Gå til innhold

Oppvaskmaskin som bare piper! Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppvaskmaskinen min står bare å piper da jeg setter den på. 
den er av merke Bosch E-nr SMP68M02SK/98

Den viser ingen feilmeldinger. 
noen med erfaring eller med kanskje en erfaren mann i hus som kan fortelle hva problemet er? 😅 

Ps Har restartet den, har også tatt ut og satt inn kontakt. Vannkran er på. Ingen krøll på ledninger. 
ser på bilde her at «krystallen» ikke har lys på seg. Tom for salt? Og er det isåfall nok for at den ikke vil funke? 
setter veldig pris på om noen kan hjelpe :)

C4A0F660-3506-49C5-9F1B-E4704505F51F.jpeg

Anonymkode: 1941a...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Krystallen er for glansemiddel, og det har nok ikke noe med saken å gjøre. "S"-en i midten som også lyser, er for salt. Vi trenger generelt ikke salt i Norge, litt avhengig av vannkilde.

Håper du finner ut av det!

Anonymkode: 3ec7f...fcb

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig fått meg oppvaskmaskin så jeg har ikke så my erfaring, så jeg er ikke 100% sikker, men når jeg leste gjennom bruksanvisningen på min så forsto jeg det som at hvis den kran-ikonet lyser så er det noe som er galt med vanntilførselen. 

Anonymkode: ae8d2...12a

AnonymBruker
Skrevet

👆🏽 Og du har helt rett. Jeg trodde når det lyste at det var i orden. Men her har nemlig jeg akkurat funnet ut det samme. 
til neste som får sammeproblem. Det var vanntilførselen på krana som var skrudd av av barna i huset 😂 oppvaskmaskinen er oppe å går igjen!

Anonymkode: 1941a...b8f

Skrevet

Jeg skulle også til å foreslå å sjekke vanntilførselen en ekstra gang, for jeg har opplevd noe lignende med to forskjellige oppvaskmaskiner da jeg hadde skrudd av vannet til dem og glemt å slå det på igjen. Både med den gamle vi hadde, og den vi har nå. Som regel er det vannet det er problemer med når maskinen bare lager pipelyder og det ikke er noen feilmeldinger i displayet.

Ser jo nå at det ordnet seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...