 #9 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan man ta seg ett glass vin når man går på betablokkere? Anonymkode: d9d6d...4c2 Null problem. Tenk på alle oss som bruker betablokkere fast. Lar ikke være å drikke av den grunn. Du kan godt være litt forsiktig i starten så du kjenner om du har endret toleranse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. juni 2021 #10 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor har dere fått betablokkere og hvor gamle er dere? Anonymkode: 6fa3e...e5f Jeg har fått pga høy puls - på det verste 155 uten aktivitet. Jeg er litt over 40 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. juni 2021 #11 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har fått utskrevet betablokker metoprolol sandoz 25 mg som jeg kan ta ved behov. Har vært plaget med ekstraslag I ett år nå... Noen som ønsker å dele erfaringer om betablokkere og hvordan det funker ? Evt.om dere slitere ekstraslag eller hjertebank Anonymkode: d9d6d...4c2 Jeg har mye ekstraslag og hjertebank med betablokkere... Får de for høy puls, og fikk som svar at jeg vil kjenne ekstraslag bedre når pulser en saktere, fordi da rekker jeg å kjenne dem i motsetning til når pulsen er over 120... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Del Skrevet 14. juni 2021 Stått på Betablokkere i over 10 år, siden jeg var 19 år grunnet medfødt hjertefeil. Bruker 150 mg daglig, det går helt fint, har blitt litt alko i løpet av 20-årene ja hehe.. Betablokker er en utprøvd og trygg medisin og 25 mg er lavdose så tror ikke du trenger å engste deg for sterke bivirkninger her akkurat. Anonymkode: 5282e...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Del Skrevet 14. juni 2021 Teatrica skrev (26 minutter siden): Jeg har fått pga høy puls - på det verste 155 uten aktivitet. Jeg er litt over 40 år... Hvordan føler du deg når du har 155 i puls uten aktivitet? og hvor lenge varer dette? Anonymkode: 6fa3e...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. juni 2021 #14 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan føler du deg når du har 155 i puls uten aktivitet? og hvor lenge varer dette? Anonymkode: 6fa3e...e5f Det er veldig ubehagelig, småkvalm og svimmel og kjempesliten... Det siste anfallet varte i noen timer, da brukte jeg dobbel dose med betablokker og fikk det ned igjen. Hvis det ikke hadde gått ned av seg selv, hadde jeg ifølge legen måttet legges inn og få betablokker intravenøst for å konverterte hjerterytmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Del Skrevet 14. juni 2021 pia mater skrev (1 time siden): Null problem. Tenk på alle oss som bruker betablokkere fast. Lar ikke være å drikke av den grunn. Du kan godt være litt forsiktig i starten så du kjenner om du har endret toleranse. Jeg sendte deg en pm med flere spørsmål, vet ikke om du har sett meldingen? Anonymkode: d9d6d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg hadde også normal puls til vanlig. Jeg ble ikke svimmel. Legen har tenkt gjennom dosen før han gav den til deg. Om du skulle bli svimmel så ringer du legen og spør om du skal redusere dosen. Anonymkode: 94ae2...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Del Skrevet 14. juni 2021 Teatrica skrev (10 minutter siden): Det er veldig ubehagelig, småkvalm og svimmel og kjempesliten... Det siste anfallet varte i noen timer, da brukte jeg dobbel dose med betablokker og fikk det ned igjen. Hvis det ikke hadde gått ned av seg selv, hadde jeg ifølge legen måttet legges inn og få betablokker intravenøst for å konverterte hjerterytmen. Oi, dette hørtes ikke gøy ut. Jeg har som regel normal puls i hvileposisjon, men når jeg reiser meg opp, kan den plutselig gå helt opp til 130 og mer og være slik så lenge jeg står oppreist eller går sakte. Den kan også fyke i været når jeg begynner å gå rolig. Når jeg setter meg ned kan det noen ganger ta opptil 20 min til den er rolig igjen... Har du hjertearytmi med høy puls ? Mener at det heter takykardi Anonymkode: d9d6d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, dette hørtes ikke gøy ut. Jeg har som regel normal puls i hvileposisjon, men når jeg reiser meg opp, kan den plutselig gå helt opp til 130 og mer og være slik så lenge jeg står oppreist eller går sakte. Den kan også fyke i været når jeg begynner å gå rolig. Når jeg setter meg ned kan det noen ganger ta opptil 20 min til den er rolig igjen... Har du hjertearytmi med høy puls ? Mener at det heter takykardi Anonymkode: d9d6d...4c2 Glemte å si at jeg er 38 år Ts Anonymkode: d9d6d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. juni 2021 #19 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi, dette hørtes ikke gøy ut. Jeg har som regel normal puls i hvileposisjon, men når jeg reiser meg opp, kan den plutselig gå helt opp til 130 og mer og være slik så lenge jeg står oppreist eller går sakte. Den kan også fyke i været når jeg begynner å gå rolig. Når jeg setter meg ned kan det noen ganger ta opptil 20 min til den er rolig igjen... Har du hjertearytmi med høy puls ? Mener at det heter takykardi Anonymkode: d9d6d...4c2 Jeg har ingen andre hjerteproblemer enn høy puls, vi har nå funnet ut at dette sannsynligvis skyldes Graves sykdom, og når jeg behandles for dette så vil også pulsen senkes. Men jeg har god effekt av betablokkere - har nå en puls på rundt 74 i hvile... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #20 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 20.01): Har fått utskrevet betablokker metoprolol sandoz 25 mg som jeg kan ta ved behov. Har vært plaget med ekstraslag I ett år nå... Noen som ønsker å dele erfaringer om betablokkere og hvordan det funker ? Evt.om dere slitere ekstraslag eller hjertebank Anonymkode: d9d6d...4c2 Rart. Jeg er periodevis søkkplaget med ekstraslag, og har vært både hos lege og spesialist. Jeg spurte om betablokkere, men begge sa at det fikk jeg ikke, for betablokkere er ikke en medisin mot ekstraslag. Faktisk kan betablokkere føre til flere ekstraslag. Var svaret jeg fikk. Så her sitter jeg, på 4. året med store, tunge og merkbare ekstraslag flere ganger i døgnet. Ofte kommer dem etter hverandre, og jeg skvepper til. Var visst ingenting å gjøre med det, ifølge leger. Anonymkode: 583a0...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå