Gjest Anonym64 Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 (endret) ... Endret 12. juli 2021 av Anonym64
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Høres veldig ut som et drama queen move Anonymkode: cfe0f...34d 2
Gjest Anonym64 Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 17.53): Høres veldig ut som et drama queen move Anonymkode: cfe0f...34d ... Endret 12. juli 2021 av Anonym64
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Du kan velge venner eller kjæreste som nærmeste pårørende. Regner med du kan gjøre det på helsenorge. Det er ingen steder som krever at dette er mor/far/søsken. Man skriver ned de man selv ønsker. Arven er det vanskeligere med, men du kan gi bort din del av arven til et veldedig formål. I henhold til norske regler så kan du ikke si fra deg arven, såvidt jeg vet, men du kan gi bort din del til andre. Du kan også ta alt som har med arveoppgjør gjennom en advokat, så du trenger ikke ha personlig kontakt. Anonymkode: 521f1...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Anonym64 skrev (1 time siden): ønsker null tilknytting til familien min, og ønsker at loven skal behandle oss som fremmede; hvordan er dette mulig? Dette er det jeg vet om: - Pårørende: Jeg ønsker ikke at foreldrene mine skal være mine pårørende, og fra hva jeg forstår, kan jeg kontakte fastlegen min, og få han til å fjerne dem. Jeg vil helst ikke at de skal få noe informasjon eller ansvar om min helsemessige tilstand; er det mulig å be fastlegen registrere dette på HelseNorge? - Arv: Jeg ønsker absolutt ingen arv, som datteren/søsken osv. Hvordan kan jeg bryte denne tilknytningen? - Død: Dersom jeg dør før foreldre/søsken/andre i familien, ønsker jeg ikke at de skal bli kontaktet. Er dette mulig? Jeg ønsker ikke at de skal bli informert om min død (eller jeg deres), og ønsker heller ikke at de skal ha noe med begravelsen min å gjøre. Er det noe jeg har glemt? Jeg er over 18 år. Nei, det er ikke mulig å bryte disse båndene til familien juridisk. Beklagligvis. Du kan selvfølgelig registrere andre som din pårørende ved kontakt med helsevesenet og du kan også få det notert i journalen din alle steder du har vært innom at du ikke ønsker at de skal kunne få ut opplysninger om deg ved din død eller alvorlig sykdom, men det vil fort kunne skje glipper uansett. Ambulansen vil kunne kontakte foreldrene dine i en krise, nye helseinstanser hvor du ikke har journal fra før vil kunne gi ut journalen din dersom foreldrene dine spør hvis du ikke lenger lever selv (eller er i en posisjon hvor du kan uttale deg), kanskje sjekker ikke helsepersonell hvem som er pårørende, men bare svarer når foreldre tar kontakt... Det er dessverre mange feller her uansett hvor mange forholdsregler du tar. Når det er foreldrene dine som er trusselen din, finnes det i grunnen ikke noe system som stopper dem... Anonymkode: 47af2...e58 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 har selv skrevet testamente til min samboer, vi står også som begunstiget til hverandre på forsikringer. har meldt at det kun er samboer som er pårørende på jobb. når jeg skiftet fastlege måtte jeg oppgi og da har jeg oppgitt min samboer. (har vært sammen 10år. mine familieforhold og hele styret med forventninger til bryllup etc er det som har gjort meg mer passiv til giftemål, selv om vi begge tenker at vi skal gå ned på rådhuset en dag og ha fest med hans familie) Anonymkode: d2daf...6b1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Du kan selv velge hvem du vil ha oppført som pårørende. Du kan spørre fastlegen om han kan skrive inn i kjernejournalen din at du ikke ønsker at familien din skal kontaktes, da skal (i teorien i hvert fall), denne informasjonen nå frem til de som behandler deg, både sykehus og ambulanse uansett hvor du befinner deg i landet. Anonymkode: 48c0c...cfa 1
Realverdien Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Lykke til. Du gjør det rette. Bedre å bryte med en dritfamilie enn stå i det.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Arven er det vanskeligere med, men du kan gi bort din del av arven til et veldedig formål. I henhold til norske regler så kan du ikke si fra deg arven, såvidt jeg vet, men du kan gi bort din del til andre. Du kan også ta alt som har med arveoppgjør gjennom en advokat, så du trenger ikke ha personlig kontakt. Anonymkode: 521f1...bc5 Joda, man kan frasi seg arv. Da får man hverken verdier eller gjeld. Man kan likevel få personlige eiendeler, men TS vil nok ikke ha det heller. Anonymkode: f2f09...e30 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Realverdien skrev (9 timer siden): Lykke til. Du gjør det rette. Bedre å bryte med en dritfamilie enn stå i det. Enig. Anonymkode: f2f09...e30
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Hva om du skifter identitet/ navn? Anonymkode: 34eba...eba
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Du kan si fra deg arv, også pliktdelen av arv, eneste jeg ikke vet om det er mulig å ordne i forkant av at problemstillingen evt blir aktuell. Sier du fra deg din del av arven går den videre til evt andre arvinger, finnes det ingen går verdiene til staten. https://www.jusstorget.no/avkall-pa-arv-hva-innebaerer-det/ Anonymkode: 79c1d...20f
Rotemor Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva om du skifter identitet/ navn? Anonymkode: 34eba...eba Man kan ikke skifte identitet i Norge. Det krever nytt personnummer.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har skrevet testament med klarw regler for hvem som skal arve meg, og at familien er som død for meg. Ikke så uvanlig å kutte bånd på den måten her. Anonymkode: a0e63...35a
Illuminatum Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du kan velge venner eller kjæreste som nærmeste pårørende. Regner med du kan gjøre det på helsenorge. Det er ingen steder som krever at dette er mor/far/søsken. Man skriver ned de man selv ønsker. Arven er det vanskeligere med, men du kan gi bort din del av arven til et veldedig formål. I henhold til norske regler så kan du ikke si fra deg arven, såvidt jeg vet, men du kan gi bort din del til andre. Du kan også ta alt som har med arveoppgjør gjennom en advokat, så du trenger ikke ha personlig kontakt. Anonymkode: 521f1...bc5 Jo, hun kan fint si i fra seg arven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå