Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å lufte noen tanker, men jeg vet egentlig hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje litt trøst? Kanskje litt sånn alvorsprat? Jeg vet egentlig ikke. 

Jeg er snart ferdigutdannet lærer. Studerer bachelor i faglærerutdanning. Jeg har et basisfag(30 studiepoeng i matematikk). Og bacheloroppgaven leveres til jul eller noe i den duren og jeg er noen få studiepoeng unna målet. Jeg jobber som tilkallingsvikar her jeg bor. Det er per nå ingen ledige stillinger her jeg bor, men har funnet noen i Oslo. Hvis jeg får jobb i Oslo bør jeg beregne minst to timer per vei. 

Føler jeg står i et dilemma her jeg sitter og stirrer på de ledige stillingene i Osloskolen. 🤷‍♀️Burde jeg søke jobb selv om jeg bare har 45 studiepoeng i pedagogikk og rundt 100 i andre skolefag? Jeg har planer om å ta videreutdanning etter at jeg har kommet meg ut i arbeid. Jeg vet at det er mangel på lærere rundt i landet, men er det umulig å få jobb selv om man ikke har fullført lærerutdanningen enda? Jeg har gode referanser fra både arbeidsplassen og praksiskolen. Det var godt å lufte disse tankene, og takker alle som tar seg tid til å lese 🙈 Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Fortsette som tilkallingsvikar blir i hvert fall helt sikkert, da jeg både trenger arbeidserfaringen og elsker å jobbe på skolen, selv om jeg bare er en vikar. 

Anonymkode: 59c59...c65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo å se om det er noe midlertidig på skolen(e) du ønsker å arbeide når du er ferdig. De fleste steder som kan velge og vrake litt i søkere, liker å få et litt bedre inntrykk av søkere før de får fast stilling. Å ta vikartimer, og små vikariat er en fin måte å gjøre godt inntrykk på.

Anonymkode: dfa03...59f

AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp det som er problemet, at det ikke er flere ledige stillinger i kommunen eller nabokommunene. Og så er jeg litt bekymret for å ha kun ett av basisfagene i stedet for alle tre(norsk, engelsk og matematikk). 

Så det er i Osloskolen jeg er litt sikker på at jeg ville fått jobb, men så er det jo så langt unna, minst to og en halv time per vei er jo mye spesielt når det å være lærer er mye jobb i seg selv. 

Anonymkode: 59c59...c65

Skrevet

Får man undervise i 30-grupper med faglærerutdanning uten PPU? Jeg trodde det kun ga undervisningskompetanse i yrkesfag og sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...