Gå til innhold

Forbrenner man mer kalorier med høy puls og angst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare en tanke jeg har... sliter med angst og konstant høy puls. Vet det ikke er bra. Men forbrenner man mer kalorier av det? Går til psykolog altså, så tar hånd om problemet

Anonymkode: 4025b...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Hmm....gjetter kortison nivåene også øker, altså sparer kroppen på forbrenningen. 

Skikkelig hobby gjetting altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tranedatter skrev (6 minutter siden):

Hmm....gjetter kortison nivåene også øker, altså sparer kroppen på forbrenningen. 

Skikkelig hobby gjetting altså!

Ja det virker jo logisk 🙈 Tenkte jeg ikke på... jaja bare hobby gjetting fra min side også 😂

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått høre at man gjerne brenner mer kalorier med angst ja. Hjernen jobber på høygir, og musklene i kroppen er ofte anspent hele tiden. Dermed «jobber» kroppen og hjernen hele tiden. Ikke å anbefale som slankekur da men 😄

Anonymkode: ac64a...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har fått høre at man gjerne brenner mer kalorier med angst ja. Hjernen jobber på høygir, og musklene i kroppen er ofte anspent hele tiden. Dermed «jobber» kroppen og hjernen hele tiden. Ikke å anbefale som slankekur da men 😄

Er nok noe i det. Men jeg spiser mer og pga dempe angsten og den indre uroen. Virker litt der og da, men så kommer angsten igjen pga skammen at jeg ikke klarer å holde meg etter en plan (diett osv).

Det samme med trening. Trener hver dag, men vekten bare øker. Slitt med angst siden jeg var 18 (er 44 nå). Er fortsatt i full jobb, men går ofte i fullberedskap og det er ganske utmattende og blir til at jeg spiser mer for å dempe uroen 

Anonymkode: f8de2...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei håper da ingen prøver pådra seg angst for slanking 😅 Men veldig logisk det du skriver! Jeg sliter med anspentheten også, går konstant og er halv støl 😅 spenner kjeven også

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei håper da ingen prøver pådra seg angst for slanking 😅 Men veldig logisk det du skriver! Jeg sliter med anspentheten også, går konstant og er halv støl 😅 spenner kjeven også

ts

Kjenner meg igjen i det ja, mye smerter og stølhet!

Det er også veldig vanlig å gå OPP i vekt når man har angst, fordi man gjerne spiser mer for å forsøke dempe angsten (som ab..240 over her også skriver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...