Nelle12345 Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Hjelp! Partneren min og meg er uenig. Jeg føler vi ser på et åpnet forhold litt forskjellige. For min del handler et åpnet forhold om at man har et forhold med en person og kan enda date & ha sex med andre. Han sier han ønsker et åpnet forhold men da mener han kun at man kan ha sex med andre. Vi begge er glad i sex og mener man kan ha sex uten det skal måte bety følelser. Vi begge er åpne til prøve forskjellig ting, oss to og med andre. Jeg ønsker ikke helt et åpnet forhold sånn sett men et forhold der man kan ha sex med andre uten det skal bli drama skrik. Der man er åpen med hverandre og de "nye" som blir en del av dette. At man ikke skjuler at man er ilag med en. Har det skjedd at man treffe på en å det blir sex uten det er planlagt ikke lag en greie ut av det. Si det så er det sakt og gjort. Han ønsker å flørte og bli kjent med andre. Hvis det blir sex med en annen ønsker han ikke å si til å fra om dette. Hva mener dere? Og er der noen andre her inne så har et åpnet forhold løsning? Endret 13. juni 2021 av Nelle12345
Majer Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Hva er spillereglene dere er uenige om? Jeg tenker det viktigste er å være trygg på at den man har sex med ikke er med andre tilfeldige og kan ha kjønnssykdommer. Ellers er det en del som ønsker at man ikke skal forelske seg.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Reglene er jo det dere bestemmer at skal gjelde mellom dere. Her finnes det jo ikke noe lovverk eller vedtatte spilleregler man kan støtte seg på. Har forstått at folk praktiserer ulikt. Nå sier du jo ikke noe om hva dere er uenige om, men jeg tenker at det er et litt dårlig utgangspunkt for et godt, åpent forhold - dersom dere på forhånd ikke har samme tanker om hvordan dette skal foregå. Anonymkode: 42aed...f92 4
Nelle12345 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Reglene er jo det dere bestemmer at skal gjelde mellom dere. Her finnes det jo ikke noe lovverk eller vedtatte spilleregler man kan støtte seg på. Har forstått at folk praktiserer ulikt. Nå sier du jo ikke noe om hva dere er uenige om, men jeg tenker at det er et litt dårlig utgangspunkt for et godt, åpent forhold - dersom dere på forhånd ikke har samme tanker om hvordan dette skal foregå. Anonymkode: 42aed...f92 Har skrive med utdypende nå
Nelle12345 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2021 Majer skrev (30 minutter siden): Hva er spillereglene dere er uenige om? Jeg tenker det viktigste er å være trygg på at den man har sex med ikke er med andre tilfeldige og kan ha kjønnssykdommer. Ellers er det en del som ønsker at man ikke skal forelske seg. Har skrive med utdypende nå
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Altså du vil at den andre skal vite med hvem, hvor og når den andre har sex, mens han ønsker at det skal være privat/ingen opplysningsplikt? Anonymkode: 7dca9...510 1
Majer Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Han vil fokusere på sex og du på hele opplevelsen. Han vil ikke snakke om sexen, men du har kanskje et behov for mer åpenhet? Han vil kanskje ligge med flest mulig mens du kanskje vil ha en slags grense? Har jeg forstått det riktig? 1
Nelle12345 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså du vil at den andre skal vite med hvem, hvor og når den andre har sex, mens han ønsker at det skal være privat/ingen opplysningsplikt? Anonymkode: 7dca9...510 Ikke at andre men at jeg skal få vite at det har skjedd. Trenger ikke vite med hvem. han ønsker ha sex med andre uten å gi beskjed om noe har skjedd. Det vill si heller komme med en løgn an å si det som det er
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Meg og samboer har også et åpent forhold. Men vi har strenge spilleregler og jeg har i tillegg fått lov å ha ‘hovedkontrollen’’. Som andre nevner kan spillereglene være svært ulike i ulike åpne forhold. Og det aller viktigste her er veldig god kommunikasjon og klare og tydelige regler dere lager sammen på forhånd. Dere er allerede uenige og det er jo egentlig et lite rødt lys og en dårlig start vil jeg si. Jeg kan jo ikke si hva som er feil og riktige spilleregler når det kommer til hvordan man skal praktisere åpne forhold. Noen lever i tilnærmede polygamiske forhold der de henger med, dater, ser film, osv i tillegg til å ha sex med andre enn partneren. Rett og slett dater andre. Tror likevel ikke det er så vanlig.. Det vanligste er nok at det kun handler om sex. Altså at partneren kan ha sex med andre og kun det. Det er også slik jeg og min samboer praktiserer det. Her har du våre regler til sammenligning: 1. Vi informerer alltid den andre om vi har tenkt å ha sex med noen andre og forteller gjerne med hvem (sms om man er ute) 2. Det er alltid lov å si nei, når som helst eller avbryte det åpne forholdet om den ene føler seg utilpass med det. 3. Det skal utelukkende handle om sex. Enten spontan (sjekke opp) eller planlagt. Vi er åpne med den potensielle sexpartneren om at det kun handler om sex. Og vi er ærlige om at vi er i et godt og åpent forhold fra før. 4. Vi forteller om hyrdestunden til hverandre etterpå (begge tenner på at partneren har sex med andre) 5.Vi tar personlig ansvar for å holde følelser på avstand. Kjenner vi på noe som helst andre følelser en rent seksuelle trekker vi oss 6. Vi skal ikke ha faste elskere/elskerinner over tid. Helst ONS. Info forøvrig. Vi har vært samboere i 8 år og vært i åpent forhold de 3 siste. Vi elsker hverandre og stoler 100% på hverandre. Forholdet vårt og følelsene for hverandre har bare blitt enda sterkere etter vi bestemte oss for dette. Det har derimot ikke vært noe vi praktiserer særlig ofte. Bare det å vite at man har muligheten og kan fantasere om det sammen trigger oss. Samboer har også hatt større utfordring enn meg med å finne damer som kun er ute etter rå sex uten følelser. Damer vil gjerne ha den gode samtalen ‘pillowtalk’ . Og mange damer kan lettere føle seg ‘brukt’. Menn derimot, de elsker dette spillet og VIL bli brukt;) Når jeg leser innlegget ditt derimot tenker jeg det kanskje er noe av dette som ligger bak at mannen vil at det åpne forholdet skal handle om litt mer enn bare sex. Da blir det kanskje lettere for ham å få napp. Men det hele kan også bli en betydelig større potensiell trussel for forholdet fordi dette samtidig er oppskriften på hvordan følelser kan oppstå. Anonymkode: 7e4b4...6d4 3
Tøvftta Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Beklager TS, men det høres ut som kjæresten din bare er interessert i å ligge rundt og gjøre hva han vil. Åpent forhold handler om god kommunikasjon og godt samspill hvor begge er enige i ‘regler’. Anbefaler deg å ikke gå med det han ønsker. Om ett forhold bare består av løgner og bedrag er det ikke noe å være i. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå