Gå til innhold

Forfulgt av gamlekjæresten..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du takle det dersom den nye kjæresten din var "forfulgt" av sin gamle kjæreste....Ville du orke å leve med dette..?

Jeg er så redd for hvordan min gamle kjæreste vil reagere om jeg fandt meg en ny, og jeg er redd for hvordan den nye ville reagere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker både generelt og på min egen situasjon...

Kan vel ikke si at jeg blir direkte forfulgt nå, men jeg har hele tiden "spilt på lag" med eksen..Stiller alltid opp for han osv. Jeg har sagt klart ifra at det aldri vil bli noe mere mellom oss, men han kommer stadig med spørsmål om vi ikke skal prøve på nytt...Vi er forsåvidt gode venner, men... Han ble helt rabiat da jeg forlot han, skulle drepe både seg selv og meg...Det er jo ikke sikkert han vil reagere negativt, men som sagt...jeg er redd...Og jeg er redd for hvordan en eventuell ny kjæreste vil reagere...jeg lurer også på om jeg i det hele tatt bør si noe som helst til noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at en ny kjæreste kan akseptere at du er venn med eksen, og at du kan hjelpe han om han har behov for det, men det vil jo avhenge helt av hva og hvor mye hjelp han trenger fra deg. Dersom deres forhold hele tiden må vike fordi du må "ta deg av eksen" vil det selvsakt ikke være særlig gunstig for forholdet eller attraktivt for den nye partneren.

Jeg vil tro at ditt liv vil bli bedre om du finner deg en ny kjæreste, fremfor å være alene. Hvordan eksen vil reagerere er jo umulig å si. Kanskje er det dette som skal til for at han forstår at det er slutt mellom dere for godt, så lenge du er singel går han kanskje rundt og tror og håper at det en dag vil bli dere to igjen.

Om han skulle slå seg helt vrang og bli voldelig kan du jo ikke spekulere i. Han sa det sist, men gjorde så vidt jeg kan forstå noe ut av disse truslene, og jeg vil tro at nå som han har fått det mer på avstand er enda mindre gunn til å tro at han mener noe med det. Du vil jo uansett ikke kunne ta hensyn til dette resten av livet, og ved å få en ny kjæreste vil du ha en hos deg som kan hjelpe til om noe skulle skje.

Du lurer på om du overhodet skal fortelle noe til en eventuell ny partner, selvsagt må du det, forklar fra dag en hvordan det hele henger sammen. Om du er venn med eksen vil han jo før eller siden komme til å møte han, og om du innimellom må hjelpe han så vet han jo om dette på forhånd. Det er mye bedre at du gjør han oppmerksom på situasjonen slik at han også kan forberede seg litt på at det kan bli noen problemer fremfor at han plutselig skal få seg en overraskelse og lure på hvorfor du ikke har sagt noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg kan ikke fordra den greia med at man alltid skal være "venner" med ekser. Var sammen en fyr en gang, og han "samlet" på ekser. Tror det var for at han skulle føle seg viktig og populær, for disse jentene betydde egentlig ingen ting for ham.

Dropp eksen - og all kontakt med ham (så sant dere ikke har masse felles venner), en ny kjæreste fortjener å bli respektert og ikke overlesset med ekser (en eller flere). Tenk på hvem som er viktig i fremtiden - og det er ikke eksen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bør jeg fortelle eksen at det er en ny mann inne i bildet da? Straks jeg har møtt en mann eller når det er blitt mere seriøst? Bør jeg fortelle om det selv, eller kan ryktene komme meg i forkjøpet..Hva er det mest fornuftige å gjøre her? Vi har barn sammen så vi må også ha en viss kontakt i framtiden. Vil helst gjøre det så skånsomt som mulig for han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...