Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og terminen er like rundt hjørnet. Jeg tror jeg har det meste, men lurer på om dere har noen gode tips til gøting som kan være greit å kjøpe inn som man gjerne glemmer før babyen er her?

Anonymkode: bf39b...6f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltvannsdråper og nesesuger (anbefaler Näsfrida), inotyol salve for utslett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gulpekluter? :) 

Anonymkode: 6554b...0c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at det var lurt med noen små bomullsvotter da babyer ofte klorer seg i ansiktet. På sykehuset fikk han flere store kloremerker i ansiktet. Tok noen sokker over hendene hans da😅 kjøpte votter til nr 2 og 3. Men de aller fleste klarer seg vel uten, så noe viktig råd er det jo ikke. 

Anonymkode: 12782...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er egentlig å ikke kjøpe inn masse greier før man får bruk for det. Vi kjøpte ikke mye på forhånd til vår første, men allikevel var det mye vi ikke fikk bruk for. Det vi trengte mest var ting vi kjøpte når vi hadde behov for det. :)

En plass å sove, en måte å frakte baby rundt på, bleier og litt klær er et fint utgangspunkt. 

Anonymkode: 43ef1...4e2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg visste ikke at det var lurt med noen små bomullsvotter da babyer ofte klorer seg i ansiktet. På sykehuset fikk han flere store kloremerker i ansiktet. Tok noen sokker over hendene hans da😅 kjøpte votter til nr 2 og 3. Men de aller fleste klarer seg vel uten, så noe viktig råd er det jo ikke. 

Anonymkode: 12782...8a4

Det er egentlig ikke anbefalt å bruke sånne babyvotter siden babyer bruker mye hendene for å roe seg. Bedre å holde negler korte. Er selvfølgelig annerledes om de har eksem som klær ekstremt da. Du kjenner selv behovet til din baby, kritiserer ikke det, men ville bare si det i tilfelle andre leste og ukritisk går til innkjøp og bruk😊

Anonymkode: 9a4eb...832

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om du får totalt noia for å klippe neglene til baby med saks, så anbefaler jeg denne:

https://tinytoes.no/

Anonymkode: f73eb...143

AnonymBruker
Skrevet

- Greit å ha paracet på lur tilfelle baby får sterke magesmerter, feber eller lignende. 

- Votter mot kloring, også greit å ha til natten siden mange nyfødte fryser lett på hendene. 

- Synes også det er greit å ha en flaske og litt morsmelkerstatning på lur, selv om man planlegger å amme. 

Anonymkode: 4df4c...639

• Liker 2
Skrevet

Vel eg skulle amme og tenkte ikkje noko særlig over det. Var 100% bestemt på amming og hadde ikkje noko alternativ til det. Plutselig trengte eg flasker, sterilisator, brystpupe (dobbel), pumpe BH + + . Men det var ikkje noko problem å skaffa detta etter baby kom da, er jo litt bortkasta å kjøpa inn masse ting du kanskje trenger.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Et par kartonger ferdigblandet mme, og ei tåteflaske. Godt mulig du ikke trenger det om ammingen går som en drøm og du har masse melk, men veldig kjekt at det fins i hus om behovet er der! 

Anonymkode: 159b0...64d

• Liker 4
Skrevet

En ting jeg skulle ønske jeg hadde var elastisk bæresjal. Dette har jeg brukt masse hjemme, og savnet på sykehuset. Havnet på barsel alene og var vanskelig å få spist osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ferdig blandede bokser med mme og tåteflaske. Jeg fullammet fra dag 3, men var så ødelagt etter fødsel og blodtap at mannen måtte gi mat et par ganger de første nettene. 
Og brystpumpe måtte jeg kjøpe fort, da jeg hadde alt for mye melk, dette ville jeg dog ikke kjøpt før jeg faktisk visste at jeg fikk til ammingen. 

Saltvannsløsning og sånne små kompresser til å rense navel blandt annet. Vår hadde tette tårekanaler og måtte tørkes over ofte.

Flere enn en bleietype, vi hadde kun kjøpt pampers (hadde libero 1 fra bleiekake, men han veide 4,7kg og måtte rett på 2)og det tålte han ikke. 

Flere bodyer og bukser som ikke var hvite og mer av det og ikke bare søte buksedresser osv, den gulfargen fra avføringen satt seg skikkelig fast og med ca 8 bæsjebleier om dagen kom det mye og ble mye skift.

Flere gulpekluter enn man tenker man må ha. 

Det er hvertfall det vi måtte kjøpe ganske kjapt etter han kom😅

Anonymkode: 5ab58...d99

Skrevet

- Gulpekluter, og gjerne mange

- Sink salve

- bephathen salve

- noen flasker i tilfelle amming ikke fungerer

- mme erstatning (av samme grunn over) Det kan også være lurt å kjøpe noen ferdigblandet

- smokker 

- tørkeservietter som kan våtes med rent vann. De er mer skånsomme enn våtservietter.

- saltvannspray i tilfelle nesetetthet 

- paracett for baby i tilfelle

- ammeinnlegg til deg + purelan hvis du skal amme

- ammepute kan være lurt hvis du skal amme

- bæresjal 

- pakke med bleier 

AnonymBruker
Skrevet

Flekkfjerner! Vi har sitronsåpen På Stell, den fungerer supert på både ull og bomull. Har ingen flekker på noen klær, til tross for mye søl. 

https://paastell.no/produkt/sitronsape/

Ville også hatt Multimam kompresser hvis du skal amme, de er gull til såre nybegynner-nippler!

Anonymkode: d55c1...5c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammeinnlegg i ull

tørrshampoo til deg selv de dagene du ikke får dusjet

brystpumpe (jeg har elvie og kan ikke få anbefalt den nok)

paracet og Ibux til deg selv etter fødsel

Anonymkode: b41a0...08e

Skrevet

Ammeskjold! Til såre pupper, så slipper man å grue seg til ammin som kan være veldig ofte og lenge

AnonymBruker
Skrevet

Sitronsåpe! Og gallesåpe. Babybæsj er helt utrolig vanskelig å bli kvitt! sitronsåpe gnis på flekken og får virke litt, før alle de flekkete klærne går i en bøtte med varmt vann og gallesåpe over natten. En runde I vaskemaskin til slutt. Tar ALT av flekker! Ukentlig vaske-rituale her. Sand, jord, maling, glitter (barnehager som bruker glitter burde vert forbudt🤬) ketchup, sjokolade, gulp, bæsj osv osv. det eneste jeg ikke har blitt kvitt er tranlukt på ullbody. Så vi droppet tran og begynte med d-vitamin lenge før helsemyndighetene var enig😅

Anonymkode: b3583...e43

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye som nevnes i tråden her trengte jeg overhodet ikke, så jeg ville handlet inn etter hvert. 

Votter, spesiell såpe, MME, smokker, bæresjal, brystpumpe osv. hadde vært helt bortkasta penger her. Butikkene er åpne etter at babyen har kommet også :)

Anonymkode: 70805...97f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor får man kjøp gulpekluter?

Anonymkode: 8e655...f69

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor får man kjøp gulpekluter?

Anonymkode: 8e655...f69

Princess, Kid, Sparkjøp, Jysk, matbutikker i babyavdeling, diverse babybutikker

Anonymkode: 43ef1...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...