AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Begynner å bli litt lei. Jeg føler at alle rundt oss skal ha en mening om absolutt alt hva vi gjør. Det kan være kjøp av bil og hvilket merke vi bør velge, hvorfor vi absolutt ønsker å se på bolig der og der osv. Jeg føler at vi hele tiden må forsvare valgene vi tar og føler på et evig mas. Mange blir også undrende til hvorfor vi ikke hører på de. Dette er alt fra venner til familie og kollegaer. Begynner å lure på om det bare er oss som blir behandlet slik. Opplever ikke at søsken eller andre venner hele tiden får slike kommentarer og "råd". Vi spør heller ikke om råd og vi er ofte klare i meningene våre. Det er nøye diskutert og sjekket ut fordeler og ulemper osv. Ikke slik at vi tar valg på impuls. Det jeg egentlig trenger råd til er hvordan man svarer slike personer? Orker ikke å alltid måtte forklare valg vi har tatt eller vurderer for så å bli tvunget til å høre på masse råd. Anonymkode: eacc4...461 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Det høres ut som helt vanlig prat og meningsutveksling. Anonymkode: 1f4c2...760 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Jeg ville heller gransket hva dere sier eller gjør som fører til slike tilbakemeldinger, for dette er ikke normalt. Anonymkode: f3b41...31c 1
Gliffy Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Sikker på at dere ikke tolker ting i verste mening her? Hvis dere opplever dette fra alle hele tiden så syns jeg det er mer sannsynlig må jeg innrømme.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Så slutt å fortell ting dere planlegger å gjøre/kjøpe da? Det gjør jeg. Gidder ikke fortelle morra mi at jeg skal kjøpe meg ny bil. Da blir det garantert negativitet og "men hva hvis". Jeg forteller henne det etterpå. At jeg HAR kjøpt ny bil. Ferdig. Anonymkode: a7199...40d 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så slutt å fortell ting dere planlegger å gjøre/kjøpe da? Det gjør jeg. Gidder ikke fortelle morra mi at jeg skal kjøpe meg ny bil. Da blir det garantert negativitet og "men hva hvis". Jeg forteller henne det etterpå. At jeg HAR kjøpt ny bil. Ferdig. Anonymkode: a7199...40d Skjønner hva du mener. Deilig. Jeg skal også slutte med å informere andre. Jeg informerte jo andre bare i utgangspunktet for å signalisere hvor irriterende de er som mennesker, når de får andre til å fortelle dem "hva man skal gjøre" eller "hva man har tenkt å gjøre", men enkelte mennesker tror jo at det ikke skjer noe i andres liv før man forteller dem hva man gjør på. Savner den tiden da noen spurte meg hva jeg gjorde i helgen. "Ingenting!" Deiiiiiliiiiig .......... Fantastisk, nyyyyyyyyyydeeeliiiiiiig, heeerliiiiiig ... ❤️ Tenk, jeg begynte jo bare å fortelle andre hva jeg gjorde på fordi jeg så på dem som sosialt retarda og de trengte kanskje litt sånn støtte, eller noe. "Jada, jeg har et liv, det kan du også ha, bare prøv, det er ikke farlig". Anonymkode: 9ea4b...4c4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Her så lurer jeg litt på hvordan din kroppsholdning etc har vært, når du har vært i slike samtaler. Er du rakrygget og stødig i din talemåte, samt bestemt i hvilke ord du bruker, så føler kanskje ikke din samtalepartner at dette er nødvendig? Har du tenkt på hvordan du, med hele deg, fremstår i samtale med andre? Har du forresten mange "eeeh"-ord? Unngår du øyekontakt? Alt slikt kan være avgjørende. Anonymkode: 9f798...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå