Gå til innhold

Skryter folk når de deler annonsen for boligen sin på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri hørt om noen som har funnet boligen sin via deling på facebook. Gjør folk dette egentlig for å skryte av at de har en dyr bolig som de eier og kommer til å bli rike av å selge? Men så later de som om de gjør det kun for å finne kjøpere.

Anonymkode: 63c47...058

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei? Jeg har delt egen bolig og venners bolig. Det er, ifølge vår megler, veldig mange som får opp annonser på FB, både fra venner og av algoritmen. Mange salg som gjøres på den måten. Det er da ikke å skryte, det er å prøve å selge.

Hva regner du som dyr bolig? Vår lå til salgs for 2,5 mill, og om vi ble "rike" av det eller ei har da ingen noe med, men sjeldent man blir rik når man oppgraderer.

Anonymkode: a27c1...73b

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skryter av? De når flere potensielle kjøpere. 

Anonymkode: 2af05...066

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne kjøpte seg faktisk rekkehus i et område hun aldri hadde tenkt på pga at noen delte annonsen på Finn. Tenker at det på ingen måte er skryt å dele. Man ønsker jo bare at annonsen skal nå ut til flest mulig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere treff på annonsen gir mulighet for flere potensielle kjøpere. Flere potensielle kjøpere gir mulighet for høyere salgspris. Det er så enkelt som det. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste har lån på endel av huset, og selger jo fordi de har kjøpt eller skal kjøpe nytt.

Anonymkode: ed117...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har aldri tenkt på det. 
Tenker kun at de ønsker mest mulig markedsføring på boligen - som jo er naturlig .

Anonymkode: 7d3f7...305

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg solgte boligen min i fjor kom det ei på tampen av visningen som hadde sett annonsen via Facebook, hun endte opp med å skape en budkrig som ellers ikke ville hendt.

Anonymkode: 6d601...f5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk legger vel ut først og fremst fordi de ønsker å nå flest mulig potensielle kjøpere. 

Facebook er en stor markedsføringskanal, med nok venner som deler så får du god spredning. Noen ganger har de også kjøpt annonse på FB som de prøver å hjelpe til med å få enda mer fart på, sånn at den kommer enda høyere opp på veggen hos folk. 

Veldig mange boligannonser jeg ser på FB er jo også folk som deler andre sine leiligheter og sier at nå selger Tiril denne supre kåken. Jeg tviler på de deler fordi de ønsker å skryte av at de har en venninne som har en toroms på løkka.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei? Samboer og jeg delte annonsen på Facebook da vi skulle selge, fordi vi på den måten nådde til 1500 mennesker helt gratis. For alt vi visste, kunne det hende at Anne som gikk i klassen til samboer på ungdomsskolen nå lette etter bolig i dette område. Eller kanskje hun hadde en venn som var på jakt etter bolig? 

Skulle jeg skrytt av noe, så måtte det vel være den nye boligen. Ikke boligen vi ikke lengre skulle ha 😅 

Anonymkode: b0d5c...f32

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er halveis på boligjakt og ser selvfølgelig alltid på annonser som dukker opp på face. Drømmeboligen kan jo dukke opp på et sted vi ikke har tenkt på før og ikke søker på på Finn. 

og det er jo gull om man deler annonsen sin på Finn og så deler 3-4 av vennene den også. Og den dukker opp på newsfeeden til venner som har likt eller kommentert så har man fort nådd ut til 1500 personer som kanskje ikke hadde sett den på Finn. 

Anonymkode: b4855...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Motsatt, tenker jeg. De gremmes av å måtte være så selvutleverende og selvpromoterende. Jeg ble i hvert fall veldig flau og selvbevisst av «verdens fineste rekkehus med verdens beste naboer❤️❤️❤️ Løp og kjøp!»🤦🏼‍♀️ Og så ser alle fra kollegaer, de fra ungdomsskolen og han ene flørten fra Aya Napa i 2012 hvordan jeg har det hjemme😳

jaja, alt for å få høyest mulig pris🤣

Anonymkode: dc01e...e56

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det var flaut å dele det, da jeg ikke ønsket at en del barndomsvenner og perifere venner skulle se hvor dyrt vi egentlig bodde. 

Men gjorde det likevel - alt for å kanskje få litt mer i en budrunde. 

Anonymkode: d49e4...2ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har aldri hørt om noen som har funnet boligen sin via deling på facebook. Gjør folk dette egentlig for å skryte av at de har en dyr bolig som de eier og kommer til å bli rike av å selge? Men så later de som om de gjør det kun for å finne kjøpere.

Hvor mange har du spurt om hvor de fant annonsen på eiendommen de har kjøpt?

Anonymkode: 9e746...3b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo for at potensielle kjøpere skal se den. Merkelig tankegang hos deg…

Anonymkode: 67e86...94e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 17.31):

Ja, selvfølgelig gjør mange det fordi de skryter. Har selv venner som er åpne om at Facebook-profilen ser «ekstra bra» ut når de har solgt den dyre boligen sin (full av dyrt inventar) eller skal skifte ut den 2 år «gamle» Porschen/BMW-en/Audien.

Folk som ser etter bolig bruker Finn.no. Facebook er sikkert like nyttig som de reklame-avisene som meglerne trykker opp.

Jeg har kjøpt og solgt mange boliger. Kjøperne finner bolig via Finn.no (-svaret er basert på spørreundersøkelse)

Anonymkode: f727c...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som oftest ikke som skryt når folk deler Finn-annonsen til boligen sin som er til salgs. Men jeg fikk meg ikke til å dele annonsen selv da vi solgte i fjor, for jeg er veldig lite aktiv på facebook, og det ble for flaut. 

Når man deler annonsen av det man har kjøpt, derimot, da er det definitivt skryt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, selvfølgelig gjør mange det fordi de skryter. Har selv venner som er åpne om at Facebook-profilen ser «ekstra bra» ut når de har solgt den dyre boligen sin (full av dyrt inventar) eller skal skifte ut den 2 år «gamle» Porschen/BMW-en/Audien.

Folk som ser etter bolig bruker Finn.no. Facebook er sikkert like nyttig som de reklame-avisene som meglerne trykker opp.

Jeg har kjøpt og solgt mange boliger. Kjøperne finner bolig via Finn.no (-svaret er basert på spørreundersøkelse)

Anonymkode: f727c...9e7

Dette er bare tull. Folk har gjerne et fast søk på Finn. Så plutselig dukker det en bolig opp på fb som er bare bittelitt utenfor søket, og så blir det den. Hadde det ikke vært for fb ville de aldri sett den. 

Anonymkode: dc01e...e56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...