AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Har nylig flyttet til et boligfelt, med naboer på sidene. I den sammenheng er jeg nysjerrig på hvor mye dere bryr dere om hva naboene gjør med sitt område, og hva dere tenker ikke er deres sak? Hvor mye bryr dere om hvor naboen bygger, planter, parkerer, bråker osv. Hva mener dere at dere selv burde få gjøre uten at naboene skal blande seg? Anonymkode: c6c2c...da0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Vi bor ett fredelig eldre boligfelt. Huset står heldigvis ikke tett i tett, så jeg har ikke mye innsyn til hva naboene gjør. Får med meg litt da, men er ikke typisk byggefelt med masse barn (bor i ett gammelt villastrøk). Men merker noen er opptatt med oppussing osv nå, noe jeg syns er flott pga det drar opp boligprisen i områder. Verste jeg ser er mye skrot utenfor dørene. Ikke fordi jeg er så veldig opptatt av fasaden, men det gjør noe med humøret mitt når jeg ser naboer gjør en flid rundt sitt eget hus og ellers i nabolaget Bodd her i 18 år og har sluppet unna nabokrangel osv. Dette er en av grunnene vi ikke vil flytte til ett annet område med at vi ikke vet hvilken naboer vi får Anonymkode: 3a2d4...830 1
Frida Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Veldig lite bråk her. Naboer pusser selvsagt opp innimellom, men det er ikke til sjenanse for oss i det hele tatt. Alle parkerer på egen eiendom. Ingen har skrot liggende ute heller. Noen hager er finere enn andre, det kommer an på hvor hageinteressert eieren er. Nærmeste naboen har planer om å bygge terrasse, og informerte oss. Samme nabo spurte om vi kunne fjerne et tre som tok mye sol i hagen, og det gjorde vi selvsagt. 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Bryr meg veldig lite om hva naboene gjør. De har bygd en del etter de flyttet inn (to terrasser og to boder), men jeg har ikke hørt noe særlig bråk. Anonymkode: c28e8...3de 2
Rotemor Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Bryr meg lite. Jeg ønsker ikke å være venn med naboer, fordi man ikke kommer unna dem igjen. 2
AnonymBrukern Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Bryr meg ingenting om hva naboene gjør så lenge de ikke lager støy på upassende tidspunkt. Vil ikke bli kjent, ikke ha noe med dem å gjøre, slik at de heller ikke bryr seg om hva jeg gjør hos meg 1
Gjest ABM Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Rotemor skrev (2 minutter siden): Bryr meg lite. Jeg ønsker ikke å være venn med naboer, fordi man ikke kommer unna dem igjen. Kunne ikke sagt det bedre selv!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Bryr meg egentlig ganske lite. Jeg og samboer har selvfølgelig snakket litt om husene og hagene rundt her, men det gjør ikke meg noe på personlig nivå hva andre gjør med sin eiendom. 😂 Anonymkode: 76800...80f
Gjest Ringhalelemur Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Bryr meg lite. Alle byggefelt har vel han ene (ja, det er som regel en han), som har bilvrak og alskens gammelt ræl i hagen sin, og der det ikke er orden på noe... Han i vårt byggefelt som har det slik, er heldigvis ikke vår nærmeste nabo, så derfor sier jeg bare til samboer at "han setter i hvert fall oss og vår hage i et bedre lys" Hadde han vært min nærmeste nabo hadde det sikkert irritert meg mye mer, men generelt orker jeg ikke gå å tenke så hardt på hva naboene holder på med. Bråk tolerer jeg innenfor normalen, altså at man ikke holder på i tidsrommet 23-07 for eksempel. Har heldigvis stort sett veldig greie naboer. Det som irriterer meg mest er hunder som står å bjeffer halve dagen og andres katter som gjør fra seg i hagen min. Det siste kan man jo ikke si noe på heller. Synes generelt at man ikke bør blande seg med mindre man blir direkte berørt - av unødvendig mye støy eller et tre som tar all sola fra ens egen eiendom eller slik. At man synes andre har en stygg hage kan man liksom ikke klage på.
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Rotemor skrev (5 minutter siden): Bryr meg lite. Jeg ønsker ikke å være venn med naboer, fordi man ikke kommer unna dem igjen. Samme her. Det er et veldig fredelig område og jeg synes at naboene er mye flinkere enn meg til å holde det fint. Vi prater litt når vi tilfeldigvis møtes, kanskje en kaffekopp utendørs, men går ikke på besøk. Aldri hatt trøbbel, gode naboer 😀
Helene Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Før,eide enebolig. Da kom naboen ned til meg, og ville kutte grana som skygget fot solen. Det var hannes valg. Det er naboskap. Je g sa ikke noe. I dag, bor i ny enebolig. Naboen bygde ut. Mistet havutsikten. Ikke fornøyd 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bor ett fredelig eldre boligfelt. Huset står heldigvis ikke tett i tett, så jeg har ikke mye innsyn til hva naboene gjør. Får med meg litt da, men er ikke typisk byggefelt med masse barn (bor i ett gammelt villastrøk). Anonymkode: 3a2d4...830 Tror kanskje det er her skoen trykker litt for min del. Jeg får nemlig inntrykk av at naboen bruker min tomt og forbi som utsikt. Han har selv veldig stor tomt og kan sitte på flere sider av huset med god utsikt. Men av diverse samtaler og småprat får jeg inntrykk av at utsikten forbi vår tomt er også viktig. Lurer på om han kan ha blitt litt bortskjemt og forventer for mye mtp at huset har stått tomt i mange år. Jeg er over gjennomsnittlig interssert i hagearbeid og ønsker plante middels store trær og blomster, som blir langt fra tomtegrensen da jeg har stor tomt og hage på motsatt side av tomten. Men av samtaler får jeg nesten inntrykk av at jeg ikke kan plante noe som er høyere enn et par meter. Trærne ville gjort at han ikke lenger kan se forbi min tomt, men han blir nødt å se gjennom hele tomten min for den utsikten. Det er ikke som om jeg skal plante kjempehøye trær eller plante de nær han så han mister sol og utsikt på den måten. Dette blir 35m unna tomtegrensen. Er nok det jeg har følt litt på, som jeg ikke helt kunne sette ord på før jeg leste dette. Anonymkode: c6c2c...da0
mammahjarte Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 Veldig lite. Det hender huset over oss har fest, men det er eigentlig berre koselig. Som regel stille rundt 01.00 uansett, og aldri på kvardagar. Vi har litt dårlig tid, så ser dei nesten aldri. Er som regel jobb, henta barn, middag, bading, legging også legger vi oss. Legger ikkje merke til at det er andre folk her nesten.
Gjest Acer Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Bygde hus samtidig med naboen ( forøvri i nært slektforhold). Eit godt naboforhold har endt som bitre fiender. Og slik kan det gå når folk ikkje lenger snakker saman. Endret 14. juni 2021 av Skybe
skreppamedleppa Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 Jeg bor en plass med 4-5 tette naboer. Jeg bryr meg fint lite hva de gjør på, hvordan de har det både utenfor og innenfor og likeledes med at de ser ut util å bry seg fint lite med hvordan jeg har det utenfor og innenfor, heldigvis. Mye heller dette en f.eks hun som fulgte med naboen 24/ omtrent for å se hvortid han gjekk ut døren (en annen tråd). Ingen i nabolaget er "tante sofie", vi tåler litt bråk, men er glad jeg ikke bor med noen småbarnsfamilier rundt meg, da skriking på trampoline og barnehyl er mer irriterende enn typ jalla musikk (synes jeg) Alle tåler litt bråk, litt musikk, litt latter og sang men samtidig tar også alle hensyn. En må gi og ta litt på dette med lyd tenker jeg. Om en ønsker det helt stille bør en nesten flytte en plass uten naboer. Jeg bryr meg ikke om det ser shabby eller fint ut utenfor hos de forskjellige, det er opp til hver enkelt. Og så prater vi lett når vi møtes samtidig ute, men alle har såpass sosiale antenner at det er forskjell på en lett prat og en innvaderende hverandre. Jeg er hjemme i dette nabolaget, altså jeg går i bikini, jeg hører på musikk, jeg har venner over i helgene og om sommeren kan vi sitte i de seine nattetimer og skvaldre og ha latterkuler som garantert runger.., jeg gjør det jeg vil inne som ute og har ingen "nyskjerigper" som skal bry seg, slik er det med de andre naboene også så jeg er godt nøgd.. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 Bryr meg litt. Bor i landlig nabolag, alle kjenner alle. Enkelte følger godt med på andres gjøren og laden og sladrer gjerne om det. Så det er plagsomt i perioder. Ellers er det ofte hunder som står ute og bjeffer til langt på kveld. Har hund selv men han får ikke stå og bjeffe i timesvis. Bryr meg ikke så mye om hva naboene gjør på tomta si, bortsett ifra i positiv retning når de gjør det fint i hagen sin Anonymkode: 786cc...909
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 0. Nærmeste nabo er 2.5 km unna🥳. Anonymkode: 63f9f...f54
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 Har fått ny nabo med to katter som driter i hagen min så lite fornøyd. Tok det opp med han og han, men viste lite velvilje til å gjøre noe som helst så nå er krigen igang. Til helgen blir det innkjøp av hønsegjødsel som vil bli lagt på min eiendom mot hans uteplass. Selv er huset mitt 30m unna. Alle som har opplevd hønsegjødsel i regnvær etterfulgt av sol vet at det lukter noe innforjæ.... så det skal bli kjekt å se hvordan resten av grillsessongen blir for dem🤭🤭 Anonymkode: c1fbc...da7 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har fått ny nabo med to katter som driter i hagen min så lite fornøyd Hvordan mener du han kan styre hvor kattene gjør i fra seg? Anonymkode: 14b6f...ff7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #20 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan mener du han kan styre hvor kattene gjør i fra seg? Anonymkode: 14b6f...ff7 Med å sette opp ett gjerde som gjør det vanskeligere å for kattene å komme seg over. Da må de evt gå rundt hele nabolaget for å komme inn i min hage. Du må huske at det alltid finnes løsning på ett problem, de menneskene som bare er passive og ikke gidder å lette en finger for løsning vil jeg si har seg selv å takke! Er du ikke litt enig?? Anonymkode: c1fbc...da7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå